En erg leuk ding, waar absoluut geen kwaad in zit... behalve dan dat ze echt nérgens respect voor heeft

Bij haar vorige eigenaar zeiden ze dat ze aan alle paarden onderdanig was, maar hier is het echt het tegenovergestelde;
Naar mensen toe is ze erg sociaal, behalve één keer naar mij toe; ze wordt graag bij haar staartwortel gekriebeld, en dat deed ik welleens.. (ja ik weet het, heel stom van me!)
Maar daar maakte ze dus ontzettend misbruik van door telkens d'r kont naar je toe te gooien. Toen ik dus van haar wegliep, ging ze moeilijk lopen doen en gaf een gigantische bok in mijn richting, scheelde echt niet veel of het was raak geweest..
Dat heeft ze ook écht geweten }> en nu kriebel ik haar dus ook nergens meer, want ze maakt dat misbruik van. (toen had ik haar ook nog maar net, dus wellicht uitproberen?).
Op het moment staat ze tijdelijk samen met mijn afgespeende hengstveulen. Hiervoor stond ze samen met een shetlandermerrie, die ze dus geregeld aanvloog als die te dicht in de buurt kwam, met name met het eten. Met mijn hengstveulen is het hetzelfde probleem, ze vliegt 'm aan met oren in de nek, bokt richting hem en jaagt 'm op.
Als ik erbij ben, mag ik mij hengstje vaak niet eens aanraken want dan vliegt ze 'm al aan, en gaat er precies tussenin staan zodat ik háár alle aandacht moet geven.
Ook als er andere dieren in de buurt komen, krijgen die alle wind van voor (met name de koeien van mijn oom..
)Als ik met haar voer aan kom lopen richting de voerbak, heeft ze ook geen respect voor mij, en zou me zo omver lopen.
Geregeld sta ik tussen een flippende merrie (gemunt op mijn hengstje), en vandaag had ik alweer een flinke kopstoot te pakken en lag al het voer over de grond
..Een schreeuw geven helpt vaak niet, en ik kan er gewoon echt niet tegen dat ze altijd álle aandacht moet hebben, richting andere dieren loopt te flippen en ook geen respect heeft voor mij..
Verder was ze best mager toen ze bij mij kwam, en daardoor wordt ze flink bijgevoerd (sportbrok), nu ziet ze er goed uit trouwens, en op het moment wordt ze niet bereden. Zou het kunnen dat ze te opgefokt wordt van de brok, en dat ik haar aan het werk moet zetten? Dat ze zich als het ware verveeld en daarom zo moeilijk doet?
En hoe moet ik met haar gedrag omgaan?
Sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat iemand me kan helpen