Hij heeft 4 maanden 24/7 buiten gelopen met kalfjes van een half jaar oud. Dit ging echt super goed. Hij was echt een beetje aan het moederen over de kalfjes ('t is een ruin
) Nu staat alles weer op stal omdat het gras 'op' is en het weer het niet meer toelaat voor de allerkleinste kalfjes.
Gabber mag niet meer gereden worden en ik moet toch iets verzinnen om hem zijn beweging te geven. Hij wil nu dus niet meer naar het land, als ik hem buiten heb, blijft hij maar lopen en hinniken. Hij loopt dan voor zijn gezondheid echt veel te veel. Nu probeer ik hem nog wat te longeren om aan zijn beweging te komen maar ook dat gaat gepaard met hevige bokpartijen en gehinnik. Zodra hij weer binnen is, is hij weer zo mak als een lammetje. Hij wil dus absoluut terug naar de kalfjes op stal.
Wat moet ik hier nou mee? Ik kan hem toch moeilijk tot mei 2006 in de stal laten staan???
p.s. ik heb al een shetlander gekocht maar dit helpt ook niet, hij wil alleen maar naar de kalfjes. Hij kijkt niet op of om naar de shet.
p.s.2 hij heeft niets met volwassen koeien dus het is ook geen optie om die erbij te zetten.

Veel succes!