Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
WiMa schreef:Mijn paarden staan sinds 4 maanden ergens anders op stal en daar voeren ze subli en sinds ze op dat voer staan vind ik ze zo..Uit bloed onderzoek is gebleken dat mijn paard niets mankeert. Dus denk ik meteen aan de voeding en natuurlijk verschilt dat per paard, geen enkel paard is hetzelfde..Gelukkig maar, anders rijden we allemaal op hetzelfde paard. Als jij vindt dat jouw paard het goed doet op subli dan moet je dat blijven geven, wie ben ik om te zeggen dat dat niet mag..Ik geef alleen mijn mening over subli en wat mijn ervaring daarmee is..
paardje2005 schreef:ja precies en daarom ga ik het eerst even met subli proberen voordat ik de halve provincie moet afreizen.
proberen kan altijd.
Waratje schreef:Het kan zijn dat je paard op die vorige stal sterk reageerde op de kuil. Ik ken het van diverse paarden met arabisch bloed, die worden er heel druk van. Heeft niets te maken met het krachtvoer.
Als je nu droog en ook nog arm hooi voert zal dat in zo'n geval wel een heel groot verschil geven. Probeer inderdaad gewoon eerst maar met basisbrok wat meer te geven. Subli is op zich geen verkeerd voer, maar ieder paard reageert inderdaad op z'n eigen manier op diverse soorten voer.
Diverse leveranciers brengen trouwens wel "thuis" als je voldoende afneemt, bijvoorbeeld 4 of 6 zakken. Gewoon rondbellen wat de mogelijkheden zijn.