Zonder deken op stal en buiten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Zonder deken op stal en buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 16:34

Sinds 1.5 jaar heb ik een lipizanerruin, die vroeger altijd op stal stond en vanaf oktober een deken droeg. Ik vind het altijd zo’n gedoe met die dekens en ik heb het idee dat mijn paardje er ook niet altijd blij mee is. Pallas staat op stal met aan beide kanten een venster. Als het hard waait wordt aan een kant het venster dichtgemaakt. Hij komt elke dag 5 tot 6 uur naar buiten op paddock en wei en wordt elke dag 1 uur rustig gereden. Tot nu toe heb ik hem nog geen deken opgedaan en begint hij een beetje een nieuwe vacht aan te maken, maar heel dik is het niet.. Zou hij zonder dek de winter door kunnen komen, omdat hij natuurlijk wel vrij lang op stal staat en niet constant kan bewegen. Kan dit wel?. Graag hoor ik alle ervaringen.

__Marloes__

Re: Zonder deken op stal en buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:14

Ja hoor, kan prima. Mijn pony staat ook in een buitenstal, en die doe ik ook geen deken op. Alleen deze stallen zijn wel zo gebouwd dat de wind niet de stal in kan waaien.

Kyona

Re: Zonder deken op stal en buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:25

Kan wel, maar je moet dan wel goed opletten dat je na het rijden een uitzweetdeken op doet totdat hij droog is. Anders kan hij kou vatten. Zou sowieso een venster dichtmaken want met 2 vensters dan tocht het en dat is niet goed (kouvatten).