ik zit een beetje met een dilemma, kunne jullie mij misschien een beetje helpen? het zit zo: ik sta nu 1 1/2 jaar met mijn pony in een pensionstalling (meer particulier).
Het is daar altijd wel heel gezellig en de mensen zijn heel gastvrij, daar ligt het niet aan maar meer hoe de paarden verzorgd woren.
Ze staan van 9 tot 6 in de paddock zonder hooi (in de winter dus de hele dat in de regen in de blubber).
Alleen 's avonds krijgen ze een ruif vol hooi (1x per 24 uur dus).
Er lopen vaak kinderen met speelgoed en honden tussen de paarden.
Het is er altijd een blubberzooi omdat het niet betegeld is.
De paarden krijgen heel weinig stro in de stal omdat ze elke dag helemaal worden uitgemest.
Er is geen binnenbak (dit was niet echt een nadeel, maar je kan in de winter toch een paar weken niet rijden omdat ze de bak nooit trekken).
En de hoeveelheid voor bepalen ze zelf voor de paarden, en ze krijgen een paar broden die een deel van de brokken composeren. En nog wat kleine dingetjes zoals dat er bijv. afentoe wat beschimmeld hooi in de ruif zit (niet dat het totaal verrot is maar zo afentoe een witte plek).
(dit voor een bedrag van 140,- in de maand)
ik ben via via bij een andere stalling wezen kijken waar een binnenrijhal is, de paarden krijgen 3x per dag hooi, overdekte poest/spuitplaats. en alles ziet er gewoon heel netjes uit. de paarden staan op zaagsel, mogen per dag een aantal uren in de wei. maar hier kost het dan wel 175,- euro.
wat zouden jullie doen? als je kijkt naar de omstandigheden, het geld speelt niet zo'n hele grote rol maar wel een beetje natuurlijk
groetjes!

Zeker als je paard op de nieuwe stal ook dagelijks naar buiten kan!