Geluidloos scheerapparaat

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ladydarkness

Geluidloos scheerapparaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 20:09

Mijn paard moet geschoren worden.
Het kan niet met een gewoon scheerapparaat. Hij is er bang voor en raakt in paniek. Verdoven is geen optie.
Weet iemand een oplossing? in de vorm van een geluidloos scheerapparaat, Of een handtondeuse, een ouderwets iets waarmee je haren eruit kunt halen.

Geen reacties over wel verdoven en gewoon doorpakken, graag.

Kelloriejj

Re: Geluidloos scheerapparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:11

ik heb geen opties voor geluidloze scheerapparaten, maar misschien ie een praam een idee? Ook al is dat ook een soort van verdoven... Anders weet ik het niet, sorry

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:47

Ik denk dat je dan dikke pech hebt als je niet wilt verdoven want denk niet dat het anders gaat.
k zou zeggen een spuit sedalin erin anders blijf je een lekker beertje hebben van de winter!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 21:55

Mijn scheer apparaat maakt bijna geen geluid. Vorig jaar had ik er 1 die wel veel lawaai maakte en toen was het een slagveld om te scheren. Dit jaar gaat het stukke beter

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 08:49

Goede vraag. Ik heb er een die echt helemaal in de stuip schiet als hij dat ding hoort.
Ik zoek dus een geruisloos apparaat die ik kan lenen, of iemand die aan huis komt scheren.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 08:53

Die van mij was ook niet duur hoor en bevalt perfect. Voor de gegevens kan je pb-en.

Sedalin heeft trouwens bij mijn paardje niets geholpen.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 13:33

Je hebt toch ook van die handscheer-dingetjes?? Even bij Divoza kijken

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 14:07

handscheerdingetje? dan hoop ik dat je daar geen RSI van krijgt of kramp in je handen.... wel eens een heel paard daarmee geschoren?? met een gewoon apparaat ben je al een uur bezig laat staan met zo'n handscheerapparaat....

Kun je niet beter proberen je paard er gewoon aan te laten wennen? leg eens een scheerapparaat werkend voor zn stal dan kan ie vast aan het geluid wennen. Daarna in zn voerbak of verzin een andere veilige plek en dan naast hem alleen maar vasthouden en zo steeds dichterbij? is dat geen optie? kost je wel een hoop tijd maar doe krijg je ruimschoots terug als het uiteindelijk wel lukt.
succes!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:15

cissy schreef:
handscheerdingetje? dan hoop ik dat je daar geen RSI van krijgt of kramp in je handen.... wel eens een heel paard daarmee geschoren?? met een gewoon apparaat ben je al een uur bezig laat staan met zo'n handscheerapparaat....

Kun je niet beter proberen je paard er gewoon aan te laten wennen? leg eens een scheerapparaat werkend voor zn stal dan kan ie vast aan het geluid wennen. Daarna in zn voerbak of verzin een andere veilige plek en dan naast hem alleen maar vasthouden en zo steeds dichterbij? is dat geen optie? kost je wel een hoop tijd maar doe krijg je ruimschoots terug als het uiteindelijk wel lukt.
succes!

Nee, mijn verzorgpaarden worden niet geschoren omdat ze de hele dag buiten staan. Het was maar een idee

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 15:26

goed idee, dat wel, maar niet uitvoerbaar om een heel paard te scheren....

velinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:18

Ik ben ook op zoek naar een geluidloos scheerapparaat!! Welk raden jullie aan?

ladydarkness: Ik heb ook zo 2paarden die niet tegen scheren kunnen, die zijn al bang als ze het apparaat maar zien : hiervoor bel ik de DA op en hij komt ze dan verdoven (met een spuit) en dan kun je heel makkelijk scheren. Wel moet je dan niet ergens op concours gaan waar ze controleren op doping want dit zit natuurlijk wel in de verdoving. Hoop dat ik je wat verder heb kunnen helpen!!