western duurder?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Emmaa

western duurder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 16:12

nou is me opgevallen dat de western spullen veel duurder zijn dan bijv. dressuur. (zadel, chaps, laarzen, pad, hoofdstel)
bijv. een dekje kost rond de 20,- (anky uitgesloten) euro, ik weet dat er ook duurdere dekjes zijn maar een voorbeeld. aan een westernpad ben je al snel veel geld kwijt. en de chaps zijn ook waanzinnig duur.
of zie ik dit nu verkeerd?

Anoniem

Re: western duurder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:13

het ligt er helemaal aan wat je koopt en wat voor merk/nietmerk je neemt.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:17

ja klopt alleen western spullen zijn een stuk duurzamer dan 'engelse' spullen.
Een pad van goede kwaliteit kost gauw zo'n 100 euro maar daar in de plaats van heb je er maar een of 2 nodig.
Zadels zijn vergelijkbaar met de normale zadels.
Een westernruiter heeft maar 2 sets, een trainingsset en een wedstrijd set!(als hij/zij wedstrijden rijd)
Uiteindelijk ontlopen de prijzen elkaar nouwelijks!!

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:20

ik vind het wel meevallen.
Er zijn ook goedkopere pad's. Een goede kwaliteit licht rond de 50 euro.
Zadels zijn wel duur als je een goede kwaliteit wilt. en de hoofdstellen zijn bijna even duur als de dresuur hoofdstellen licht eraan welke je koopt natuurlijk.
Als je wedstrijden gaat doen en je wilt persee echte showspullen ben je wel een hoop geld kwijt.
Kijk anders een op westernwinkels site's zie je hoe duur alles is.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:03

een goed western zadel (garland bv) heb je al vanaf een eurotje of 800
en daar doe je dan wel jaaaaaaren mee (je krijgt bij mij bv al 5 jr garantie op de boom en dat is vrij normaal voor deze zadels )

een normale goede kwaliteit pad 40/50 euro en daar doe je ook jaren mee

chaps , tja jeetje mijn chaps waren toen nog 150 gulden
maar die zijn nu na 7 jaar nog steeds perfect

ik heb ook maar 1 set ..1 zadel 1 dek 1 chaps 1 hoofdstel 1 (oke 3 bitten en 2 hoofdstellen) maar 1 paar teugels (tja koste 45 euro maar daar doe je dan ook ff mee )

engelse dekjes zijn puur ter bescherming van je zadel (waar dus kussens aan zitten bij western is dit je pad ..de kussens dus )
zijn dunner en ligt het belangen punt bij leuk kleurtje en zweet opname

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:23

Het is in sommige gevallen wel duurder, maar ik koop veel uit amerika en dan betaal je toch een stuk minder. Pas terug heb ik een paar hele mooie teugels gekocht via e-bay van Herman Oak-leer (dat is heel mooi soepel) die bij bijv. de oregon trail tack store zo'n €75 kosten...... Ik had ze inclusief shipping & handling voor $19. Dat is nog geen €16.... Zo heb ik ook al een paar mooie bitten, blouses en jasjes gekocht, en echt voor veel minder dan je in de gemiddelde winkel betaald.
Goed rondkijken dus.....