paardrijden in het buitenland?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

paardrijden in het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 11:46

Ik wil heel graag over 2 jaar gaan stagelopen in het buitenland en misschien na het afronden van mijn studie gaan emigreren.
Nou vroeg ik me af zijn er in landen als Aruba, Suriname, zuidafrika enzo ook maneges? Gaat dat daar net zoals hier in Nederland?
En wedstrijden? Hebben ze dat daar ook? Ik heb echt geen idee hoe dat daar werkt, ben er ook nog nooit geweest.
Weet iemand dit?

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:40

Op Aruba heb je wel een paar maneges (ranches) waar paarden worden verhuurd voor buitenritten. Ook worden er wel paarden getraind voor shows. Althans, ik was er tien jaar geleden (voor stage) en bij een van die stallen waar we gingen rijden, stonden showpaarden (Zuid-Amerikaanse Paso's) die ook werden ingezet voor buitenritten met toeristen. Maar Aruba is zo klein, ongeveer net zo groot als Texel. Een wedstrijdcultuur is daar niet en dat is ook praktisch niet mogelijk.

Ik weet dat in Zuid-Afrika (en Namibië) veel aan endurance wordt gedaan. Geen idee hoe het daar zit met rijscholen, maar er wordt dus iig wel fanatiek paardgereden.

Over Suriname kan ik je niets vertellen.

meikemarieke

Re: paardrijden in het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 15:16

aha, super bedankt!
Zijn er misschien internetsites met meer informatie? Ik heb al wat gezocht, maar nog niks gevonden.
Zijn er nog meer mensen die iets weten?

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 15:58

meikemarieke

Re: paardrijden in het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 16:53

oh super!
Ik heb ff gekeken, supersite! vanuit daar weer allemaal andere sites gevonden! Hardstikke mooi!
Jammer genoeg weinig over paarden, maar wel veel over het wonen, werken enzo daar, heel erg bedankt!