Het beste voer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

WiMa

Het beste voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 21:29

Hallo, ik ben al een tijdje op internet aan het zoeken wat nou de beste biks is voor mijn paard. Ik kom er niet uit.. De ene samenstelling is weer anders dan een ander merk biks. Wie heeft er het 1 en ander uitgezocht over de samenstelling van het biks? Er schijnt ook in sommige biks, zoals hippostar, een bepaalde stof te zitten die een paard eigenlijk niet mag hebben. Wie, o, wie kan mij verder helpen? Ik rijd trouwens recreatief.. Alvast hartelijk bedankt!

masja

Re: Het beste voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:41

Er is tegenwoordig niet echt "slechte" brok meer.

Wat goed is hangt van je paard af.

Ik ben jaaaren een pavo aanhanger geweest. Mijn paard kan hier helaas niet goed tegen. Zitten veel eiwitten in die ze braaf opslaat.
Dus ben op de havens overgestapt, daar zit zo min mogelijk eiwit in. Daar doet ze het echt heel goed op!

Afhankelijk van je paard dus.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:44

Als jij alleen recreatief rijdt en verder niks bijzonders van je paard verlangt kun je hem gewoon basisbrok geven en dat aanvullen met bijv. een muesli. Havens is inderdaad een goed merk.

Ik denk dat het te maken heeft met persoonlijke voorkeur, overal zit wel iets goeds in. Niet moeilijk doen en gewoon zo simpel mogelijk voeren.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 00:31

Mijne krijgen al jaren Havens en dat gaat ook al jaren goed

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 10:19

Hier ook havens, gaat prima, geen klachten. Zowel voor mijn 15 jarige kwpn ruin, als de 25 jarige half arabier merrie.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 10:37

ik heb een tijd subli gevoerd en merkte dat mijn pony het daar niet super op deed, slechte vacht en weinig energie.
nu voer ik weer havens en dat bevalt me heel goed.

WiMa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 11:53

Mijn beide paarden krijgen ook subli en moet eerlijk zeggen dat ik ook vind dat ze het er niet geweldig op doen..Weinig energie, slechte vacht.
Ik sta daar met beide paarden nu zo'n 4 maanden en heb om de haverklap wat..Eerst een kokerontsteking, die nu na 2,5 week eindelijk weg is, ben ik daar mee klaar, is de hoefsmid erachter gekomen dat hij weer rotstraal heeft. De pony heeft door bietenpulp (zonder dat we het wisten dat dit gegeven werd)een slokdarmverstopping gehad. Maar niets komt door hun want alles wat ze geven is piekfijn in orde, volgens hun zeggen.. Ik zit er zwaar over na te denken om beide paarden daar weg te trekken..Het gaat me echt aan mijn hart..

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 11:56

Ik voerde ook subli, en ik ook mijn merrie deed het er niet goed op.
Slechte vacht, en bijna geen energie, voer nu ook havens en het is perfect, heel mooi in het haar, goede conditie, mooie vacht!

WiMa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 12:05

Zijn er nog meer mensen die ontevreden zijn over subli? En hoe kan ik zeggen dat ik niet wil dat ze dat krijgen en dat ik mijn eigen paarden wil voeren? Zonder dat ik hun voor het hoofd stoot..

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 12:06

Dat je paarden het niet goed doen op Subli, en of er dan een mogelijkheid is dat ze op ander voer mogen.

Nadir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:30

Ik heb helemaal geen slechte ervaringen met Subli.
Subli basisbrok voor sobere rassen en Subli kruidenmuesli is prima voer.

WiMa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 19:44

Het zal ook niet bij ieder paard zo zijn.Ieder paard is natuurlijk anders..Het lijkt bijna wel alsof hij niet gelukkig is..Terwijl ik dit nog nooit bij hem gezien heb. Tuurlijk, hij kan soms ff sjago zijn maar het lijkt wel alsof hij niet meer de oude is..Heb inmiddels Havens gehaald. en ben aan het bijvoeren of het goed is weet ik niet..Maar wil zo graag mijn paard weer blij is..Kan het ook komen omdat hij daar pas 4 mnd staat. Ik weet het allemaal niet echt meer.! ding weet ik zeker zo ken ik mijn Macho niet!!

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:52

ik vind pavo en cavalor het beste... Doet ook wat het beloofd en is hoogwaardig voer. Je hebt er niet heel veel van nodig en is echt supervoer.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:58

Om de verwarring verder te doen toenemen: mijn paarden deden het beroerd op Pavo, en perfect op Subli. Ik rijd er klasse III Endurance mee.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:35

nog even aanvullen, de basisbrok van subli is inderdaad wel goed.
mijne kreeg structuur muesli en daar deed hij het dus slecht op, de basisbrok hoor ik nooit negatieve dingen over

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:36

Myn paardje doet het prima op de sport of basisbrok van Subli, samen met muesli (met kruiden ofzo?)

Structuur muesli heb ik dus nog niet geprobeerd. Hou t bij de gewone muesli denk ik