Tinkers in het Z?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

fresco

Tinkers in het Z?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 20:08

Ik vraag me af of er tinkers hoog in de dressuur lopen?
(ik wist zo gauw niet waar ik het moest zetten)
Van fjorden en haflingers weet ik wel, dat er wat in het Z lopen, maar van tinkers?

gesina

Re: Tinkers in het Z?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:18

In de BIT nr 113 van vorig jaar staat Tomboy en ze verwachten dat hij M2 en misschien wel Z zal halen.

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:24

Ken iemand die M reed met haar tinker, weet niet welke klasse ze nu start.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:29

Persoonlijk denk ik dat het dan wel een hele luxe tinker moet zijn om dit niveau te redden.

Ik heb er vaak gezien die moeite hadden met de galop en gedragenheid. Uiteraard komt dat vaak door de wekere rug, iets overbouwde achterhand en naar verhouding korte pootjes.

Methodiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:32

www.arnd.nl en dan bij die database ''Tomboy'' typen en dan zie je foto's en zo te zien loopt tie wel de ''Z'' hoor
En het is een echte tinker zo te zien alleen aparte aftekeningen

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:36

Tyrza schreef:
Persoonlijk denk ik dat het dan wel een hele luxe tinker moet zijn om dit niveau te redden.

Ik heb er vaak gezien die moeite hadden met de galop en gedragenheid. Uiteraard komt dat vaak door de wekere rug, iets overbouwde achterhand en naar verhouding korte pootjes.

Pff durf je dat nog te zeggen nadat je mij in je clinic gehad hebt

Nee even zonder dollen, ik ben nu l1 startgerechtigd in 5 wedstrijden en ben van plan om het in jan. weer op te pakken. Ben erg benieuwd, mijn instructrice was onder de indruk terwijl dat een echt warmbloed mens is. We zijn nu in de les langzaam aan het beginnen met de M oefeningen. Dat pikt ze wonder boven wonder goed op. Ook een changementje begint er in te komen. Ik ben het met Tyrza eens dat we een behoorlijke handicap hebben. Maar ze maakt veel goed doordat ze makkelijk te verzamelen is en een grote dosis werklust heeft. Ik ben erg benieuwd hoever we komen. Ze zal nooit zo mooi uitstrekken als een wpner maar ze kan beter verzameld galoperen dan de meeste wpners die ik gereden heb.

bientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 07:21

iemand die ken heeft ook met een tinker Z gestart.. Maar ik vind zelf een gewoon paard toch wat mooier in het hoger dressuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 07:25

Ik ken tinkers die paard gefokt zijn, mogelijk dat er daar wel eentje tussen zit. De echte tinkertinker ponies die er hier veel lopen, zullen dat qwa bouw niet aankunnen. Betwijfel of er echt wel op gereden kan worden. Maar hier is het ook echt een tinkerhype en hoor ik tinkerminners praten over hoe plomper hoe mooier.

Zelf kan ik een mooi gebouwde tinker die lekker loopt graag waarderen, zeker ook de nu luxere haflingers die al doorstoten tot het Z.

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:07

Hier in de buurt is er een meisje wat Z1 (of inmiddels Z2) start met een tinker, mooi compact modelletje, absoluut niet rijtipisch gebouwd, maargoed ze is er wel gekomen, zal misschien alleen wat langer duren dan bij de rijtypische paarden en rassen

Flurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 15:08

He Vippie ik heb afgelopen vrijdag ook eens op een tinker gereden en dat ging lang niet slecht.
Dus ik geloof zeker dat ze in de Z kunnen lopen. Vergeet niet dat het allemaal basisoefeningen zijn en dat kan ieder paard alleen de jury wardeerd het meestal niet

fresco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 17:20

Basisoefeningen of niet, een paard moet wel de capaciteiten hebben om het te kunnen!

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 17:23

Fresco, je woont redelijk dichtbij, ik zou zeggen: kom eens langs!!

fresco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 17:51

Dat laat ik me geen 2 keer zeggen!

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 23:03

bientje schreef:
iemand die ken heeft ook met een tinker Z gestart.. Maar ik vind zelf een gewoon paard toch wat mooier in het hoger dressuur.

*geschokt*

Ze zullen er zeker wel zijn maar het overgrote deel is nu eenmaal geen dressuurwonder .....maar ja wat maakt het uit er zijn zoveel rassen die niet vaak voorkomen in het Z(of hoger).

Ik geloof niet in jury's die er niet van houden(of de smoes van jaaaamaar de jury)....je moet correct rijden en daarnaar beoordeeld worden daar gaan we vanuit.

Als ik nog dressuurambities had gehad....zou er een ander ras in de tuin hebben gestaan

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 23:31

Ik rij met mijn tinker thuis op L2 en zijn ook bezig met oefeningen als schouder binnenwaards, het gaat wel niet zo snel als een dressuurpaard met veel aanleg maar hij doet het zeker niet verkeerd, 3 keer onderling gestart en 3 keer winst, foto`s in profiel

Missouri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 23:44

Tyrza schreef:

Er zijn zoveel mensen die Z mogen starten met een Tinker (jij, onder andere ).
Een winstpunt halen wordt moeilijker...

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 09:06

ik denk dat tinkers het kunnen.
mijn intructrice zegt altijd dat alle paarden met 4 benen en een hoofd in principe Z kunnen lopen.
het is de ruiter die hem erheen moet brengen. en dit geloof ik ook 100%
het nadeel van tinkers is natuurlijk vaak hun gangen en bouw, dus het zal niet zo snel gaan, maar ik weet zeker dat elke Tinker, mits door de goede persoon getraind alle oefeningen van het Z moet kunnen uitvoeren.

( en nee, dit zeg ik niet als stelligheid dat IK in het Z kom met mijn Tinker )

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 16:10

gesina schreef:
In de BIT nr 113 van vorig jaar staat Tomboy en ze verwachten dat hij M2 en misschien wel Z zal halen.

Weliswaar ff offtopic maar ik zie nu net dat Tomboy te koop staat op marktplaats....