Ongeduldig

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zofia

Ongeduldig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 20:34

Help!

Mijn paard is nogal ongeduldig bij het opzadelen en opstappen.
Wil niet stil staan. Loopt continue te draaien en te klieren. Ook het hoofdstel in doen wordt lastig. Is nml. een groot paard ik en ben niet zo groot.

Bij het rijden is hij super. Echt heel braaf, zet eigenlijk geen stap verkeerd.

Graag tips......

Streng zijn of juist niet.......

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:57

Ik ga voor streng zijn.
(sorry voor het korte antwoord)

Sommigen hier zullen zeggen dat het misschien aan zijn rug ligt/ aan het zadel ligt of weet ik veel.
Het kan allemaal , maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij je aan het uitproberen is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:00

Streng en consequent zijn. Zelf niet je geduld verliezen, maar heel ijskoud steeds blijven corrigeren.

bloetoet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:02

mijn paard wil ook niet stil staan als ik opstap....ik heb al vanalles geprobeerd...nu geef ik tegenwoordig een snoepje en stap dan snel op en geef haar weer een snoepje als ik erop zit....ze draaid dan eigenlijk haar hoofd al om het snoepje te krijgen waardoor ze met haar lijf stilstaat...af en toe doe ik het zonder snoepje en dan staat ze al veel beter stil... en als ze gaat draaien krijgt ze het snoepje niet..

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:05

Ik ga idd met Sjoert mee, vooral streng zijn en als hij al een pasje wil gaan lopen hem erop terecht wijzen dat dat neit mag, klaar ermee..

Rashida heeft er soms ook nog een handje van, maar ik heb daar echt geen geduld voor, omdat het gewoon onzin in van haar.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:04

geef tris is een keer op zijn donder en verhef je stem
anders word het steeds erger,hij neemt af en toe echt een loopje
met jou je mag best boos op hem worden