Rijbroek met (kunst) lederen zitvlak, vraagje.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Rijbroek met (kunst) lederen zitvlak, vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:03

Ik heb vandaag een rijbroek gekocht met dus een kunstlederen rijvlak en daar heb ik een vraagje over.

Is het normaal dat ie een beetje "trekt" bij de knieen als je die optrekt? ik vind het niet zo erg lekker zitten eigenlijk.

Het merk is "horse riding"ooit iemand van gehoort? Hij is wel erg mooi, vanille/creme kleurig met bruin zit/knievlak.

Joonsel

Re: Rijbroek met (kunst) lederen zitvlak, vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:04

meestal moet dat kunstleer nog wat soepeler worden..
gaat wel weg, nadat je hem een paar keer aan hebt gehad

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:04

Ja was bij mijn broeken de 1e keer ook zo. Daarna niet meer. Merk Mondoni van Divoza.

Ik heb pas een pikeur van een vriendin gehad met kunstleer, maar dat is mega stug na het wassen.

Is dus denk ik merk gebonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 22:48

Okee, ik hoop idd dat het over gaat! Maar met rijden lijkt het me wel weer erg lekker zitten, je heb een vastere zit lijkt me. Morgen ga ik het uitproberen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 09:17

Klopt wel, ik heb een wedstrijdbroek van Pikeur met kunstleren kont. Is steeds een ellendig ding om aan te trekken maar het zit als een huis op je zadel.

Als je eens een broek hebt gehad met leren kont dan rijd je niet graag mee zonder, net als met leren laarzen

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 09:27

Ik had ze ook gepast, maar was bang dat hij uit zou scheuren, omdat hij zo 'vast' zat.
Maar dat gaat als het goed is dus over?

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 09:32

Nou niet helemaal waar. Er zit veel verschil in kwaliteit.

Ik heb ze nu altijd van Cavalo. Deze zitten heerlijk en zijn inderdaad een heel klein beetje stug na het wassen. Dit is ook vrijwel meteen weg.

Ik heb er ook een van HKM gekocht omdat ie zo goedkoop was, iets van 60 euro ofzo. Dit was een ramp. Ding trok aan alle kanten en de rek was al helemaal ver te zoeken. Heb hem aan me nichtje gegeven want hij lag inmiddels al een half jaar in mijn kast.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 09:34

MarrieLeen schreef:
Ik had ze ook gepast, maar was bang dat hij uit zou scheuren, omdat hij zo 'vast' zat.
Maar dat gaat als het goed is dus over?

O nu je dit zegt, ik heb er een gehad van Kentucky en ik trok hem aan na de eerste keer wassen en de leren kont scheurde los van de stof.
Heb ik laten repareren (was uitverkoop en kon niet terugbrengen) en hetzelfde gebeurde weer.

snoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 09:42

ik heb ook een broek met kunstleren zitvlak, hij trekt onwijs bij mijn knieen eigelijk zit hij niet zo heel lekker, maar me paardrijden zit ie wel weer heel lekker,

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 10:16

Die van mij zitten allemaal helemaal goed. Het was wel even zoeken, want de meeste waren te smal op mijn knieën....

PolitieTed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 12:59

Uiteraard scheelt het wel per merk hoe lekker zo'n broek zit (net als met alle andere broeken). Maar als je voor het eerst een broek met kunstlederen zit draagt, is het net of je een luier om hebt. Dit is gewoon een kwestie van wennen. Binnen no time voel je dat niet eens meer en zit het juist heerlijk. Veel plezier met je nieuwe broek!!

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:01

Wacht maar tot je de eerste keer probeert op te steigen....

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:03

Ik heb een broek van euro star met een kunstleren zitvlak,
en echt waar,
de broek heeft een jaar in de kast gelegen omdat ik hem neit fijn vond,
toen heb ik hem eens een hele dag aangehouden en nu zit ie als gegoten,
dat trekken is na een paar dagen dragen helemaal over,
je moet hier gewoon doorheen!!

Wel moet je ervoor uitkijken dat je deze broeken niet verkeerd wast,zo word het leer heel hard en dat zit dus niet fijn!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:05

Ik heb een Horka met zitvlak, en echt, ik vind het vreselijk.. trekt aan alle kanten
Tegewoordig ligt ie gewoon maar in de kast en trek ik maar rijbroeken zonder zitvlak aan

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:07

Ja dat is volkomen normaal Als je het nog niet gewend bent zit het echt niet lekker, maar later kun je niet meer zonder.. Ik heb gister voor het eerst sinds tijden met een broek zonder zo'n zitvlak gereden en je glijdt telkens bijna van je zadel af lijkt het

@ hierboven: Idd, zo'n Horka zitvlak is echt vreselijk

tinkert_tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:10

ik heb ook 2 broeken met kunstleren zitvlak
en inderdaad de eerste keer dat ik ze aanhad zaten ze niet helemaal lekker
maar dat word vanzelf soepel
ik wil niet anders meer zit en rijd heerlijk

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:40

Ik ben begonnen met een broek met alleen kunstleren knielappen. Al snel kreeg ik een rijbroek met de hele kont van kunstleer. natuurlijk is het stugger als gewoon stof, maar het is veel duurzamer en als je eraan gewend bent wil je niet anders! Ik heb ze van Mondoni.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:49

het is echt super ranzig, maar nat aantrekken helpt heel goed, dan droogt hij namelijk op in de vorm van jou lichaam en dus zit hij beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 14:45

T zit idd als een luier! maar ik geloof dat jullie me wel overtuigd hebben, ik ga het gewoon wagen!
Ik hoop dat het trekken snel vorbij is, op zich vind ik het alleen bij de knieen het meest vervelend zitten, dus het zal wel wat in de weg zitten met opstijgen.

Ben benieuwd ik houd jullie op de hoogte!

Mistic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 15:21

0ojannekeo0 schreef:
het is echt super ranzig, maar nat aantrekken helpt heel goed, dan droogt hij namelijk op in de vorm van jou lichaam en dus zit hij beter!

Ik zou dit dus nooit doen. Grote kans dat je dan een blaasontsteking krijgt, zeker met dit weer.

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 15:56

blaasontsteking krijg je niet van een vochtige broek

ennuh dan moet je hem even aantrekken voordat je naar je paard gaat , na een half uurtje is een vochtige broek wel droog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:02

Ik ga hem niet nat aantrekken hoor, daar ben ik geloof ik niet aan toe ik ga er wel een avondje mee voor de pc zitten ofzo

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:00

niet nat , maar vochtig er is een heel verschil tussen net uit de wasmachine en vochtig, als je 'snachts wast , 'smorgens ophangt en dan 's avond de broek aandoet achter de pc ( dan zit je meteen) zie ik het probleem niet mijn broek is de avond na hetw assen niet meer nat maar lihct vochtig...