Wat vinden jullie van deze schoenen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tanneke

Wat vinden jullie van deze schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 20:15

Ik wil me nieuwe stalschoenen kopen, maar ze moetem stalen neuzen hebben.
Nu heb ik er 2 gevonden van Mountain Horse. Wat vinden jullie van deze?

Mountain Horse - Protective Rider
Afbeelding

Mountain Horse Protective Jodphur Boot
Afbeelding

AnneloesF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:18

Die 1en zitten megalekker vind ik... Heb ze ook aangehad in de winkel, maar mn budget liet 't niet echt toe

visje21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:19

Ik vind die bovenste het mooist.
Die zijn denk ik ook het confortabels. Zien er sowieso steviger uit!
En veters lijken me makkelijker dan zonder

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:21

Kijk ook eens bij de Agradi! Die hebben Redbacks, zitten geweldig lekker!

Merr

Re: Wat vinden jullie van deze schoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:23

ik heb geen 1 van beide hoor, maar mij lijken de 1e lekkerder zitten.
die vind ik ook mooier.

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:28

Zo kijkend, zou ik zeggen de eerste, ik ken beide schoenen niet, maar zo op het oog zou ik daar voor gaan

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:29

Ik heb ook de mountain horse,alleen zonder stalen neuzen,
ze lijken het meeste op die van foto 1,
zeer fijne schoenen!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:48

Ik heb de eerste maar dan zonder stalen neus. Ze zitten heerlijk. Ik ben al aan mijn tweede paar begonnen. Het volgende paar zou denk ik ook weer van mountainhorse worden. Ik vind het gewoon mooi schoenen.

Mijn stalgenoot heeft het tweede model maar die ogen wat grover/ breder.

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:01

Waarom wil je stalen neus? Je hebt ook ariat schoenen met stalen neus. Ik vind het persoonlijk onzin.. Het kan nog gevaarlijk zijn ook, Als het staal ombuigt kunnen je tenen afsnijden of kan de arts er evt. niet bij. Ik heb ook iets gehoord dat op de bouw nu ook andere voorwaarden gelden betreft zo'n stalen neus.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:23

Ik heb schoenen met een stalen neus, maar die komen niet uit een ruitersportzaak, maar die heeft mn pa besteld bij 1 of ander bedrijf waar hij zn schoenen ook had gehaald. Ik werkte toen op een manege, dus vond hij dat nodig die stalen neuzen, nu werk ik er niet meer en heb ik die schoenen bijna nooit meer aan

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 23:07

ditchie schreef:
Waarom wil je stalen neus? Je hebt ook ariat schoenen met stalen neus. Ik vind het persoonlijk onzin.. Het kan nog gevaarlijk zijn ook, Als het staal ombuigt kunnen je tenen afsnijden of kan de arts er evt. niet bij. Ik heb ook iets gehoord dat op de bouw nu ook andere voorwaarden gelden betreft zo'n stalen neus.

bij de goed kope knock offs kon dat idd gebeuren maar als de schoenen de goedgekeurde veiligheids schoenen zijn dan hoef je daar niet zo erg bang voor te zijn

bij mijn pa op zijn werk is er laatst een kraan (nee geen 600 kg wegend kraantje zeg maar ietsjes uh zwaarder ) over iemand zijn voeten gereden de tenen waren erg blauw maar als die de schoenen niet had aangehad had meneer nu geen tenen meer gehad ..

gewoon even op het keurmerk letten

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 23:17

ik heb paar 1 gepast maar vond ze te stug, daar hou ik niet zo van. ze zitten als kistjes om je voeten en ik ben wat soepeler spul gewend

paar 2 heb ik gehad, alleen een maat te klein dus heb ze weer verkocht. ze zaten verder wel erg lekker moet ik zeggen.

ik zou voor optie 2 gaan

Destinietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 23:30

IK heb paar 1, ben al aan mijn 2e paar bezig. Ik vind het superfijne schoenen, niet zo sjiek, maar heel degelijk en fijn!

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 07:54

Ik ken ze allebei . Mountainhorse is sowieso een fijn merk vind ik, goede kwaliteit, en gaat lang mee. Ik zou gaan voor paar 1, deze zijn ook het warmst in de winter .

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 08:19

ik verslijt in 1 jaar een paar van de 2e , heerlijke schoenen, ik wil nooit anders.
Schoenen met veters vind ik gevaarlijk met rijden, waarom weet ik niet, maar dat is me vroeger zo geleerd..... en ik ben te lui om die veters open en dicht te doen

Barbara88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:48

Ik heb het eerste paar en ik vind ze heerlijk echt een aanrader

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:49

Ik vind de bovenste mooier
Ik zou ze gewoon allebei een keer aanpassen en dan kijken welke het beste zitten

Vedetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:54

Persoonlijk vind ik de schoenen op de 2e foto mooier
Staan denk ik iets beter ook met chaps, maar nogmaals: dat vind ik

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:16

ik heb al jaren het eerste model, het paar wat ik nu heb is al 3 jaar oud en intensief gebruikt. Het spoorhoudertje achterop mijn ene schoen is er nu uitgerot, dus niet waterdicht meer, maar daar zit ik niet zo heel erg mee.

stel je ook aub niet teveel voor van de 'stalen neus', je kan, als je je met je ene voet op de neus gaat staan er al een deuk in duwen, dus het 'staal' zal ws gewoon alluminium zijn..

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:46

Die eerste vind ik het mooist, lijken mij ook de fijnste en stevigste schoenen

Stalen neuzen vind ik overigens niet belangrijk, tenminste niet bij paarden. Het staal kan indd afbuigen als het paard er net op de verkeerde manier op gaat staan. En dan heb ik toch liever geen stalen neuzen en gewoon stevige schoenen

xRONINIx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:49

de tweede zijn echt super ik wil nooit anders meer

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:08

Citaat:
stel je ook aub niet teveel voor van de 'stalen neus', je kan, als je je met je ene voet op de neus gaat staan er al een deuk in duwen, dus het 'staal' zal ws gewoon alluminium zijn..

echt niet hoor, die schoenen zijn met een EU nummer geodgekeurd tot 3500 kilo, zo zwaar is geen enkel paard. Ik heb op een stal met 80 zware koudbloeden gewerkt en het heeft me al meermalen behoed voor zwaarder letsel dan een paar gebroken middenvoetsbotjes

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:16

@smurf, oke, je zal wel gelijk hebben, ik gebruik dit type schoen al vanaf de eerste 'oplage' zeg maar, dus iets van 8 jaar al, bij de eerste schoen had ik dit ervaren, dus in alle waarschijnlijkheid is daar dus verbetering in gebracht.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:20

wij kregen ieder jaar een paar nieuwe schoenen van de baas, en waren verplicht ze te dragen op stal, bij alles wat we deden, zelfs bij uitmesten, ik draag ze nog steeds, hoewel het niet meer nodig is, want ik heb mijn paard keurig (her)opgevoed

manuUutj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 14:12

IQck heb 2 wel eens aan ,,van een vriendin die past ze niet .. en die zit heel erg lekker ! ..
die eerste vind ik idd beetj op kisten lijken en ze zitten zo ook een beetj ,,en daar hou ik niiet van
scces met kiezen !