Paard af laten richten.. hoeveel % kans dat het terugkomt?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

gucci_girl

Paard af laten richten.. hoeveel % kans dat het terugkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 16:21

Ik zit nu in een moeilijke periode met me paard en ik vraag me af hoe groot de kans zou zijn als ik haar af zou laten richten en opleiden dat het probleem weer terugkomt. Zou ze weer de kans proberen te nemen om me weer uit te proberen? zou het wegblijven? het zal per paard verschillen maar ben er gewoon benieuwd naar...

Climax

Re: Paard af laten richten.. hoeveel % kans dat het terugkom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:22

Tsjah, ik weet niet wat voor soort karakter jouw paard heeft.

Als het een beetje een dominant typetje is die niet te dom is, dan heeft hij vast snel genoeg weer door dat het hem bij jou wel lukt.

Het voordeel is wel als je hem laat corrigeren en je krijgt hem terug, dat hij dan klaar is, dus als jij hem dan direct goed doorpakt, dan zal er waarschijnlijk niets aan de hand zijn.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:28

Ligt erook aan wat ze doet, hoe jij ermee omgaat enz. Als het een vervelende gewoonte is die doorbroken wordt en als jij dan ook goede begeleiding krijgt om het op te lossen kan het best goed gaan. Als je bijv. bang bent is het een ander verhaal; dat voelen ze vaak feilloos aan en dan beginnen ze weer met hun truukjes....

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:12

Zal met name van de ruiter afhangen. Paard snapt het truukje (er van uitgaande dat het dier medisch in orde is) en zolang als de ruiter niet direct meegroeit in de verandering zal het probleem binnen no time weer aanwezig zijn.