waar op letten bij contract opstellen.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

waar op letten bij contract opstellen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 12:18

omdat mijn pony artrose heeft ben ik een ander plekje voor haar aan het zoeken.

omdat ik wil voorkomen dat ze in de handel terecht komt wil ik haar of:

- uitlenen aan iemand anders. die persoon onderhoud haar dan gewoon, alle kosten zijn voor hem/haar. maar ze blijft wel op mijn naam staan.

of

- haar op de naam van die andere persoon laten zetten, maar op papier laten zetten dat ik altijd als eerste terugkooprecht heb.

wie heeft ervaring met bovenstaande dingen?
waar moet ik op letten?

kun je zelf een contract opstellen of is het verstandig dit door iemand te laten doen die hiervoor geleerd heeft? en als ik dat beter door iemand anders kan laten doen, bij wat voor persoon moet ik dan zijn?

als ik voor de eerst optie kies,wat moet ik dan allemaal vast laten leggen? (hier heb ik zelf natuurlijk ook al over nagedacht, maar wil ook graag jullie mening horen

loulou

Re: waar op letten bij contract opstellen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 20:03

helemaal niemand die hier iets over weet?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:59

de eerste vraag die bij mij opkomt is.....waarom je pony wegdoen omdat hij artrose heeft?
en daarbij zadel je iemand anders op met een "probleem" dier, je geeft zelf al aan dat dan alle bijkomende kosten voor degene is die hem eventueel onder zijn hoede neemt....klinkt misschien banketstaaf, maar ik vraag me af of je hier een "gek" voor vind.
ikzelf zou het risico niet nemen!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 21:39

sorry maar op zo'n reacties zit ik dus echt niet te wachten.

en ik heb het niet over kosten van artrose (daar komen helemaal geen verdere kosten aan) maar over hoefsmid, voer ed.
ik wil gewoon weer wedstrijden gaan rijden. met deze pony is dat niet meer mogelijk. Ik bied een ander dus een gratis pony aan waar je voor recreatie nog veel plezier aan kunt hebben.

ik wil hier verder niet over in discussie, graag gewoon antwoord op mijn vraag.

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 21:49

Ik zou de tweede optie niet doen. In dat geval is de nieuwe eigenaar beschikkingsbevoegd en kan het paard dus gewoon verder verkopen. Welliswaar staat er in het contract dat dat niet mag, maar dan wordt dat slechts gezien als contractschennis en heb je alleen recht op een schadevergoeding. (je kan dit doen, maar dan moet je die mensen echt vertrouwen) Kijk hier dus een beetje mee uit.

Eerste optie dan is het paard echt van jou en kan je dus ook echt voorkomen dat het door verkocht wordt. De nieuwe 'eigenaren' kunnen nu op geen enkele manier het paard verkopen en zelfs als ze dat zouden doen, dan kan je het paard terug eisen van degene die het gekocht hebben.

Wat erin moet staan, dat zou ik overlaten aan iemand die er verstand van heeft. Je wilt het natuurlijk zo waterdicht hebben als mogelijk is. Maar ik zou persoonlijk gaan voor de optie waar jij het eigendom houdt.

Waar je op moet letten? Kijk in elk geval uit aan wie je de pony uitleent. Zorg ervoor dat je een goede keus maakt voor nieuwe 'eigenaar' liever iets langer erover doen. Zorg ervoor dat alles op papier staat, dus wie welke kosten draagt en wat er wel en niet gedaan kan worden. Hoe onbenullig het ook klinkt, maar als het op papier staat heb je bepaalde rechten. Verder weet ik het ook niet echt, ik heb er nooit mee te maken gehad en heb er dus ook nooit zo over nagedacht. Ik hoop toch dat je hier iets aan hebt.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 10:47

dat wist ik niet, dat het bij de tweede optie alleen contractschennis is.

dan valt dat waarschijnlijk af. als het bij die andere optie tenminste verzekeringstechnisch enz allemaal te regelen is.

bedankt voor je reactie iig!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 12:22

Ik zou ook alleen voor de 1e optie gaan. Al vraag ik me ook af of je er iemand voor vindt...

Misschien zou je eens kunnen nagaan of ze nog een paard op een kinderboederij of iets dergelijks zoeken???? (het is maar een idee)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 13:54

heb al meerdere geintresseerde