Pluttersput schreef:Hej,
Verder, ik geloof nit echt dat je aan een paard kan zien of hij het koud heeft, door te bibberen.
Nou, die van mij kan echt klappertanden en rillen! Dat is me een keer overkomen toen het echt koud (min 10 ofzo) was. Ik was aan het opzadelen en dacht: wat hoor ik nou? Maar dat waren zijn tanden die dus klapperden. Dit was slechts een anekdote. Je ziet het trouwens eerder door de haren die overeind staan.
Maar dat terzijde. Jessica, er zijn altijd mensen die dit zielig vinden en daar moet je je echt niets van aantrekken. Ik persoonlijk, vind het zielig als een (gezond) paard 23 uur per dag op stal staat. Er is niets zieligs aan een paard dat lekker buiten staat, ook al regent en waait het. Die van mij heeft ook een lekkere wintervacht en heeft vandaag (net als iedere dag) van 10h tot 16h zonder deken buiten gestaan. Het regende behoorlijk vandaag en hij heeft daar geen last van en hij krijgt er niets van. Wauw, wat een wonder! Nee hoor, dat is vrij normaal. Maar, beste lezers, probeer dit niet thuis met een geschoren paardje, wat al sinds september onder de dekens staat, die niet gewend is om veel buiten te lopen. Dan is de kans op een koudje wel wat groter en dat is dan wel enigszins 'zielig'.