Ik zou heel graag willen weten wat de problemen waren waarmee jullie paarden zaten.
Mijn paard heeft het volgende:
Ze laat heel moeilijk los in haar rug, geeft ook de laatste tijd vaak problemen bij het aansingelen en laatst bij het opstijgen. Ze laat ook haar achterhoeven niet meer bekappen. (hier heb ik reeds eerder een topic over gehad. Ben nu een x aantal bezoekjes van de hoefsmid verder maar het is er niet beter op geworden, daarbij komt dat ik ook onlangs ben verhuist naar Brabant en dus een andere hoefsmid heb)
We hebben het vermoeden dat ze problemen bij de hoefsmid heeft met het langdurig optillen van de achterhoeven en dat het geen onwil is (dit zei mijn vorige hoefsmid ook) Over 2 weken moet mijn paard weer naar de hoefsmid speciaal voor haar achterhoeven en dan komt ook de dierenarts langs om haar een sedatie te geven in de hoop dat het dan wel gaat lukken. (dit op advies van mijn nieuwe hoefsmid). Wij hebben hiertoe besloten omdat ze al geruime tijd te lang staat achter en ook nog eens ongelijk. Vorige hoefsmeden hebben het bekappen van de achterhoeven achterwege gelaten omdat gewoonweg niet lukte.
Daarnaast is ze vorig jaar zomer ook nog eens onder de stang door de trailer uitgekomen. Hiervoor gaf ze al problemen bij de hoefsmid maar volgens mij niet zo erg als de laatste maanden.
Wat denken jullie is een Osteopaat hier een oplossing.
Bovenstaande heb ik ook zo ongeveer al in een email naar Stefan gestuurd met de vraag ook wat de kosten zijn van een behandeling.