Staart net als vacht in de winter dikker ??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Spoec

Staart net als vacht in de winter dikker ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 18:58

Hallow Bokkers !

Mss een hele domme vraag hoor
Maar kan het zo zijn dat een paard in de winter een dikkere staart krijgt? Net zoals zijn vacht in de winter dikker wordt?
Vorig jaar had mijn paardje in de winter ook een dikke staart, maar toen was ze ook drachtig..
Nu begint haar staart weer dik te worden, maar ik weet niet zeker of ze is gedekt. Hengst heeft er wel bijgelopen, maar ze heeft hem er telkens flink afgeschopt.
Zou het kunnen dat haar staart net als haar vacht in de winter dikker wordt, of zou toch komen als ze drachtig is?
Ik heb het paardje pas iets langer als een jaartje en bij mn vorige pony was dit nooit, maar die is toen ook niet gedekt ..

Hopelijk weet iemand het antwoord

Anoniem

Re: Staart net als vacht in de winter dikker ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:03

Die ervaring heb ik eigenlijk totaal niet... Vraag me af of dat niet verbeelding van je is? De staart kan korter of langer worden, of dikker of dunner lijken door al dan niet dreads erin. Maar echt een structurele verandering vanwege het seizoen?

Dus vorige winter had jouw paard een dikke staart, in de zomer niet? En nu lijkt het weer dikker te worden? Schuurde ze in de zomer niet? Werd de staart niet afgeknabbeld in de zomer?

Spoec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 13:39

Jaa daarom vroeg ik het me al af ..
Want ik vind het zo vreemd ..
Maar hij is toch echt dikker geworden .. Of voller, zo kun je het ook noemen ..
In de zomer schuurt ze niet en het veulen heeft er alleen in de lente aan geknabbelt en in de zomer niet meer en toen was ie gewoon van normale dikte ..

Maar dan ben ik dus de enige die het schijnt te merke
Dan zal ik wel gek worden
Toch bedankt voor je antwoord!