Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Perla schreef:Ik denk dat je wel een zadel op een nat paard kan leggen maar denk er om dat je het paard niet eerst borsteld=P

smurf schreef:ik zadel geen nat paard op, dat heb ik vroeger (en ik ben al erg oud) zo geleerd.

mirgino schreef:Perla schreef:Ik denk dat je wel een zadel op een nat paard kan leggen maar denk er om dat je het paard niet eerst borsteld=P
waarom niet?
het vocht trekt vanzelf in je dekje!
want als er ook zand tussen komt gaat dat schuren,dat lijkt me niet de bedoeling.
wij borstelden gewoon en daarna zadelen.
de rug moet wel schoon zijn waar het zadel komt te liggen!
mirgino schreef:Perla schreef:Ik denk dat je wel een zadel op een nat paard kan leggen maar denk er om dat je het paard niet eerst borsteld=P
waarom niet?

Als ze dat wel gedaan heeft laat ik haar even drogen op stal, en dan kan ik daarna het zand er zo afvegen. 
mirgino schreef:wij hadden geen stal!
en ik praat over 35 jaar geleden en iedereen met ponies zadelde gewoon vanuit de wei op.
kou vatten op de rug hebben ze nooit gehad,het zadel ligt erop en na het rijden waren ze droog.
op laten drogen had bij deze ponies geen zin [shetlanders]
en de hele winter niet rijden was echt geen optie.
elke woe en de weekenden werden we naar de wei gebracht,soms ingepakt in regenjas en broek en we gingen rijden.
ik denk ook dat er vroeger veel minder op gelet werdt dan regenwoordig.
nu heb je solariums en weet ik het allemaal,nou daar had ik toen ik 10jr was nog nooit van gehoort.
en mischien kan een shet meer hebben dan een groter rijpaard?