Supplement jaarling met volledige weidegang

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Supplement jaarling met volledige weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 12:13

Mijn jaarling verhuist vrijdag (alsnog) naar de opfok. Zij krijgt hier 24 uur per dag weidegang. Twee keer per dag krijgen ze voer: Cavalor Comfort 01 en hooi. Omdat mijn jaarling een flinke slungel is die wel de ondersteuning kan gebruiken wat betreft groei wil ik haar wel een supplement bijgeven, omdat ik denk dat deze voersoort niet voldoende zal zijn.

Ik zat hierbij te denken aan Pavo Podo Supply of Young Stock Supplement. In principe maakt het niet zoveel uit qua kosten, maar welke zou nou de beste ondersteuning bieden aan haar groei en ontwikkeling?

Arnoud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:19

Cavalor Breeding is een supplement voor veulens en jonge paarden en is te krijgen in een 5 kg emmer en in 25 kg zakken.
Als je jaarling ondersteuning in de groei kan gebruiken, waarom dan geen Cavalor Juniorix i.p.v. Comfort 01?

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 20:59

Dit wordt gevoerd door de opfok. Ik vind het al aardig dat ze een eventueel supplement wil geven, dus om dan ook nog eens te vragen of ze ander voer wil geven vind ik ook een beetje te veel. Bovendien betaal ik er wel voor. Dan maar op deze manier.

Oja, er was een voedingsdeskundige van Cavalor langsgeweest om de situatie te bekijken en die raadde de Comfort aan en zei dat de Juniorox etc alleen maar 'geldklopperij' was. Kan best zijn, maar ik vrees dat ze hiermee niet voldoende binnenkrijgt.

mieamore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:10

die van ons anderhalf krijgt ook cavalor juniorix en is heel goed hoef geen andere voeding supplement te geven.
wat die voedingsdeskundige zegt is heel raar.
als hij nog wat slungelig is kan je het ook meer kuil en hooi geven.
die van ons was ook mager twee maanden geleden sinds hij dit krijgt is hij nu goed wat dikte betreft.
zodra je jaarling verhuisd is zou ik het eerst maar eens aankijken hoe het gaat. mocht ze slungelig blijven kan je altijd nog iets bij geven.