Jullie mening: zou er interesse zijn voor zo'n soort stal?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zofy

Jullie mening: zou er interesse zijn voor zo'n soort stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 10:51

Graag zou ik jullie mening willen weten over het huren van het volgende:

- 3 stallen (3m x 3m) waarvan 1 stal wordt gebruikt als zadelkamer en voeropslag.
- Buitenbak aanwezig (18m x 36m) goede bodem (altijd droog!)
- Paddock met hooiruif
- Klein weilandje (voor af en toe een uurtje grazen)
- Ruimte voor een trailer

Dit alles is achterin een tuin met als ingang een zijhek zodat de bewoners geen last hebben van in en uitlopen.
Het is dus allemaal bedoeld voor 2 paarden.

Edit: Vergeten te vertellen over de omgeving: Bos en heide aan de overkant.

Graag wil ik weten of er interesse zal zijn en wat een normale huurprijs is. Verder zal voer, stro, hooi, mest allemaal zelf moeten worden gehaald en weggebracht.

Alvast bedankt voor jullie mening!

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:59

ik denk dat er in het westen vast wel belangstelling voor is. Daar heb je niet zoveel ruimte, dus dan is een paddock en een klein landje hartstikke mooi (denk ik)
Maar als je ergens in het noorden woont, zoals ik, dan is er denk ik minder vraag. Ik zou iig niet bij je op stal willen staan, omdat ik een paar uurtjes weidegang per dag gewoon te weinig vind. Voor de rest klinkt het wel goed

Zofy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 11:01

Alyjte: dank je voor je bericht...

De paarden hebben wel degelijk beweging. De paddock is ruim. Onze eigen paarden staan overdag altijd buiten. Alleen in plaats van gras staan ze dus in de paddock op zand en zul je dus hooi moeten geven.

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:02

Zou ik geen belangstelling voor hebben.

Stal vind ik aan de krappe kant maar zou ik nog wel accepteren als de rest van de voorzieningen heel erg goed zouden zijn.

Bak vind ik echt te klein. Wil gewoon een ruime bak.

Zou mijn paard langer in de wei willen hebben dan af en toe een uurtje dus daardoor valt dit ook al af.

Dat er geen spuitplaats is, is ook niet echt handig.

Zelf je mest afvoeren lijkt mij al helemaal onmogelijk. Hoe zou je dat moeten doen. Container meenemen van huis?

Strateeg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:03

tsja, klinkt wel leuk.. als het er ook goed verzorgd uitziet dan is het prachtig.. alleen zou ik zelf een groter wieland willen waar ze gwoon lang en veel in zouden kunnnen staan.. en dat je zelf je voer mest stro etc moet verzorgen dat zit erin als je bij een particulier in de achtertuin gaat huren.. Maar het klinkt wel leuk. En het ligt denk ik ook een beetje aan de omgeving, zit je bij het bos of aan de weg.. en wat zijn je doelen.. wil je recreatief, of wedstrijden.. want als je wedstrijden wilt rijden is het handiger om op een grotere stal te staan, daar heb je vaak iemand id ej kan lesgeven en er zijn mensen die misschien met je mee kunnen op wedstrijd. Je hebt dan meer contacten en je bent dan niet zo op jezelf aangewezen..
Maar als ik een recreatie ruiter zou zijn, en het is dicht bij het bos dan zou ik het wel leuk vinden hoor... alleen jammer van dat kleine weilandje.
Huurprijs, tsja vind ik lastig om te zeggen.
Ik sta nu op een grote pensionstal met alle voorzieningen van die, wei, binnen en buiten bak, solarium, bos, longeercirkel enz enz.. en ik Betaal voor een stal per maand 270 euro en dan wordt alles gedaan voor je. Je hoeft alleen te rijden, en je weiland schoon te houden want ze staan de hele dag in de wei. En je paard aandacht te geven, verder wordt alles gedaan binnen en buiten zetten en de stal en er wordt voor je gevoerd..
Ik denk dat je met een huurprijs zo tussen de 125 en 150 euro moet gaan zitten..

Succes ermee..
Greetzzzz Jessica

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:12

Strateeg schreef:
en dat je zelf je voer mest stro etc moet verzorgen dat zit erin als je bij een particulier in de achtertuin gaat huren..

Dat je zelf een baal hooi of stro gaat halen is nog wel te doen.

Zelf je mest afvoeren is makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe wou je dat gaan doen dan?

Zofy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 11:13

Okee ik merk dat ik weer belangrijke dingen vergeet

Voor de stallen liggen rubbermaten waardoor water etc lekker wegloopt. Verder zijn er twee poetsplaatsen (betegeld) met kraan dus kan er ook wordne afgespoten.
De bak is maar iets kleiner dan een normale bak van 20x40 en het verschil heb ik zelf nooit gemerkt (als ik bijv. op wedstrijd kom).

Voor het bos en de hei hoef je maar 2 straten over te steken en je bent, zlef vind ik t heerlijk omdaar te rijden.

Mest wegbrengen: wij hebben zelf een aanhanger staan waar we de kruiwagens in legen en deze brengen we iedere week naar boer die het weer naar de champignonboer brengt. Werkt voor ons prima.

En nog even voor de duidelijkheid: Er is een grote paddock waar de paarden de hele dag (en als de eigenaar dat wilt nacht) in kan staan.
Verder is er dus dat kleine weilandje maar om daar het gras een beetje te houden zou ik zelf me paard daar niet lang in laten staan.
De paddock is groot genoeg om lekker in te rennen. Werd aantal jaar geleden zelfs gebruikt als bak.

Zofy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 11:17

lindsey schreef:
Stal vind ik aan de krappe kant maar zou ik nog wel accepteren als de rest van de voorzieningen heel erg goed zouden zijn.

Volgens mij is 3x3m toch gewoon de standaard maat van een stal? Bij ons staat er een paard van 1.65m in. Als de stal toch tegenvalt qua maat: ze staan er alleen 's nachts in.

Ik vergeet ook nog te zeggen dat er springmateriaal aanwezig is.
(Voortaan eerst goed nadenken van wat ik er allemaal bij meot zetten )
Laatst bijgewerkt door Zofy op 28-10-05 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Re: Jullie mening: zou er interesse zijn voor zo'n soort sta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:22

Klinkt leuk. Je moet veel zelf doen dus je huurprijs kan denk ik niet te hoog zijn, ik zou zelf nooit 125-150 euro betalen (zoals ergens als suggestie staat).

Betaal zelf 90 per maand voor een mooie binnenbox (licht, ruim, veel frisse lucht), elke dag weidegang in een grote droge wei en onbeperkt kuilgras, paarden worden dagelijks gevoerd voor me en door de week binnen en buiten gezet. Stal is op 50 mtr van de Veluwe en tegenover de rijvereniging met 2 binnen en 1 buitenbak. Als je bedenkt dat ik voor al dit moois maar 90 euro betaal zou ik persoonlijk voor jouw accomodatie (die echt niet slecht is hoor) nooit meer dan 50 euro per maand betalen. Overigens wel afhankelijk van waar je zit, in de randstad kun je absoluut meer geld vragen voor deze accomodatie (maar daar je daar geen bos en hei hebt denk ik niet dat je daar zit).

Suk6 ermee.

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:23

Mest probleem is dus een oplossing voor dat is toch best belangrijk.
Poetsplaats is er dus ook. Bos en hei dichtbij. Ja het wordt beslist aantrekkelijker om bij je te komen staan.

Zelf ben ik gewend om in een bak te rijden van 60 x 25 m. moet zeggen dat ik een ruime bak toch wel prettig vind.

Niet lang in de weide kunnen staan vind ik wel een probleem. Maar als je in het westen woont is het natuurlijk zo wie so moeilijk om een pensionstal met veel weidegang te vinden.

Aangezien je alles zelf moet doen. Er geen wei is. Bak toch best klein is zou ik er maximaal 100 tot 25 euro voor vragen.

Ps heb je wel verlichting bij je bak?

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:27

Je hebt gelijk dat er veel stallen zijn van 3x3 maar gelukkig zie je ook steeds meer stallen van 3x4. Is toch net even wat ruimer.
Mijn verzorgpaard staat in een stal van 5x5 is toch wel fijn om te zien dat ze zich lekker kan bewegen in haar stal.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:31

Ik weet het niet, veel ruiters hebben graag een riant weiland, en degenen voor wie dat niet zo hoeft zijn weer erg gesteld op hele goede rijfaciliteiten (binnenbak of hele goede buitenbak met de goede afmetingen.)

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:43

@ lindsey...
er zijn ook nog pony's hoor..

ik denk dat er best wel intresse voor is.. als je je paard niet op een manege ofzo wilt hebben, daar kunnen ze wel lekker rustig staan..

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:59

Ik denk dat hier wel interesse voor zóu kunnen zijn ja. Er zijn best mensen die alles wat meer zelf willen regelen, dan zou zo'n stal toch ideaal zijn? Het is niet super-de-luxe natuurlijk, maar de hoognodige dingen zijn aanwezig, en uitrijmogelijkheden vinden mensen vaak ook belangrijk. Ik vind trouwens de afmetingen van de bak & stal helemaal niet zo klein hoor, dat is toch heel goed te doen! Verder zou het wel handig zijn als er een ruime binnenbak op kleine afstand aanwezig is, zodat ze die eventueel ook kunnen huren. Ik zou er ongeveer 80 t/m 120 euro voor vragen.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:13

OemmiejO schreef:
@ lindsey...
er zijn ook nog pony's hoor..

eehh inderdaad even niet aan gedacht

Zofy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 12:16

Er is wel een pensionstal om de hoek met een binnenbak maar ik weet neit of je die kan huren. Op die stal staan de paarden overigens altijd binnen, is ook een paddock maar omdat daar een heleboel paarden staan kan die paddock maar krot worden gebruikt en bij ons kan het paard er de hele dag in staan.

Het is inderdaad neit mogelijk een hoge prijs te vragen omdat alles zelf moet worden gedaan. Maar ik meot er wel bij zeggen dat ik zelf nooit het gevoel heb gehad dat ik iets mis of dat ik vond dat de afmetingen van paddock/rijbak/weiland/stal te klein waren!

Bedankt voor jullie advies!!!!

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:38

Nee, ik zou geen interesse hebben. Alleen al het feit dat de paarden niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week buiten kunnen staan in de wei is voor mij voldoende om "Nee" te zeggen. Ik vind het erg belangrijk dat paarden gewoon altijd naar buiten kunnen. Een paard moet zoveel mogelijk paard kunnen zijn.

Ook vind ik de bak te klein. 20 x 40 is toch wel het minimum. De mogelijkheid om buiten te rijden maakt wel veel goed, maar toch niet helemaal...

Zofy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 12:45

Amethyst schreef:
Nee, ik zou geen interesse hebben. Alleen al het feit dat de paarden niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week buiten kunnen staan in de wei is voor mij voldoende om "Nee" te zeggen. Ik vind het erg belangrijk dat paarden gewoon altijd naar buiten kunnen. Een paard moet zoveel mogelijk paard kunnen zijn.

Ook vind ik de bak te klein. 20 x 40 is toch wel het minimum. De mogelijkheid om buiten te rijden maakt wel veel goed, maar toch niet helemaal...

Sorry maar ik denk dat je niet goed hebt gelezen.
Volgens mij weten een paar mensen niet wat een paddock is?

Paddock is gewoon een omheind stuk land maar dan zonder gras. Dus je paard kan wel 24uur per dag 7 dagen per week buitenstaan.
Vroeger hadden wij ze vaak in de zomer de hele tijd buiten staan.

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:53

Daar had ik eerlijk gezegd ook overheen gelezen. Ik geloof gerust dat er mensen zijn die dit wel willen hoor! En zeker als er bij jou in de buurt niet zoveel stalling aangeboden wordt. Het is ook een groot voordeel dat er niet zoveel paarden staan, en je dus bijna altijd alleen in de bak kan, en er verder niemand zomaar aan je paardje zit, wat bijvoorbeeld op een manege wel kan.

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:58

ik zou er absoluut oren naar hebben, het is prive en jij bepaalt je eigen regels.
Mest is geen probleem, bak vindt ik groot zat en dan het "probleem(zoals veel van jullie vinden) vindt ik geen probleem, er is een padock en zo te horen groot zat en dat stukje land zal niet groot zijn maar ken genoeg paarden die zomers ook geen land zien.
En er zal best in de buurt een mogelijkheid zijn om ze fulltime zomers het land op te laten!
De uitrijmogelijkheden zijn prima, wat wil een mens nog meer?

Ik zou het heerlijk vinden een eigen stal voor mezelf alleen!!

Tja qua prijs denk ik kaal voor alles(dus de boxen, bak padock landje etc) een €200 in de maand!!(misschien hoog maar denk dat heel veel mensen die zoiets voor hun zelf kunnen huren dat graag zouden willen!!)

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:00

Zofy schreef:
Sorry maar ik denk dat je niet goed hebt gelezen.
Volgens mij weten een paar mensen niet wat een paddock is?

Paddock is gewoon een omheind stuk land maar dan zonder gras. Dus je paard kan wel 24uur per dag 7 dagen per week buitenstaan.
Vroeger hadden wij ze vaak in de zomer de hele tijd buiten staan.

Volgens mij weten een paar mensen niet wat een wei is?

Wei is gewoon een omheind stuk land, maar dan met gras.
En als je goed gelezen had, dan had je gezien dat ik mijn paarden 24/7 in de wei wil hebben en niet in een paddock

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:06

zofy, het ligt er ook aan waar je ergens zit in nederland.. in de randstad zijn er heel andere prijzen dan in het oosten.. ik zou er op zich wel interesse in hebben, als het dichtbij zou zijn.

Zofy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 13:17

Oh het is in 't Gooi...

Zofy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 13:18

Amethyst schreef:
Volgens mij weten een paar mensen niet wat een wei is?

Wei is gewoon een omheind stuk land, maar dan met gras.
En als je goed gelezen had, dan had je gezien dat ik mijn paarden 24/7 in de wei wil hebben en niet in een paddock

Was niet speciaal op jou gericht Was omdat er ook al paar zeiden dat ze niet naar buiten kunnen, maar wou dus even duidelijk maken dat dat dus wel mogelijk is.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:30

Ben niet bekent met
Citaat:
't Gooi...

Mijn paard vindt een uurtje wei al genoeg en gaat dan bij het hek staan.....
Heb ook op een pensionstal gestaan waar zomers (en bij goed weer)
de paarden 2 uurtjes naar buiten gingen....
Harstikke vol die stal...

Hangt echt van de prijs af of je er mensen voor kunt krijgen....en natuurlijk de concurentie....
Het voordeel bij jouw is ook dat je weinig te maken hebt met andere klanten - en als dat in de buurt weinig voor komt is dat een luxe...