Andere stalling?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lovemaan

Andere stalling?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 11:59

hallo,
ik zit een beetje met een dilemma, kunne jullie mij misschien een beetje helpen? het zit zo: ik sta nu 1 1/2 jaar met mijn pony in een pensionstalling (meer particulier).
Het is daar altijd wel heel gezellig en de mensen zijn heel gastvrij, daar ligt het niet aan maar meer hoe de paarden verzorgd woren.
Ze staan van 9 tot 6 in de paddock zonder hooi (in de winter dus de hele dat in de regen in de blubber).
Alleen 's avonds krijgen ze een ruif vol hooi (1x per 24 uur dus).
Er lopen vaak kinderen met speelgoed en honden tussen de paarden.
Het is er altijd een blubberzooi omdat het niet betegeld is.
De paarden krijgen heel weinig stro in de stal omdat ze elke dag helemaal worden uitgemest.
Er is geen binnenbak (dit was niet echt een nadeel, maar je kan in de winter toch een paar weken niet rijden omdat ze de bak nooit trekken).
En de hoeveelheid voor bepalen ze zelf voor de paarden, en ze krijgen een paar broden die een deel van de brokken composeren. En nog wat kleine dingetjes zoals dat er bijv. afentoe wat beschimmeld hooi in de ruif zit (niet dat het totaal verrot is maar zo afentoe een witte plek).
(dit voor een bedrag van 140,- in de maand)
ik ben via via bij een andere stalling wezen kijken waar een binnenrijhal is, de paarden krijgen 3x per dag hooi, overdekte poest/spuitplaats. en alles ziet er gewoon heel netjes uit. de paarden staan op zaagsel, mogen per dag een aantal uren in de wei. maar hier kost het dan wel 175,- euro.
wat zouden jullie doen? als je kijkt naar de omstandigheden, het geld speelt niet zo'n hele grote rol maar wel een beetje natuurlijk

groetjes!

gianlucka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:02

Ik vind 175 euro voor wat je krijgt niet veel hoor. Als ik het zo hoor is het een stuk beter dan waar je nu staat. Misschien dat je eens wat pensionklanten van die stal kunt aanspreken en vragen wat hun ervaringen zijn. Op die manier kom je vaak meer te weten dan wanneer je bij de eigenaren te vragen gaat!

Succes ermee!

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:04

ik vind 175 voor dat wat je daarvoor krijgt ook helemaal niet veel hoor!!

Ik zou wel weten wat ik zou doen als ik op die andere stal stond van 140 eu

iig succes

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:04

Ik zou daar gaan verhuizen.En naar die andere stal gaan.
Zoiezo om dat ze maar 1 x p.d hooi krijgen.En dat als het geregent heeft je niet kan rijden.Ik zou daar eigenlijk nooit heen zijn gegaan .Als ik jou was---

lovemaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 12:07

Tjah, toen ik daar kwam stonden ze dag en nacht in de wei (zomers) dus dat leek mij wel wat. ik wist wel dat ze in de winter in de paddock kwamen, maar niet dat dat de hele dag was =S

gianlucka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:08

Het kan helemaal geen kwaad als je paard met regen buitenstaat. Alleen is het niet goed als ie de hele dag in de modder staat. Daar kunnen ze onder andere mok van krijgen en het is ook niet zo goed voor de hoeven heb ik begrepen. Dus dat ze in de regen buitenstaan is niet erg, maar die modder is minder goed.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:13

Ik zou snel gaan verhuizen!

lovemaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 12:14

ja, ik bedoel in de zomer heeft hij ook gewoon in het weiland zonder deken in de regen gestaan en gewoon overleefd hoor =P... maar het gaat mij idd om de modder, als het hard geregent heeft staan ze gewoon alleen maar in 1 grote plas,,, en ik de hele dag slootjes graven =S

fransje23

Re: Andere stalling?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:14

Mij lijkt de keuze niet zo moeilijk. Naar die andere stal verhuizen.
Als ik je zo hoor over die andere stal kan je paard daar best wel eens gezondheidsklachten van krijgen.
Bij die neiuwe stal komen ze toch ook iedere dag buiten?
Ik ben ook laatst verhuisd van een stal die enigzins overeenkomt met jouw huidige stal. Alleen kreeg mijn paard wel een beetje hooi in de paddock(lag in de modder) en geen brood. Ik ben nog iedere dag blij dat ik het gedaan heb.

lovemaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 12:17

ja, als ik zo jullie reacties lees weet ik denk ik wel wat ik ga doen =P
maar het was wel zo, bij waar ik nu nog sta waren ze wel super vriendelijk, ze hebben zelf toen m'n knollie kreupel was 3x per dag z'n been afgespoten wat ik niet kon doen omdat ik op school zat. dat verwacht ik dan van de nieuwe stalling niet, omdat dat meer een bedrijf is....

gianlucka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:18

Je moet voor jezelf een goeie afweging maken van de voor en nadelen, maar voor mij zou de keuze snel gemaakt zijn

lovemaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 12:19

lovemaan schreef:
ja, als ik zo jullie reacties lees weet ik denk ik wel wat ik ga doen =P
maar het was wel zo, bij waar ik nu nog sta waren ze wel super vriendelijk, ze hebben zelf toen m'n knollie kreupel was 3x per dag z'n been afgespoten

1 week lang

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:24

Ik zou ook verhuizen. 175 euro is niet veel voor wat je daar dan krijgt....

Mss moet je van te voren nog even informeren bij de klanten hoe de sfeer ed is. Maar ik denk dat het voor je paard alleen maar beter kan zijn..

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:37

ik zal ook verhuizen
vindt dat je voor wat je nu krigjt veel te veel betaalt

GCH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:46

Ik zou verhuizen, alleen het feit dat ze maar 1x hooi krijgen is voor voldoende om weg te gaan

sphinxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:30

Ik zou ook verhuizen. Wellicht dat je op je nieuwe stal mensen leert kennen waarmee je ook af kunt spreken dat zij je paard afspuiten of wat dan ook, als er iets is. In het uiterste geval zal je de nieuwe stalhouder er voor moeten betalen.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:46

Ik zou al lang weggeweest zijn, geen seconde over nadenken zelfs... beschimmeld brood voeren ipv brok, paard de hele dag in de bagger laten staan en een keer op een dag hooi....... no way!

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:18

Iedereen zegt het al, gewoon verhuizen. Zeker als je paard op de nieuwe stal ook dagelijks naar buiten kan!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 17:09

Schandalig 1x per dag hooi! Wegwezen daar.
Je zou ook een verzorgster/bijrijdster kunnen nemen die bijvoorbeeld part-time werkt. Als er dan eens wat is heb je altijd iemand om op terug te vallen.

monsera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 17:53

lovemaan schreef:
dat verwacht ik dan van de nieuwe stalling niet, omdat dat meer een bedrijf is....

In overleg is er meestal een heleboel mogelijk hoor.

Ik zou per direct gaan verhuizen.Vreselijk dat je paard daar maar 1 keer per dag hooi krijgt weet je wel hoe verkeerd dat voor je paard is?Ik zou zelf willen bepalen hoeveel voer mijn pony zou krijgen en dat niet door hun laten bepalen en ik zou persoonlijk het hele jaar door willen rijden.

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:07

Geen hooi op de paddock kan ik me wat bij voorstellen, het wordt nl een grote, smerige baggerbende dan.
Bij ons gaan de paarden ook overdag de paddock in, maar dan hebben ze hun hooi al op. En 's avonds krijgen ze weer een portie voor de nacht.
Wat het voer hier betreft, kan je anders niet zelf kopen en dat klaar zetten? Zodat je pony dat krijgt, ipv het voer van de stal?

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:43

Ik vind het niet echt goed waar je nu staat, ik ken een stal voor 140 euro en dat is veel beter.. je moet zelf kijken wat haalbaar is met geld etc..
succes

Carolaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:51

kun je er die mensen van je huidige stal niet op aanspreken?
dat de paarden bijvoorbeeld 2 x per dag hooi krijgen? En als het heel erg nat weer is, ze een halve dag buiten komen i.p.v een hele dag?

En wat je keuze ook wordt je moet goed de voor en nadelen op een rijtje zetten. Als het voor jou belangrijk is dat je paard veel buiten staat, zal je op die nieuwe stal waarschijnlijk bedrogen uit komen, omdat ze daar maar een paar uurtjes buiten komen.
Het is maar net waar je voor kiest.
Laat je nog wel even weten wat je keuze wordt?
Succes ermee!

Syrianda

Re: Andere stalling?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 15:06

Welke stal bedoel je (waar je naartoe wilt)

Ik ken er namelijk wel aantal in de buurt dus misschien kan ik je wat info geven

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 15:26

ik zou gelijk verhuizen.

wat ik belangrijk vind is dat je paard de beste zorg krijgt. te weinig voer en ooknog eens beschimmeld en hele dagen ind e modder staan vind ik niet de beste zorg.

wat ik zelf van de sfeer vind, is stukken minder belangrijk. mijn paard moet hetgoed hebben.. want dan ben ik ook blij. ik kom nl voor me paard naar stal.. niet voor de mensen.

175 is helemaal niet veel. hier krijg je daar dus weinig voor hier is het min 200 en dan is het zelf mesten en geen binnenbak