Wat vinden jullie van dit zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Wat vinden jullie van dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 12:51

Ik heb wat gelezen over het Bates Caprilli dressage zadel. Ik vind het een erg mooi zadel. Dit zadel is voorzien van het Cair-systeem. Bij het cairsysteem zijn de kussens gevuld met lucht, waardoor de drukverdeling vele malen beter zou zijn dan zadels met wolgevulde kussens. Ook is dit zadel voorzien van het Easy Change Gullet System. Dus dat je er zelf de boom kan verwisselen naar een smallere of bredere boom.

Wat spreekt jullie meer aan het cair-systeem of wolvulling? En vinden jullie het easy change gullet systeem een pluspunt of grote onzin?

Plaatje Bates Caprilli Dressage:
Afbeelding

Zeer uitgebreide nederlandse info over het Cair systeem:
http://www.cairpanelsystem.com/cairBroc ... ochure.pdf

Informatie over Easy change gullet systeem:
http://www.wintec.net.au/easyChangeGull ... index.html

Urielle

Re: Wat vinden jullie van dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:54

Sorry ik ken het zadel niet.
Ik ga gewoon voor het zadel dat het beste op mijn paard past en dat is dus een wisselend merk.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:58

We hebben een Kieffer op lucht laten zetten, Flair systeem.Werkt het zelfde of is het zelfde. Flair wordt ingebouwd in bestaande zadels, Cair systeem is het van de fabriek af ingebouwd.
Als je op lucht rijdt moet de zadelmaker meestal wel een even langs komen om de hoeveelheid lucht te bepalen.

We hebben geen duidelijk verschil gemerkt met normale kussens. Uiteindelijk dit zadel verkocht en een Passier springzadel weer gekocht. Buurvrouw van ons zweert bij het Flair systeem.

PS Bates zijn goede zadels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:08

Delphi schreef:
Wat spreekt jullie meer aan het cair-systeem of wolvulling? En vinden jullie het easy change gullet systeem een pluspunt of grote onzin?

Ik ga nog steeds voor normale vulling. Daar kan namelijk toch net even wat preciezer mee gewerkt worden. Van 'Cair' ben ik niet zo gecharmeerd. Ik zou zelf in ieder geval geen zadel op lucht willen.

Dat easy change gullet systeem kan heel handig zijn, maar de praktijk wijst meestal uit dat, wanneer je eenmaal de goede boom in het zadel hebt zitten, deze er ook niet meer uit komt.

Zelf heb ik gewoon een 'simpele' KN. Geen Cair, geen easy change gullet systeem, maar wel een zadel dat goed aan te passen is door een zadelmaker.