ervaringen met Myler-bitten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Talitha15

ervaringen met Myler-bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 10:04

Wij hebben een Myler-bit aangeschaft voor een paard met een "moeilijke" mond. Hij heeft al vanaf zijn 2e een hekel aan het bit en liep altijd met een open mond en zijn tong eruit. We hebben de fylosofie achter de myler-bitten gelezen en dat leek ons wel wat voor dit paard. We rijden er nu 1 week mee, dus eigenlijk nog erg kort, maar hij neemt het super aan en heeft een hele rustige ontspannen aanleuning en loopt veel relaxter. Lekker door zijn lijf met een stille mond en een tevreden uitdrukking. Ik vroeg me af of er nog meer mensen met een myler-bit rijden en wat de ervaringen zijn.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:37

Ik rijd er Z2-niveau mee en ben er heel tevreden over. Voor meer info moet je toch echt even de zoekmachine raadplegen, er zijn al heel wat topics over geweest.

Talitha15

Re: ervaringen met Myler-bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 13:20

Meestal doet die het niet als ik kijk!!!

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 13:23

lekker dom kom ik nu over maar wat is het verschil tussen een myler bit en een gewoon bit??...en wat heeft het dan extra's???..wat doet het???

Sirus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 13:24

Ik rijd zelf sinds een paar weken ook met een myler-bit. En wel een niveau 1 MB 02. Een heerlijk bit wat prima bij mijn paardje past. Na een week of 2 heeft hij het zelf wel wat uitgeprobeerd. Dat duurde ongeveer een week en sindsdien pakt hij het echt geweldig aan. Hij weet nu precies waar die comfortzone ligt. Ik zweer bij het bit! Zijn mond ziet er zo rustig en gezond uit! Met rijden heb ik de aansnoerneusriem altijd heel los als ook het sperriempje. Geen problemen! Succes ermee!

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 14:01

Ik heb ook een tijdje met een myler gereden.
Mijn paard heeft ook een moeilijke mond. Korte mondspleet, weinig ruimte in de mond, dikke tong en een flink hangend rooster.
Gewone gebroken of dubbelgebroken bitten accepteert hij niet, hoofd in de lucht en je mag er absoluut niet aanzitten. Ongebroken trens drukt weer op zijn tong. De meeste bitten zijn ook te dik voor hem.
Ik dacht dus in een Myler de ideale oplossing gevonden te hebben, dun, boog erin, ligt goed in de mond en kan niet helemaal scharen.
Ging wel stukken beter in vergelijking met 'normale' bitten, ik mocht er wel meer aankomen. Het was voor hem een heel stuk vriendelijker dan een normaal dubbelgebroken bit, ook omdat het een stuk dunner is.
Helaas bleef hij het vervelend vinden dat er bewegende delen aan zitten, hij probeert dan het bit uit zijn mond te krijgen op dezelfde manier als een paard iets vies uit probeert te spugen.
Inmiddels rijd ik met een K&K correctiebit, dit lijkt hij tot nu toe het fijnst te vinden, hij accepteert het goed. Dit is echter wel een beetje aan de dikke kant voor hem.
Ik zou graag deze eens willen proberen van Myler:
Afbeelding
Helaas mag ik daarmee niet starten (met een correctiebit wel), en is het alleen verkrijgbaar als Kimblewick (Thiedemanbit), niet met normale ringen.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 14:14

dozo

Re: ervaringen met Myler-bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:07

Kan iemand mij vertellen waar je ze kan kopen?

Talitha15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 13:49

bij Hyporama in rotterdam in ieder geval!

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:49

Bij de diverse westernstores hebben ze ze ook.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:51

Talitha15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 13:52

Ik rij er nu dus een paard mee met een hele moeilijke mond. Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als supertje. Hij stak voorheen dan ook altijd zijn tong uit tijdens het rijden en met dit bit doet hij dat niet meer. We hebben echt al veel geprobeerd om dat eruit te krijgen, maar dit is het eerste wat helpt!! Hij loopt echt super op dit bit. Schuimt als een tierelier en laat alles veel makkelijker los. Ik ben in ieder geval laaiend enthousiast.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:33

Ik heb er ook een voor Sjors, een level 1 bustrens (waar je dus ook wedstrijden mee mag rijden bij de KNHS). De aanleuning is beter en stiller geworden, hij schuimt meer en ik mag er meer aankomen. Zijn linkermondhoek is nog wel gevoelig (lees: kan snel stuk gaan) dus dat is een aandachtspunt.

Ik ben er tot nu toe erg blij mee!