Anky pad Lemon/geel? Blijft deze kleur mooi?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

figora

Anky pad Lemon/geel? Blijft deze kleur mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 20:25

Ik ben al maanden aan het kwijlen bij de nieuwe Anky kleur Lemon/geel . Steeds wil ik hem kopen, maar dan denk ik 'na toch maar niet die kleur blijft nooit mooi..'

Maar hoe bevalt hij nu echt?

Dus aan de bokkers die hem hebben:

Als er zweet doorheen trekt blijf je dit aan de bovenkant zien?
Komen er zwarte vegen op van het zadel die met het wassen blijven zitten?
Blijft de geel echt zo mooi kanarie in de was?

Ik hoor het graag

Toad

Re: Anky pad Lemon/geel? Blijft deze kleur mooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:47

Ik heb Anky lemon . Ik heb het dekje nu 1 x gewassen, en ja de kleur blijft mooi behouden maar nee de strepen v/h zadel gaan er niet uit... Dit vind ik zelf geen wereldramp, aangezien die strepen tijdens het rijden toch onder het zadel zitten Ik moet je wel waarschuwen voor het feit dat je paard enorm gaat zweten onder dit dekje(tenminste, dat is het geval bij mijn pony), terwijl het toch 'bekend' staat als zeer goed vocht opnemend

Ik had het dekje trouwens op 30 graden gewassen(stond op www.anky.nl), als je het heter wast gaan die strepen er misschien wel af, maar ik durfde dat niet te doen omdat ik bang was dat mn suede-look er dan af zou gaan

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 20:59

Dat snap ik, dat zweet trok dat door het pad heen? dus dat je kringen krijgt op de buitenkant?

Toad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 21:01

figora schreef:
Dat snap ik, dat zweet trok dat door het pad heen? dus dat je kringen krijgt op de buitenkant?

Ik heb geen zweetkringen op mn pad gekregen, maar Bonnie is gwn kletsnat na het rijden onder het dekje, en dat vind ik nogal tegevallen, want ik had juist verwacht dat het zweetopnemend was en niet zweetmakend

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 21:07

Toad schreef:
figora schreef:

Ik heb geen zweetkringen op mn pad gekregen, maar Bonnie is gwn kletsnat na het rijden onder het dekje, en dat vind ik nogal tegevallen, want ik had juist verwacht dat het zweetopnemend was en niet zweetmakend

Dat kan ik me voorstellen ja, nu zweet mijn paard na een stevige training ook wel onder een dun dekje, dus dat vind niet zo'n probleem, als het er maar niet aan de bovenkant doorheen komt, dit heb ik dus wel met BR diamond, en dan vind ik zo genant voor mijn paard

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:05

ik heb een tweety dekje van anky en die bevalt me heel erg goed. De kleur blijft ook mooi! De zwarte vegen kan je eruit krijgen door met een beetje afwasmiddel en een borstel eroverheen te gaan!

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:41

Ik denk dat je het kunt vergelijken met de andere lichte anky's. Ik heb er 6 ( black, camel, walnut, ocean, jeans,smoke) en ook de lichtere kleuren blijven super. De smoke is licht en is nog steeds helemaal goed, ik denk dat de lemon dat ook wel blijft dan.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:51

Ik heb als lichte kleur de 'mystic green', hier zitten ook zwarte vegen van het zadel op die ik er in de was niet uitkrijg...

TIP: koop een zwarte, zie je het niet

Maar die gele is idd wel errug.... wijs

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 23:06

ik zit ook al te kwijlen bij die kleur, helaas staat het mijn vz paardje niet (en is het ook nog niet nodig want hij is nog maar 2 )

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 00:27

Die kleur vind ik ook helemaal geweldig, wil hem ook nog hebben.
Ik heb 4 ankypads, en ze blijven allemaal mooi is de was. Ik heb o.a. een turqoise, daar zie je ook strepen op van het zadel als ik ermee gereden heb. Ik gooi ze gewoon in de was op 40 graden, en ze zien er nog steeds super uit. Die turqoise is nog steeds hetzelfde kleurtje als toen ik hem kreeg, zo'n 1,5 jaar geleden.
Na het wassen zitten er nog wel hele lichte strepen op, maar die krijg ik er helemaal uit met vanish.
Ik heb ook een zandkleurige gehad, en daar gingen ze ook uit.

Van doortrekkend zweet geen last van trouwens. Heb ik ook bij 1 dekje, ook een BR.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 07:03

ik krijg mij ankypads altijd wel goed schoon
ik was ze op 40 graden
ik rij er ongeveer een week mee en dan gooi ik ze weer in de was
ik heb trouwens geen gele dat vind ik een veel te opvallende kleur
wel heb ik andere lichte kleuren
maar strepen heb ik nooit gezien

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 07:14

Ik heb de lilac pad, dus ook van de nieuwe collectie, en je ziet zeker geen kringen erdoor heen komen. Ik heb zelf nog een pad van horseware (zie foto), en daar komt het zweet wel doorheen! Dus dan krijg je van die donkere vlekken :S! Je kunt bij mij wel een beetje nog zwarte vegen van het zadel zien, maar mijn zadel is net nieuw dus geeft nog een beetje af. Alle vlekken krijg ik er wel goed uit op 30 graden.
Ik heb ook nog een kersenrode, daar zie je de vlekken veel minder op, maar het is dan ook een donkerdere kleur!
Ik vind ook dat mijn pony wel meer zweet onder een anky pad als onder een gewoon katoene dekje... raar want ik dacht ook dat het juist minder zou worden!

Let niet op mn hoofd aub, ze was een beetje aan het klieren! Voor mijn pony is deze pad ook eigenlijk te dik, hij sluit niet mooi aan aan de achterkant...
Afbeelding

Hier met mn kersenrode pad en mn nieuwe zadel:
Afbeelding

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 07:57

Nou na al jullie reacties geef ik het pad het voordeel van de tweifel en ga hem kopen