hoeveel voer moet mijn haf?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sidneey

hoeveel voer moet mijn haf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 18:34

hey!

Ik weet niet zo goed hoeveel brok ik mijn paardje moet voeren. Hij komt net van de wei en krijgt nu dag of drie alleen hooi, maar aangezien hij moet werken moet er weer brok komen. Hij wordt best snel dik.. Het is een forse haflinger 150 cm hoog en ong. 500 (??) kg zwaar. Wat zouden jullie mij aanraden, ik rij hem alleen recreactief, niet de hele week (hij heeft 1 á 2 dagen rust of ga dan met hem wandelen)
Hoeveel brok moet ik hem per dag voeren?

Anoniem

Re: hoeveel voer moet mijn haf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:13

Wat voerde de vorige eigenaar, of wat heb jij gevoerd? Doorgaans voer je eigenlijk op het oog.

Dit is mijn voerschema, voor mijn haflinger van 1.38 (redelijk grof, niet bijzonder) die ook niet heel intensief wordt gereden op het moment.

Ik heb 2 voerbeurten met brok, dan krijgt ze per keer 150 gram basisbrok van Pavo. Daarbij krijgt ze nog 1,5 dikke plakken hooi, 's ochtends en 's avonds. Voor de middag gaat ze ofwel 5 uur op de weide, of ze krijgt dan nog eens 1,5 dikke plak hooi rond 1 uur.

Hier doet zij het lekker op, voor bepaling wat jouw haf nodig heeft, moet je zelf uitproberen Succes ermee!

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 19:24

Ja ik denk dat ik maar een halve kilo probeer, met wat kruiden oid. Kijken hoe hij het hier op doet denk ik?!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 19:26

een halve kilo onderhpudsbrok is voldoende, eventueel een poeder erbij waar alle vitamines inzitten om het aan te vullen...

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 19:34

oke, ik ga van de week brokken halen en ga dat even proberen