Vraagjes over petrielaarzen!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

Vraagjes over petrielaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 08:38

Hallo, Ik krijg leren petrie laarzen. Ik zie heel wat mooie modellen, maar ik vind het model Windsor wel erg mooi. Alleen ik heb hem bij ons in Winterswijk (Gelderland) niet in de Ruitersportzaak. Weet iemand waar je dit model kunt kopen? In Gelderland? En wat dit model kost? Wie weet nog een paar soortgelijke modellen? Die er wel op lijken. Ik ken alleen de Anky en Perfect en Standaard. Bij onze ruitersportzaak hadden ze de Anky en Perfect en die van Cavallo. Wat is de prijs van de standaard en zijn deze goed? En waar kun je ze krijgen (gelderland)? Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden!

Alvast bedankt.. Gr. Sophie

BiancUgo

Re: Vraagjes over petrielaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 11:04

Hoi,

Ik heb hier de officiele site van Petrie maar dat model van jou kan ik niet op hun site vinden mischien een oud model en dan zou je wat ruitersportzaken afmoeten bellen of ze petrie verkopen en of ze dat model nog in voorraad hebben.

Nou succes en neem een kijkje op de site van petrie

http://www.petrie.nl/

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 11:10

BiancUgo, ik heb de site al gezien en kan ook dat model niet vinden op de site, vandaar dat ik het ook vroeg. Volgens mij is het namelijk helemaal niet zo'n oud model maar bedankt

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 12:31

Ik heb de Anky, aan de raden, ze zijn super!!
Van het model Perfect hoor ik vaak dat het leer loslaat ( was ook bij een vriendin van mij ). Het leer van de perfect heeft wel vaker een grovere structuur dan die van de anky volgens mij.

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:48

ik heb de petrie elite, zitten ook super

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:52

De standard is dacht ik ook 300.
Ik heb ook de anky, echt superlaarzen!

unamie

Re: Vraagjes over petrielaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 18:55

zelf heb ik de goedkopere petrie laarzen (volgens mij de perfect)
wat een ramp is dat.. want de bovenlaag (coating) laat helemaal los aan de binnenkant
neem dus nooit laarzen met een coating laag
verder is petrie prima rijlaars

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:30

de windsor en de perfect zijn gemaakt van een primaire bovenlaag, dat wil zeggen dat ze niet van de toplaag afkomen en daarom van mindere kwaliteit zijn. (de toplaag hiervan is de rundlerenlaag) over deze laag wordt een waterafstotende kunstofcoating overheen gebracht die moet verkomen dat de laars gaat bladeren (dit gebeurt zeer weinig) en ook voor stevigheid zorgt. (ook van calavalo en ander laarzen merken is deze laars te krijgen van deze soort leer.) hierdoor is de laars wat goedkoper. het verschil tussen de windsor en de perfect is dat de een een kunststof zool heeft en de ander een lederen.

de standaard, goedkope anky elite zijn gemaakt van volnerfrundleer, dit is eigenlijk de beste kwaliteit leer die je kan blijven, maar deze is wel wat stugger dan een kalfslederen laars, maar rundleer is veel minder kwetsbaar en blijft langer mooi dan kalfsleer.
dan heb je dus ook nog de moddellen anky, granprix, worlcup deze zijn gemaakt van kalfsleer.
(de modellen heb die ik heb genoemt zijn de modellen die het meest verkocht worden. de modellen standaard, perfect, anky goedkoop, anky worden het meest verkocht daarnaast doen de polo (nieuwe anky) en diverse modellen met rits aan de achterzijde het ook erg goed)

het verschil met de anky goedkoop en de standaard is dat de anku uitgevoerd is met een hoge dressuurboog en nog beter is afgewerkt.

je moet rekening houden wanneer je kiest voor een laars met een kunststofzool dat deze veel langer mooi blijft dan een lerenzool leer zit wel lekkerder maar is veel kwetsbaarder.

ik hoop dat je zo een klein beetje een idee hebt als je nog vragen hebt hoor is het wel.

succes ermee

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:34

Ik heb nieuwe model perfect ook emt een hoge dressuur boog moet ze nog inlopen maar had rondgevraagd over dat bladeren en dat schijnt bijna nooit voor te komen

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:36

Ik heb de Elite met een leren zool.
Ik kan er 3 keer per jaar een nieuwe zool onder laten zetten. Als deze weer versleten is laat ik er een rubberen onder zetten.

Verder ben ik heel tevreden over de Elite. Gewoon een nette laars, niet de duurste, niet de goedkoopste.

Ik heb dat bladderen al heel vaak gezien bij goedkopere laarzen.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:54

Ik heb al 3 jaar laarzen type Perfect. En dat zijn ze nog steeds. Leer is nog mooi glad en zwart en de coating helemaal heel. Ben er echt niet supernetjes mee. Ben er zeer tevreden over, jammer alleen dat ze geen hoge dressuurboog hebebn.