cursussen van nhi? ervaringen??? Dressuur training

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

cursussen van nhi? ervaringen??? Dressuur training

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:44

mijn moeder las vandaag in de hoefslag een advetentie van nhi cursussen en dan de dressuur training. mij lijkt die cursus wel iets.

cursus inhoud:

ANATOMIE & FYSIOLOGIE
Onderwerpen : het begrip training, gedragsleer, bouw van het lichaam, de wervelkolom, het
cardiovasculaire systeem, het respiratie-apparaat, de spieren

DE DRESSUUROPLEIDING Deel I
Onderwerpen : behandeling 3 fase-begrippen; A) takt/regelmaat & gymnastiseren, B) schwung &
aanleuning, C) verzameling & rechtrichten

EXTERIEUR BEOORDELEN DRESSUURPAARD
Onderwerpen : het exterieur van het dressuurpaard, afwijkingen, de bewegingen, gebruik van het
lineair scoringsformulier, exterieur m.b.t. sport/fokkerij

DE DRESSUUROPLEIDING Deel II
Onderwerpen : behandeling dressuur oefeningen zoals: schouderbinnenwaarts,travers, keertwending,
changement, pirouette, passage, piaffe

JUREREN VAN DE DRESSUURCOMBINATIE
Onderwerpen : uitleg door een internationaal jurylid over de beoordeling van de diverse oefeningen
in een dressuurproef

ZITLES & LONGEREN/LANGE LIJNEN (+ clinic)
Onderwerpen : ontspannings- en behendigheidsoefeningen ter verbetering van houding, zit en
inwerking, longeren, hulpmiddelen, werken aan de lange lijnen

TRAINING VAN HET DRESSUURPAARD (+ clinic)
Onderwerpen : selectie, de opleiding van het paard, uitleg dressuurbegrippen en gebruik van
oefeningen, veel voorkomende problemen, de dressuurproef

het is niet al te goeiekoop 295,- incl cursesmap en certificaat.

omdat het niet al te goedkoop is wil ik dus weten of het zijn geld waarmaakt? is het een goede cusus etc.

opzich is hij wel van belang denk ik, omdat ik bezig ben paarden zadelmak te maken en door te rijden.

wat zijn jullie ervaringen en wat zouden jullie doen?

Suzan

Re: cursussen van nhi? ervaringen??? Dressuur training

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 21:32

Zo, die prijs gaat snel omhoog! Ik heb de cursus 2,5 jaar geleden gedaan. Toen kostte de cursus als ik het goed heb 225 euro.

De cursus is wel interessant. Maar als ik die onderwerpen zo op een rij zie staan, dan vind ik wel dat er van de meeste onderwerpen niet zo heel veel is blijven hangen. Ik vind het naslag werk nogal beperkt. Aangezien er in een korte tijd, veel wordt verteld, is het prettig als je later nog het een en ander na kan lezen / bekijken. Je krijgt wel een cursus map, maar die informatie is dus erg beperkt.
De groep is ook groot, dus er is weinig tijd om vragen te stellen. Door de grote groep is de interactie tussen de groep en de docent vrij beperkt. En dan heb je altijd weer een paar mensen erbij zitten, die steeds weer te pas en te onpas over hun paard beginnen en daar heel lang over willen doorzeuren. (vooral op momenten dat hun paard helemaal geen interessant voorbeeld voor de rest van de groep is dat erg irritant)

Hoe interessant de avond is, hangt ook erg af van de gastdocent. In principe komen er boeiende onderwerpen aan bod, maar voor deze prijs vind ik de cursus wel heel erg duur worden.
Ik vond het zelf een leuke cursus, maar heb nu 2,5 jaar later niet het idee dat ik door die cursus veel meer weet over de behandelde onderwerpen.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 21:36

me beste vriendin heeft een cursus van t NHI gedaan en t was egt een pennycursus zei ze!
op het NHB Deurne geven ze ook cursussen dat zijn ook vakken die wij in de opleiding krijgen veel interesanter naar mijn idee!

ik denk dat je in je praktijk werk, dus het zadelmak maken, niet heel veel aan deze theorie zal hebbe, je zult het toch van de praktijk moeten hebben, en goede contacten, mensen met veel ervaring hiermee, daar leer je van!en niet van zo'n pennycursus van 300 euries! het brengt je misschien wel iets van kennis bij, een achtergrond, maar of dat 300 euro waard is?naar mijn mening niet!leer het van de praktijk!
en als je dan perse een cursus wil neem dan 1 van het NHB Deurne die kan ik je aanraden als wel goed maar het NHI is echt penny!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:46

verder niemand?

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:48

Heb er wel een andere cursus gedaan. Weet niet of jouw cursus ook overdag is en de lunch erbij in zit, maar dan zou ik zeker extra eten en drinken meenemen. Bij ons had iedereen na de lunch nog honger en dorst.

Van die grote groepen klopt, op zich zijn de mensen die de cursus geven wel 'bekenden' dus dat spreekt weer voor ze. Zou ook eens informeren (misschien op bokt?) wat een certificaat van de NHI zegt in de paardensportwereld. Misschien geef je straks geld uit en 'zegt' het papiertje niets, maar het hangt er maar net aan waarom je de cursus voglen wil.

Zijn het hele dagen of avonden? het zijn 7 onderdelen, is iets van 42 euro per deel. Weet je eigenlijk uit hoeveel uur het bestaat?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:53

Ik heb de EHBO cursus gedaan destijds met Rob van Wessum als docent. Dit was een erg leuke en leerzame cursus van het NHI.
Dit kwam echter vooral door Rob, een uitmuntend dierenarts die ik zelf al jaren voor mijn paard had. Hij geeft net even andere tips en doet enorm zijn best. Helaas zit hij nu in Amerika, en ik heb geen idee of die cursus nu nog wat is... destijds, 3 jaar geleden, was het echter erg leuk. Heb erna ook nog de leergang beengebreken gevolgd bij hem, was ook top.

ervaring met andere cursussen heb ik niet, denk dat het erg van de docent afhangt...