wat voor net onder rijbak???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet7

wat voor net onder rijbak???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 09:28

Hallo,

ik ben van plan een rijbak aan te leggen, maar weet niet wat voor soort net daar onder hoort. (zodat het niet vermengt met de andere grond enzo.)
weet iemand wat voor net ik daarvoor nodig heb? en waar kan ik dat kopen?
en hoeveel kost dat ongeveer?

alvast bedankt

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:31

Misschien niet het antwoord dat je precies zoekt, maar wij hebben de grond voor onze bak afgegraven tot we op rood zand kwamen. Hebben op een plek ergens anders ook rood zand uitgegraven en dat op de plek van de bak gegooid. Rood op rood. Het uitgegrave zwarte zand ging naar de plek waar het rode vandaan kwam.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:37

Wij hebben de bak afgegraven. De ondergrond is de klei die er al lag. Dit is geegaliseerd en daarna het zand erover. De klei is zo hard, dat het zich bijna niet met het zand vermengt.

Margriet7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 21:58

Heeft niemand een idee wat voor soort net er nou onder moet/kan?

Jol1

Re: wat voor net onder rijbak???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:57

Anti-worteldoek of wegendoek bedoel je denk ik. Je hebt het in verschillende diktes, maar het 200-grams doek zou voldoende moeten zijn. Je hebt tegenwoordig ook speciale kunstof roosters die je aan elkaar moet klikken. Dit kun je ook gebruiken i.p.v. het doek. Het is alleen een stuk duurder, maar het grote voordeel is dat bij paarden die graven, ze het doek niet kapot kunnen maken.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:59

Ik vergeet nog wat aanvullende informatie. Je kunt het doek bij bijv. Welkoop of andere landbouw/tuinbouwzaken kopen. Je hebt het in verschillende breedtes, zoals 2 of 4 m. breed. Het is niet zo duur, de prijs weet ik niet meer precies, maar dat valt reuze mee.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 06:54

Bij ons ligt er wegendoek onder, banen van 5 meter breed. Bak is aangelegd door een bedrijf trouwens.

Margriet7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 13:54

dat is inderdaad de informatie die ik zocht! hartstikke bedankt !