Hoe chip op je naam laten zetten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tweety_be

Hoe chip op je naam laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 10:00

Goeiedag!

Ik heb me vorige week een paardje gekocht met een paspoort en chip. Dit paardje is gechipt in Nederland, maar heeft normaal wel een EU-chip niet? Ze is gechipt op 07-04-2004. Nu heb ik haar gekocht, maar ik woon in België, hoe laat ik dit paard nu registreren op mijn naam en adres? Waar moet ik naar bellen en dergelijks? Heb alle bewijzen dat ik ze gekocht heb en heb het papier van de chip en dergelijks, maar wat nu?

Heeft iemand een telefoonnummer of adres voor België of Nederland waar ze me verder kunnen helpen? Alvast bedankt!

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:02

In welk stamboek is je paard ingeschreven?? bel daar dan eens heen. Ze kunnen je daar vast verder helpen. Waarschijnlijk dat je het dan moet opsturen naar hun. Doe dit trouwens altijd aangetekend!
Succes

tweety_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 10:04

Wel op het papier staat het teken van KWPN, maar ze is niet in het KWPN stamboek ingeschreven, papieren zijn van BAPS (Belgisch Arabisch Paarden Stamboek) en op het papier vna de chip staat geen nummer enkel de gegevens omtrent de chip... Handig is anders!

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:05

staat er nergens in het paspoort een telefoonnummer??

tweety_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 10:08

Nope, enkel een adres van het KWPN

Maar ze is zeker gechipt want stempel van dierenarts staat erbij enzo, alleen weer geen telefoonnummer, daar schiet je nou ook niks mee op hè!

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:10

Bel dan even naar het kwpn stamboek, waarschijnlijk kunnen zij je wel meer vertellen.

www.kwpn.nl

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:14

Ik heb ook een paard met BAPS papieren. Ze hebben een site en telefoonnummer. Je moet daar alles over laten schrijven. Anders moet je een heel nieuw papier bij het KWPN laten maken. PB maar voor meer info