Iemand dit wel eens gehad? (onder rembours)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Iemand dit wel eens gehad? (onder rembours)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 12:22

Ik heb een pakketje verstuurd onder rembours.
á 255 euro. Nu ligt dat pakket dus al 8 dagen op het afhaalkantoor in de buurt van de ontvanger. Deze heeft dus nog niet de moeite genomen om dat op te halen. Dat gaat mij dus geld kosten als ze het niet ophaalt. Dat kost mij dan dus gewoon 27 euro! Ben ik erin getrapt ofzo? Is het iemands hobby om anderen zo lichter te maken? Ik heb dat geld namelijk best wel nodig! Je krijgt het geld pas van de TPG als zij het betaald heeft! Dit wist ik niet van te voren. Had ik het geweten, had ik het nooit gedaan! Ze reageert ook niet op m'n mailtjes :S
Ik voel me echt bedonderd
Laatst bijgewerkt door Karin op 26-10-05 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: i.v.m. duidelijkheid onderwerp in titel gezet

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:29

Zelf wist ik ook niet dat dit zo kon..
Ik denk dat ik mij in jou situatie ook bedonderd zou voelen

Succes ermee:(:)

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:34

Maflinger er zijn inderdaatmensen die dit grapig en leuk vinden heb het zelf ook al paar keer gehad
succes er mee

Jessicauvita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:56

Via waar heb je het geregeld enzo? ik heb wel eens gehoord dat ze op marktplaats ook mensen aan het oplichten zijn. Maar succes ermee.

goldwing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:02

ja dat kun je treffen met rembours zendingen
Ik werk op een pakket dienst en wel aan de rembours zendingen om dus de chauffeur niet voor niets te laten rijden bellen wij altijd van te voren dat de mensen geld in huis moeten hebben
En dan nog durven ze het gerust pas te weigeren als de chauffeur aan de deur staat
Ze denken dan dat we die kosten wel laten vallen als de chauffeur toch al aan de deur staat nou mooi niet
Na 7 dagen behoort pakket terug naar afzender te gaan

Tanja

Re: Iemand dit wel eens gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:11

Wat hier gesuggereerd wordt, dat iemand op zo'n manier iemand lichter probeert te maken, de boel bedondert en iemand zo probeert op te lichten, kan toch helemaal niet......
Jij betaald als verzender de rembourskosten, aan de TPG, niet aan de persoon waar je het naartoe stuurt, aan jou om dat remboursbedrag door te rekenen in de totaalprijs of niet.
Als de persoon het pakket niet aanneemt of afhaalt op het postkantoor krijg je na een aantal weken je pakket terug maar je rembours kosten ben je wel kwijt ja, die ander wordt daar dus niet beter van hoor, begrijp niet helemaal waar dat vandaan komt?

Tja, lüllig dat je de rembourskosten dan kwijt bent maar dat is het risico nou eenmaal, het is mij ook al meerdere malen gebeurd, niet leuk idd. maar helemaal niets aan te doen.

jeroqaui

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:20

hoi dit is idd erg vervelend heb het ook gehad met een zadel,ze haalden het maar niet op van het postkantoor en reageerden niet op mijn oproepen.Dit is echt waanzinnig vervelend je moet 3 weken wachten voor ze het pakket terugsturen,je bent je geld qua verzendkosten kwijt en als je zadel beschadigt ben je de pineut en je hebt andere kopers afgeslagen allemaal tijdverspilling en het is zeker ook vervelend om op je geld te wachten!!!Ik hoop niet voor jouw dat het zo afloopt want dit zijn echt waardeloze geintjes!

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:27

Nee gelukkig nog nooit gehad. Maar ik ga na dit verhaal dus nooit meer iets onder rembours versturen.

mirgino

Re: Iemand dit wel eens gehad? (onder rembours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:50

dat is HET probleem van onder Rembours verzenden!

ik heb westernzadels verstuurd en eerst alles laten betalen en dan het zadel opsturen,dat is dan wel een kwestie van vertrouwen van de koper!

en als de zadels terug kwamen ,eerst het zadel in handen hebben en dan pas geld terug storten!

en willen ze dat niet? ,dan komen ze het zadel maar ophalen of kijken ze ergens anders!

dit is pesten!

iets duurs willen kopen en dan niet ophalen,maar wel de rembourskosten voor de verkoper laten,erg kinderachtig!

ik hoop voor je dat ze ziek was of zo en alsnog het pakket ophaalt!

AniqueN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 15:02

Jeetje wat vervelend zeg! Je zou bijna zelf naar dat adres rijden (ik weet niet hoe ver het van jou vandaan is). Heb je die mensen wel aan de telefoon gehad? Dat geeft toch vaak wat meer vertrouwen. Succes ermee in ieder geval!

wwillemijn

Re: Iemand dit wel eens gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 15:57

T@nj@ schreef:
Wat hier gesuggereerd wordt, dat iemand op zo'n manier iemand lichter probeert te maken, de boel bedondert en iemand zo probeert op te lichten, kan toch helemaal niet......
Jij betaald als verzender de rembourskosten, aan de TPG, niet aan de persoon waar je het naartoe stuurt, aan jou om dat remboursbedrag door te rekenen in de totaalprijs of niet.
Als de persoon het pakket niet aanneemt of afhaalt op het postkantoor krijg je na een aantal weken je pakket terug maar je rembours kosten ben je wel kwijt ja, die ander wordt daar dus niet beter van hoor, begrijp niet helemaal waar dat vandaan komt?

Tja, lüllig dat je de rembourskosten dan kwijt bent maar dat is het risico nou eenmaal, het is mij ook al meerdere malen gebeurd, niet leuk idd. maar helemaal niets aan te doen.

Ze maakt mij lichter ja. Ze schiet er zelf niks mee op maar het kost mij wel 26 euro die ik goed kan gebruiken op het moment! Blijkbaar vinden sommige mensen dat erg grappig

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 15:59

AniqueN schreef:
Jeetje wat vervelend zeg! Je zou bijna zelf naar dat adres rijden (ik weet niet hoe ver het van jou vandaan is). Heb je die mensen wel aan de telefoon gehad? Dat geeft toch vaak wat meer vertrouwen. Succes ermee in ieder geval!

Ze woont in eindhoven, ik in hasselt. dus dat is erg ver.
Maar het is heel raar, want ik zou het eerst komen brengen. Ik het uitrekenen wat het kost om erheen te rijden, bedacht me dat onder rembours goedkoper was. Dus dat maar gedaan. En nu hoor ik niks meer. Ik baal hier zo van! Ik heb een hoger bod afgewezen omdat ik met haar alles al besproken had

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 16:00

mirgino schreef:
dat is HET probleem van onder Rembours verzenden!

ik heb westernzadels verstuurd en eerst alles laten betalen en dan het zadel opsturen,dat is dan wel een kwestie van vertrouwen van de koper!

en als de zadels terug kwamen ,eerst het zadel in handen hebben en dan pas geld terug storten!

en willen ze dat niet? ,dan komen ze het zadel maar ophalen of kijken ze ergens anders!

dit is pesten!

iets duurs willen kopen en dan niet ophalen,maar wel de rembourskosten voor de verkoper laten,erg kinderachtig!

ik hoop voor je dat ze ziek was of zo en alsnog het pakket ophaalt!

Ik hoop het ook....

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:54

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 16:58

jawel kheb haar adres hier nog liggen

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 17:18

Dan kan je toch bellen?
Je kan ook mobiele nummers opzoeken op internet,

Heel jammer dat ze niets van zich laat horen....

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 17:38

Ze laat niks van zich horen en haalt het pakket niet af, is ze misschien op vakantie oid?

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 18:31

ik heb een buurvrouw gebelt en die zegt dat ze gewoon thuis zijn.

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:32

ze zal toch wel geweten hebben dat het pakje onderweg was?

of wist ze dat niet?

wwillemijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 18:34

Ze hebben geen huistelefoonnummer en ik ben het mobiele nummer kwijt.

Ja ze wist dat het pakketje onderweg was. IVM omstandigheden heb ik het pakketje een dag later moeten sturen en dat heb ik gemeld. En zij vroeg nog wanneer het dan wel kwam. Dus ze wist er ZEKER van af.