(ver)leasen paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ArabStables

(ver)leasen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 17:46

Onze lieve ruin staat na 14 jaar bij ons te hebben gestaan helaas te koop omdat wij gaan verhuizen en geen mogelijkheid meer zien om hem te houden. Het liefst zou ik zien dat hij naar mensen gaat die hem voor de rest van zijn leven houden en hem nooit zullen verkopen; maar die garantie heb je niet.
Nu sprak ik met iemand over de mogelijkheid om te (ver) leasen; je 'geeft' je paard aan de kopers (hij komt ook bij hun te staan) die alle kosten ervoor betalen, maar je blijft wel de eigenaar van je paard. Mochten zij het paard ooit verkopen moet het paard weer terug naar jou.
Als ik zo'n soort contract opstel, is dit dan rechtsgeldig en waar moet ik allemaal aan denken? Wie heeft hier ervaring mee?

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 18:11

ik heb het anders om gedaan (het is niet helemaal zo als jij eht wilt doen) Toen ik opzoek was naar een paard wilde ik het eerst leasen zodat ik zeker wist dat het zou klikken en ik daarna niet met veel pijn en verdriet het paard te koop moet zetten. Wij hebben ook een contract op gesteld. Mocht je er intresse in hebben ik wil het je wel toezenden aangezien eht niet meer van toepassen is.

Ik denk dat zodra je beiden een handtekening er onder zet het zeker wel rechtsgeldig is. Er zijn wel heel erg veel dingen waar je aan moet denken. zoals dierenarts kosten, en wat nou als er belangrijke beslissingen genomen moeten worde (wie beslist)...en zo zijn er nog tig andere dingen. Pm maar als je het contract wilt zien

ArabStables

Re: (ver)leasen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 23:57

Dat klinkt zeker interessant; ik zal je een pb sturen.
Je moet inderdaad aan veel dingen denken bij het opstellen van zo'n contract. Ze krijgen natuurlijk een paard gratis en alle kosten daarna zijn dan ook voor hun. En ik weet dat mijn paard een goed plekje heeft gevonden.
Het allerbelangrijkste vind ik dat mochten ze hem ooit willen verkopen hij weer naar mij terugkomt. Ook als hij zijn been breekt wil ik ervan af weten en zelfs als hij naar de slager zou gaan wil ik het weten (en er eventueel bij zijn). Ken genoeg verhalen dat het paard zgn. een been breekt (en door de telefoon met de vorige eigenaar besloten wordt hem af te laten maken) maar dat de leasers hem verkopen en er dus zo geld voor krijgen zonder dat de vorige eigenaar er vanaf weet.
Dat soort dingen lijken mij vreselijk; dus dat je denkt dat je paard er niet meer is, maar ondertussen nog van koper naar koper gaat
Bovendien is een maand opzegtermijn misschien ook wel handig, zodat mocht hij terugkomen naar ons - ik er tijdig van op de hoogte gesteld wordt zodat ik stalling voor hem kan zoeken.
Mochten er meer mensen zijn met lease ervaringen, zet hier je verhaal alsjeblieft neer - ik wil graag zoveel mogelijk weten!