Mijn paard sloopt alle dekens die hij opkrijgt!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Syllie

Mijn paard sloopt alle dekens die hij opkrijgt!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 11:15

Elk deken wat tie opkrijgt, sloopt tie uit frustratie.Ik heb al van alles geprobeerd maar het liefst wil ik hem gewoon een deken opdoen die hij niet kapot kan krijgen zonder een klep of een muilkorf enz. om te doen. Iemand een idee???

Rhythm

Re: Mijn paard sloopt alle dekens die hij opkrijgt!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 11:20

Een van mijn paarden sloopte ook al zijn dekens...Totdat ik Dominick dekens ben gaan gebruiken. Okey het zijn dure dekens maar het zijn wel de enige dekens die hij heel laat. Heel veel mensen in mijn omgeving hebben ze nu ook en de ervaringen zijn erg positief. Door de goede pasvorm heeft het paard (bijna) geen last van de deken en zal de aandrang om hem te slopen afnemen.
Succes ermee!!! www.dominick.nl

ps. inspuiten/smeren met anti-bijt-middelen??

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 11:49

Ok thanks voor de tip, ga meteen even kijken

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:10

Wij hadden ook zo'n paard op stal, zelfs de heetste sambal bij de toko werkte niet die bleef ze kapot maken.

Rhythm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:11

De voornaamste reden van een paard om een deken te slopen is vaak de slechte pasvorm...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:27

Waar, en het feit dat het misschien wel gewoon te HEET is. Wat ons lekker warm lijkt, is helemaal niet zo lekker voor een paard.

Een andere kwestie is, wat heeft je paard de hele dag verder nog te doen? Verveling leid in negen van de tien gevallen tot allerlei ondeugden. De hele dag door kleine beetjes hooi in en net voeren is dan beter dan twee of drie keer een berg. Buiten laten is ook belangrijk, liefst met speelkameraatje natuurlijk.

Rhythm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:51

Indd..paarden hebben het niet zo snel koud (ik wel..haha)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:53

Een renco deken is ook onverwoestbaar, kost ong € 125,- plus eventuele verzendkosten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:53

Er zijn ook hele zware canvas dekens die ze moeilijk kapot krijgen, merk weet ik zo niet en het is een crime om ze op en af te doen maar vraaag er maar eens naar in de ruitershop.
In principe is het wel symptoombestrijding natuurlijk, waarom bijt hij erin?

Mijn paard deed het alleen een keer bij nieuwe dekens, ik denk dat hij wilde dat het echt 'zijn deken' werd

aquatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:56

Mijn paard heeft ook de ene deken na de andere deken gesloopt, bleek later dat hij niet tegen synthetische stoffen kon. Dus zeker geen fleece meer, maar alles met een katoene binnenkant.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:00

Urielle schreef:
Er zijn ook hele zware canvas dekens die ze moeilijk kapot krijgen, merk weet ik zo niet en het is een crime om ze op en af te doen maar vraaag er maar eens naar in de ruitershop.
In principe is het wel symptoombestrijding natuurlijk, waarom bijt hij erin?

Mijn paard deed het alleen een keer bij nieuwe dekens, ik denk dat hij wilde dat het echt 'zijn deken' werd

Jij bedoelt ook de Renco dekens, ik weet dat je stal eigenaar ook een van de weinige in deze regio is die ze gebruikt. (of rij je niet bij stal V te W)

Overigens zijn de dekens in het noorden niet bij een ruitersport zaak te verkrijgen, wel per post. En ach als de deken wat ouder wordt dan valt het wel weer mee.
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 24-10-05 13:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:03

mijn huidige stal is niet V te W...??? Maar best kans dat ik idd die dekens bedoel.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:05

Nieuw Zeeland dekens zijn redelijk onverwoestbaar, dus dat zou je nog kunnen proberen.

Heeft je paard persé een deken nodig? Als je paard er echt zo'n hekel aan heeft is het misschien beter om hem er ook niet mee lastig te vallen. Misschien moet je je rijden er een beetje op aanpassen maar een blij paard is ook heel wat waard.

Plus het scheelt weer een hoop centen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:07

Urielle schreef:
mijn huidige stal is niet V te W...??? Maar best kans dat ik idd die dekens bedoel.

ik heb je verwisseld met iemand anders, wordt ook een dagje ouder.

Renco dekens zijn Nieuw Zeeland dekens, worden van australisch canvas gemaakt, ik heb ff geen zin om naar buiten te lopen om te kijken wat de naam exact is.......regent nogal hard.

Fabrikant cq verkoper zit in Renswoude, dhr van der Velden.

spel foutje weggehaald

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:10

ik zal proberen een foto te plaatsen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:12

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:15

dyna sloopt niet zelf zijn dekens maar dat doet zijn weide genoot wel

die trekt steeds de staartflap eraf bij dyna dus hè ook antibijt helpt hier niet voor

Rhythm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:22

@tienus63...zijn zeker sterke dekens, maar het oog wil ook wat he...
En ik moet zeggen dat ik die zeeland dekens altijd loeizwaar vindt!!! En de dominicks zijn licht en een lust voor het oog.

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:27

heeyzz,
mijn paards eerste deken was een dikke canvasdeken.
die hadden we gekocht omdat ze nog nooit zon ding op had gehad en we niet wilde dat ze hem meteen zou slopen.
nu heeft ze na 7 jaar nog nooit een deken bewust gesloopt, ze is laatst alleen met die canvasdeken achter iets scherps blijven hangen. die dekens zijn dus egt een aanrader want ze beet er dan niet in maar ergens langs schuren ofzo deed ze wel graag. Nu heb ik een waterdichte kunststofdeken en die vind ik nog veel makkelijker en ze gaan ook niet makkelijk kapot.
groetjes kayleigh

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:06

Rhythm schreef:
@tienus63...zijn zeker sterke dekens, maar het oog wil ook wat he...
En ik moet zeggen dat ik die zeeland dekens altijd loeizwaar vindt!!! En de dominicks zijn licht en een lust voor het oog.

Ach, daar maak ik me nooit zo druk om. Ik vind duurzaamheid en pasvorm veel belangrijker. En je wordt vanzelf wel handig met die zware dekens op doen. Ik ben zelf nog geen 1.60 mtr en ons grote paard is maar 1.76 mtr. Als ik ziek ben krijg ik hem er niet op, eerlijk toegeven.

Qua prijs/kwaliteit is er geen betere deken te krijgen dan de Renco. En ze zijn absoluut waterdicht en ademend. En sloopbestendig tegen weidegenoten.

Ik zal ff naar jou deken kijken, ben wel benieuwd.

Mijn man is dit voorjaar een Renco tegengekomen van 17 jaar oud, toen was hij niet meer waterdicht, maar nog wel helemaal in tact.
Er zijn niet veel dekens die dat halen.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:43

ik zweer ook bij de nieuw zeeland dekens, de mijne is nu 8 jaar oud. en ziet er nog goed uit. de enige deken tot nu toe die hij heel heeft gehouden.

Syllie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 11:34

Heej

Bedankt voor de vele reacties. Als iemand nog iets anders weet, hoor ik het graag.

De rede waarvoor mijn paard zijn dekens sloopt, is heel simpel. Hij is voordat hij bij mij kwam vanaf 2,5 jaar (hij is nu 13, heb hem 2 jaar) heel erg mishandeld is en hij sloopt zijn dekens uit frustratie. Mijn paarden komen er heel veel uit, en als het ff kan, staan ze lekker op de wei en ook nog in de molen. Maar hij sloopt hem bijv. al als er een ander paard eerst naar buiten mag, ook zal het er best mee te maken hebben dat hij het gewoon irritant vindt. Ik heb nog een paard die heb ik al wat langer en die deed ook zijn dekens slopen, is hiervoor ook niet super goed behandeld maar op een gegeven moment is hij ermee gestopt door waarschijnlijk het gewoon normaal behandelen van zo'n paard. Dit paard sloopte ook zijn bandages of zelfs shrabrak als ik even ging plassen (stond tie gewoon aan twee touwtjes hoor). Mijn paard (waar ik nu een goed deken voor nodig heb) deed dit ook maar nu niet meer, hij sloopt dus alleen zijn dekens nog. En het gaat al heel wat beter met hem, maar net als met rijden is hij nog steeds heel erg bang enz. Hoop dat jullie het een btje beter snappen nu.

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 15:51

Hoi,

Een vriendin van me heeft nog een zware canvas deken liggen zonder voorsluiting (hengstendeken). Die moet je zeg maar over zijn hoofd aantrekken. Volgens mij is dat een speciale "sloopbestendige" deken. Als je meer wilt weten PB maar even, dan informeer ik even bij mijn vriendin!

ingvdh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 16:16

Mijn paard sloopt ook alles wat los en vast zit, maar meer uit verveling. Zolang hij in de weide staat is er niets aan de hand, maar zodra hij de paddock opgaat in de winter is het raak.

Vorig jaar had ik een deken in reparatie en een op, zodra de ene klaar was kon de ander weer gerepareerd worden.
Ik heb een Renco gekocht en hoop dat hij het houdt. Wel was de deken na een dag over zijn hoofd getrokken en afgegaan. Ik heb nu een buiksingel laten maken (aan de binnenkant van de deken, zodat deze recht naar beneden blijft hangen) en hoop dat hij goed blijft liggen.

Mijn dekens gingen altijd kapot op de biezen omdat hij die in zijn mond nam en die ingezette schouderstukken omdat er aan getrokken werd. Renco dekens hebben geen van beide dus ik heb goede hoop.