Hoe staande manen....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anike

Hoe staande manen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 16:37

Weer hangend krijgen..

Ik wil graag de manen van mijn merrie weer hangend, maar hoe lang ik ze ook laat worden ze blijven recht op staan (op een gegevn moment dan vallen ze wel om, maar dan zijn ze echt lang!!)

Wie kan mij vertellen hoe ik dat kan doen?

marquez1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 17:05

hoe lang laat je ze nu groeien? Het lijkt mij toch dat als je ze maar lang genoeg laat groeien dus lang, lang laten groeien het vanzelf goed moet komen
Ben heel benieuwd of iemand nog suggesties heeft, vlechtjes lijken mij ook niet de oplossing, als je ze eruit haalt gaan ze vast weer omhoog staan.

XxSultanxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 18:55

umh ik denk ook dat ze dan nog wat langer moeten groeien of zijn ze al aardig lang???hoe lang zijn ze dan nu ongeveer?

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 19:53

Mijn paard heeft ook opstaande manen. Ze zijn nu al heel lang, en nu hangen ze eindelijk. Maar zodra ik ze ga trekken, gaan ze weer staan (hihi, gekke zin), du sik laat t maar ff hangen. Is beter voor t vlechten met pektouw. Denk niet dat er wat aan te doen is. Zo zijn de manen van jouw paard nou eenmaal.

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:06

Ik denk dat je ze idd gewoon moet laten groeien. Op een gegeven moment is het toch te zwaar, en vallen ze wel om Kijken of ze dan blijven hangen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:07

Ik heb wel eens mensen gezien die de manen van het paard 's ochtends (nat!!!) naar beneden invlechten, zodat ze beter bleven liggen. 's Avonds halen ze de vlechtjes er weer uit en dan staan de manen wel naar beneden. Maar ik weet niet of ze dan na een paar dagen weer omhoog gaan staan, dus ik weet niet of je hier veel aan hebt.
Tja en idd.. ik denk dat als je ze lang genoeg laat groeien dat ze vanzelf wel gaan hangen;-).. Suc6 ermee, het zal wel niet de gouden tip zijn, ben benieuwd wat die trouwens zal zijn!!

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:24

nat invlechten en dan zeker een paar dagen laten zitten, dan gaan ze als het goed is vanzelf hangen. Ik doe dit wel eens omdat ik zijn manen netjes naar 1 kant wil laten hangen. Werkt prima, je moet het alleen wel herhalen.

Anike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 14:15

Dat ik mijn merrie kreeg hingen haar manen ook..
Ik vond dat ze daar een dunnere hals van kreeg dus ik zette ze rechtop..
De manen zijn nu iets langer ander halve hand breedte.. dus aardig lang..