Mijn KWPN-er was ook bang voor de trailer. Ik heb een spelletje met hem gedaan.
Het volgende heb ik uit een oude post van mij overgenomen:
Ik ben zo blij.....
De afgelopen keren wilde Witte met geen mogelijkheid te trailer op. Pas na zo'n 40 minuten, een hoop getrek en gedruw en gestress later stond die erop... om er vervolgens na de rit weer heel hard af te rennen... geen pretje voor hem, en voor ons dus....
Omdat ie morgen weer mee gaat op de trailer, zijn we gisteren weer begonnen met oefenen. Hetzelfde verhaal als altijd. Dat moest dus anders... Met Monty Roberts in het achterhoofd, hebben we een spelletje bedacht waardoor Wit het liefst IN de trailer stond...
Het heet: Brokjes in de trailer.... Omdat meneer in eerste instantie na lang aandringen niet verder wilde als 2 benen op de laadklep, heb ik de hulptroep ingeroepen. Orlanda.... ze heeft zichzelf wederom bewezen. Omdat Orlanda wel snel doorheeft wat ik van haar wil, heb ik haar eerst op de trailer gezet, en haar daar wat brokjes gegeven, haar weer van de trailer afgestuurd, en terwijl Wit stond te kijken (JALOERS!!!) haar de hele tijd de trailer oplokken met brokjes. Na 3 keer liep ze zelf de trailer op, en op commando ging ze er weer rustig af. Om er op commando weer op te lopen.
Vriend lief hield Witte de hele tijd vast, die natuurlijk stik jaloers was op het feit dat Orlanda alle brokjes kreeg...
Wit was dus aan de beurt. Na de eerste 2 benen kreeg hij 1 brokje, en hebben we hem meteen weer van de trailer afgestuurd. Hij snapte er niks van... De 2e keer (met 4 benen op de laadklep) kreeg hij weer een brokje, om weer van de trailer afgestuurd te worden.... de 3e keer ging het helemaal zonder aarzelen, hij zal en moest de brokjes krijgen! (Orlanda riepen we tussendoor de hele tijd de trailer op, zodat Wit zag dat er echt iets te halen viel.) Na de 4e keer ging ie helemaal op de trailer staan, dus met de kont binnen en niet meer op de laadklep.
Vanmorgen heb ik het spelletje herhaalt. Na de eerste keer weigeren, heb ik het weer met Orlanda voorgedaan (die is niet zo vergeetachtig) en ging het de 2e keer goed. Ik heb hem vanochtend 8 keer achter elkaar op de trailer gezet, en hem er weer afgehaald. Hij vondt het zowaar leuk worden! Vanavond nog een keertje oefenen in het donker, en dan is er er morgen denk ik wel klaar voor!