Aanschaf zadel van zadelmarkt. Waarom wel of niet tevreden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Yvie_Juudje

Aanschaf zadel van zadelmarkt. Waarom wel of niet tevreden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 12:42

Ik ben meerdere keren op de site van zadelmarkt.nl geweest.
Steeds zit ik er aan te denken om eens langs te gaan om te gaan kijken voor een dressuur zadel.

Maar omdat ik verschillende meningen hoor over zadelmarkt, ben ik eens benieuwd waarom mensen wel of niet te vreden zijn.
Ook zou ik dan graag willen weten om welk zadel het gaat.

Dus kom maar op met jullie meningen!
Fotos zij ook welkom, om te zien hoe de staat is na een bepaalde tijd.

lonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 13:24

even zoekenin de FAQ's, honderdduizendste zadelmarkt topic...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 13:35

Toen ik mijn paard kocht zat er een zadelmarkt zadel bij.
Vond het echt vrezelijk zitten. Het zitvlak was breed, daardoor kreeg ik heel erg last van m'n heupen.
En na een keer schoonmaken met zadelzeep ging de zwarte verf eraf en zaten er bruine plekken.

Voor mij geen zadelmarktzadel meer.

Jetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 13:48

Kijk effe in de zoekfunctie!!!!

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 14:08

Dit heb ik gedaan voor ik het topic opende.
Maar eigenlijk kon ik vrijwel nergens de redenen van mensen vinden, vandaar dat ik het topic geopend heb.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 15:14

Wacht even, ik ga even zoeken, weet een heel leuk en leerzaam topic over de zadelmarkt.

Maar laat ik je wel vertellen: als je paard je lief is: NIET DOEN.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 15:32

Was even zoeken, maar dit is een topic dat je zeker gelezen moet hebben. Als je ziet hoe er word geadviseerd, ren je toch gillend weg?

viewtopic.php?f=15&t=124133

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 18:08

OKE DUIDELIJK!
Dat word geen zadel (of iets anders) van zadelmarkt.
Dat word opzoek naar een leuk 2de hands zadel van een bekend merk.

Thnq cassidy van het vinden van dit topic

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 23:04

NIET tevrede! Ik heb er een zadel gekocht, zo plat als een dubbeltje, geen wrongen, en het leer is nog slecht ook. NIET DOEN!!
edit: bijna vergeten, niet zo'n leuke bijzaak. Ik rij heel m'n kont open

Yvie_Juudje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 23:05

Het topic wat cassidy me gaf heeft me overtuigd, ga er vanuit dat het een heel eerlijk topic is.

Ga mooi opzoek naar een leuk 2de handsje voor niet al te veel geld, maar wel merk

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 00:39

Ik heb ooit eens gedacht dat een westernzadel wel kon, niet dus! Heb m met een week alweer verkocht.

Ik heb ook een regendeken van hun en die bevalt me echt perfect!

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 07:57

ja zadels zou ik er niet vandaan halen!! Kwaliteit is bar en bar slecht, de zadels zitten als een plank en als er iest met je zadel mankeert dan loopt de zadelmaker gillend weg voor deze zadels!!

Maar wat betreft de dekens, hoofdstelletjes(ik heb er eens eentje gekocht voor "erbij" en beviel prima) en etc. Vind ik het prima.
De regendekens zijn trouwens ook echt waterdicht(heb het uitgeprobeerd, in de stromende regen van een uur of 5, hij bleef droog!! )

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 08:26

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de Australian Stock Saddles schijnen wel te kunnen.
Blijf je nog met het probleem zitten dat het advies er gewoon belabberd blijkt te zijn. Ik zou het nieteens durven om daar een zadel vandaan te halen....

Anoniem

Re: Aanschaf zadel van zadelmarkt. Waarom wel of niet tevred

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:22

precies wat quellian en aafje zeggen, NIET de zadels nemen, de dekens en de hoofdstellen zijn wel goed, mijn vriendin heeft er dek en hoofdstel gekocht, zeer tevreden.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:24

Realiseren jullie je wel dat je door het kopen van andere producten bij de zadelmarkt dan de zadels zelf, je de winkel daar wel in stand houdt?

Anoniem

Re: Aanschaf zadel van zadelmarkt. Waarom wel of niet tevred

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:29

ik denk dat de mensen die daar spullen kopen er vanzelf achter komen of het kwalitatief wat is, als op een gegeven moment niemand terug komt sluiten ze vanzelf. misschien dat ze dan eindelijk inzien dat hun kwaliteit niet echt is wat het hoort te zijn.

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:30

kendilover schreef:
NIET tevrede! Ik heb er een zadel gekocht, zo plat als een dubbeltje, geen wrongen, en het leer is nog slecht ook. NIET DOEN!!

Ik b en met mijn zadelmarkt zadel naar de zadelmaker geweest, omdat ik hem in wou ruilen. Die zadels zijn niet eens van leer...

xRONINIx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:39

ik heb altijd mijn twijfels gehad over de zadelmarkt,totdat een meisje bij op stal er een had gekocht en toen ze hem wilden laten opvullen bleek er papier in te zitten dus mijn twijfels waren terecht ik hou het wel bij mijn stubben scandia

boeflover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:48

ik heb een meranozadel voor vip. hij ligt goed en zit echt heerlijk!
we werden in vlissingen harstikke netjes geholpen, die man nam echt de tijd voor ons. we hadden een vorm van zn schoft mee(getekend op een stuk karton en zo uitgeknipt) en daarmee zijn we toen aan het meten geweest. heb echt op heel veel verschillende zadels gezeten. daarna kreeg ik nog een busje lederolie erbij en nog een papier over hoe je kon zien of het goed lag. thuis hebben we iemand laten komen met veel verstand ervan en die zei ook dat het super lag.
ikzelf vind het zadel heerlijk zitten niks geen plank, maar een lekkere gelzit

iig zijn die meranozadels wel goed. de echte zadelmarktzadels heb ik niet geprobeerd, dus daar heb ik geen ervaring mee.

tis echt een leuk zadeltje. zeker voor ons gebruik, wij hebben een 3 jarige die dus over een paar jaar weer een ander zadel nodig zal hebben, nu hebben we een goed passend, en niet te duur zadel. 2e hands durfde we niet aan, omdat je het dan (vaak) niet terugkan doen als het niet past, bij zadelmarkt kun je wél ruilen.

en over het geen verstand; toen ik een aantal jaar geleden voor een voltigesingel ging had die man er idd geen verstand van, maar nu doet hij het toch al een jaar of 4 en ik moet zeggen dat ik versteld stond van wat hij wist te vertellen.

bij de reactie staat een reactie van 'fay en miranda' over hun pony lillie. die staat dus ook bij mij op stal. zij zijn heel erg tevreden over hun zadel en hebben er nu ook een frontriem en een paar dekens vandaan.

bij ons op stal hebben we nóg iemand met zo'n zadel, op dat paard past hij ook perfect. en de gene die op dat paard rijd vind het ook heerlijk zitten.

beide zadels zijn ook van merano overigens.

ik kan dus zeggen tegen mensen; lees niet al die topics van 3 jaar geleden, toen was zadelmarkt idd flut. maar ze zijn echt verbeterd de laatste jaren. dus als je twijfelt, ga is kijken, je kunt er vast een leuk zadel, hoofdstel, deken of dekje vinden

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:19

Cassidy schreef:
Realiseren jullie je wel dat je door het kopen van andere producten bij de zadelmarkt dan de zadels zelf, je de winkel daar wel in stand houdt?

ik heb daar vorig een mooie rode deken met minihals gekocht,en dat bevalt uitstekend .
zeer stevig en zeer goede pasvorm!

waarom zou ik dat daar niet kopen?
als ik weer een deken nodig heb bestel ik hem toch weer daar!

en als mensen daar dan toch een zadel kopen,komen ze er zelf wel achter wat voor troep het is.
er zijn echt verhalen zat over geweest en niet alleen op Bokt.

de mensen moeten geen zadel daar kopen,maar andere spullen ? dat maakt toch niet uit? die zijn echt wel goed hoor!

ik heb geen klachten over mijn deken!

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:48

haha, ik weet nog dat ik een topic startte, over zadelmarkt.
dat heb ik geweten werd ook meteen verwezen naar het andere topic.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 12:54

ik heb ook nog wel wat mooie zadels voor niet heel veel geld

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:32

vriendin van mij heeft ook die deken gekocht
binnen 2 weken lagen de riemen er al af ...

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:40

boeflover schreef:
ik kan dus zeggen tegen mensen; lees niet al die topics van 3 jaar geleden, toen was zadelmarkt idd flut. maar ze zijn echt verbeterd de laatste jaren. dus als je twijfelt, ga is kijken, je kunt er vast een leuk zadel, hoofdstel, deken of dekje vinden

Als een automerk een hele slechte naam heeft, is die indruk en die slechte reclame niet meteen de wereld uit. Maar toegegeven, je hebt een punt. Om de zadelmarkt van vandaag de dag te kunnen beoordelen, zou er weer eens iemand met een kritische blik naar die winkel toe moeten gaan. Eigenlijk zou je hetzelfde drietal er weer heen moeten sturen, zij kunnen het beste beoordelen of er wat veranderd is of niet.

Maar als ik vergelijk wat voor zadels er drie jaar geleden op de zadelmarkt website werden aangeboden, en wat er nu op de website staat, is er echt niet veel veranderd. Die afgrijselijke westernzadels met wit stikwerk op de fenders zie je nu niet meer, (ook niet meer bij de Divoza trouwens, want die had er ook een handje van) maar het is nog steeds niet veel.

Sommige dingen kunnen heel snel veranderen, informatie van drie jaar geleden kan soms idd verouderd zijn, en sommige dingen kloppen nog als een bus.

Is hier iemand die vrijwillig een ritje zadelmarkt wil maken?

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 15:44

ik heb het over deze deken;

Afbeelding