Wie heeft er ook beo-band om de longeercirkel? wat vraagjes!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tinkersjakie

Wie heeft er ook beo-band om de longeercirkel? wat vraagjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 14:44

Wij zijn van plan om een longeercirkel te gaan maken en daar omheen wilde we van dat beo-band gebruiken maar nu had ik er een paar vraagjes over.

* Hoe hebben jullie het bevestigd?
* hoe hebben jullie er een ingang bij gemaakt gewoon ook van dat band en zoja hoe, of een hek erin?

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:47

Pellie

Re: Wie heeft er ook beo-band om de longeercirkel? wat vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:57

ik heb het nog niet in gebruik maar het ligt wel te trappelen om opgehangen te worden ik weet niet of je van die isolatoren kan gebruiken, daar kun je draad en touw inklemmen maar ik weet niet of het ruim genoeg is voor beoband. en anders vasttimmeren met van die grote nagels met... jee ik heb dus geen verstand van dat spul en kom niet op de naam!!
ik ga het als bakomheining gebruiken en de doorgangen worden van oprolbaar lint. op de foto is met draad.
Afbeelding

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 18:23

He Pellie er zijn wel van die strippen waar je de beoband in vast kan zetten staat ook op die link hierboven maar was benieuwd hoe anderen het misschien hadden gedaan.

Ben ook benieuwd of andere mensen het ook vast hebben gespijkerd (zou ook niet weten hoe die spijkers heten)

Hoe ben jij van plan dan om het vast te zetten?

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:36

Ik weet niet hoe het met de garantie/veiligheid zit als je het niet op de geadviseerde manier vastmaakt, dus misschien dat eerst informeren?
Verder wat kleur betreft, als je wil dat het niet erg opvalt bruin nemen, groen valt heel erg op tegen een natuurlijke achtergrond.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 19:20

mijn hubby is thuis, maar die weet ook de naam niet van wat ik bedoel.
het hangt er vanaf waar ik het aan ga bevestigen. ik heb 1 test paal besteld bij de agradi, die kan ik er tenminste zélf inrammen en heb ik hubby niet nodig (die heeft geen tijd, geen zin bla bla). Die is van metaal en kan ik de band alleen met isolatoren bevestigen.
wordt het hout dan doe'k het waarschijnlijk met die lange nagels, met ronde kop en een rond blikje achter de kop...

Afbeelding

tinkersjakie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 20:26

Die palen ken ik niet die je hierboven hebt gezet, zijn die groot en wat kosten ze?

Heb ook net aan mijn vriend gevraagt maar die weet ook niet hoe ze heten ........nagels ofzo
Wat je met die die rond blikje bedoelt weet ik niet .............oh mijn vriend wel, je bedoelt een waaier (wat ook achter schroeven weleens gedaan wordt)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:04

hahaha, jouw vriend komt verder dan de mijne!!!

dit is de omschrijving, ik kende ze ook niet!
Citaat:
Buispaal kunst. 6,5cm - 200 cm. - 10 stuks per stuk
Buispaal voor permanente afrastering. Bijzonder geschikt voor paarden. Geen onderhoud, volledig geïsoleerd, alle isolatoren zijn mogelijk. Gemakkelijk met de paalrammer in de grond te slaan +/- 50 cm. Doorsnede 65mm.
Merk: Ako | Maat:6.5 cm - 200 cm | Kleur:
€ 7.85 p.s. als je er 10 afneemt

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:16

Afbeelding

Ingangen ook gewoon van band.

tinkersjakie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 21:24

Margreet schreef:
Afbeelding

Ingangen ook gewoon van band.

Maar hoe maak je dan een sluiting eraan aan het band dat wilde we wel heel graag namelijk.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:32

Er zitten gewoon normale haken aan zoals je die ook aan schrikdraad hebt. Het oogje waar je normaal de draad aan knopt zit een dikke bout doorheen, uiteinde van het beoband dubbelgevouwen, voor de stevigheid en daar doorheen geschroefd. Je moet ook een stevig oog hebben, want het is best zwaar.

Ik zal eens kijken of ik toevallig een foto heb waar de ingang op staat....

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:35

Afbeelding

Hier kun je het wel een beetje op zien. Het zit op de foto gewoon in een isolator gehaakt, maar een stevig metalen oog werkt beter.

fresco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 07:46

Wij hebben dat band ook thuis om de bak heen, super spul!!
De isolatoren bij de poorten hebben we op de volgende manier vastgemaakt:
Het uiteinde van het band een stuje dubbelgevouwen en daar een rondje uitgeknipt.
Dan heb je dus een rondje midden in het band en nog een stukje gewoon tot het einde.
Daar kan je de isolator aan vast maken.
Als je het niet begrijpt zal ik een foto voor je maken.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 07:53

Overigens, met alleen band om de cirkel en geen "dichte" onderkant krijg je wel het probleem dat de paarden al het zand naar buiten werken en de helft buiten je cirkel ligt.

tinkersjakie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 20:22

Margreet schreef:
Overigens, met alleen band om de cirkel en geen "dichte" onderkant krijg je wel het probleem dat de paarden al het zand naar buiten werken en de helft buiten je cirkel ligt.

Dank je Margreet voor de foto is wel handig zo hoe dat is gedaan.
Ja hebben we ook al over gedacht dat het zand eruit zou lopen dus willen we de onderkant dichtmaken met een rand.

Iemand daar ook nog misschien verschillende oplossingen voor?

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 20:53

Dat kun je ook op de foto zien

En uit ervaring: een randje van 20 centimeter ofzo werkt niet, moet echt flink zijn.

Lonan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 22:22

HEnrie!!!!! Wat wil je nou allemaal hahaha, ik zit dit met verbazing te lezen, dat heb je me nog niet verteld hahahahahaha !

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 11:48

Let wel goed op met gebruik van beo band en andere snijdende banden en koorden. Ervaringen leert op verschillende stallen waar ze dit hebben gebruikt dat pezen en banden tot op het bot zijn afgesneden door een jolig paard. Wat gebeurt, je bent aan het longeren, paard gaat aan de kletter, beentje hopla in de lucht en kwamen over het band heen. Dit band gedraagd zich als een snijmes en heeft zo diverse malen dus pezen en banden door gesneden. De twee die ik dichtbij ken zijn na lange revalidatie uiteindelijk toch afgemaakt.
Zorg voor een type band waar de paarden de benen niet aan kan open halen. Ook met hout, maak de wand dicht! Openingen veroorzaakt achterblijven van een hoef, moet je niet bij nadenken wat er gebeurt als in volle galop zo'n hoef in achter blijft hangen...

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 14:46

Ik ken van bij ons stal 2 paarden die eruit gesprongen zijn en in de band bleven haken en beide hadden amper een schrammetje, alleen wat groene vegen. Dankzij het band, niet ondanks. Moet er niet aan denken dat het draad was geweest ipv dat band...