Te dik!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Whisperke

Te dik!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 10:35

Woensdag krijgen we als alles goed verloopt een nieuw paard. Ze blijkt te dik te zijn doordat ze veel op wei heeft gestaan. Wat kan ik haar het beste voeren. Ze zou nu dan halve pot brok krijgen voor de vitamine (gewoon basis). Een weide. En wat maisvoer!!
En natuurlijk haar beweging!!

sammie_44

Re: Te dik!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:46

Nou, maisvoer moet je iig NIET geven, daar zitten enorm veel eiwitten in waar ze dik van worden, en een halve pot brok is wel goed.. en op een weide waar nauwelijks gras staat, en dan gewoon een beetje hooi bijvoeren.. En zoals jij zegt: bewegen! Veel bewegen!

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:48

Het voer wat ze eerst kreeg en nu zou ik niet te snel aan passen, aangezien ze ook in een nieuwe omgeving terecht komt enz. en al aan genoeg dingen moet denken en daarna dit dus rustig op of af bouwen. Daarnaast zit in basis brok weinig vitamine.

Wat je voert ligt natuurlijk aan hoeveel beweging je geeft. Mijn paard krijgt met 5 a 6 dagen in de week beweging een halve schep muesly ('s avonds op stal 2 plakken hooi) en overdag in de wei (het gras is nu minimaal, dus daar worden ze niet dik meer van). En ze krijgen nog wat ruwvoer in de wei. In de herfst/winter geef ik haar altijd een halve schep muesly en een halve schep biks. En wortels, met dezelfde beweging.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 10:57

Dus kan ik beter der bijv. 1/4 musli en1/4 brok geven of iets dergelijks. Het mais voer kan ik afbouwen. en Ja hooi kan ze natuurlijk ook krijgen. En de eerste week zal ze niet veel beweging krijgen voor te wennen daarna wel!!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 11:58

Straks gewoon lekker gaan rijden, daar vallen ze het meest van af en wordt er ook nog wat vet omgezet in spieren
Werkte bij de mijne ook prima