mijn pony moest altijd bijna de hele winter op stal blijven omdat de boer waar ze staat het vertrappen van de wei niet wil hebben i.v.m koeien die hij houd. nu vond ik dit heel vervelend omdat ze egt geen stalpony is..en de stal dan afbreekt, ik begrijp de boer ook heel goed.
nu is er een oplossing gekomen en is er een paddock met zand gekomen van 15 bij 30 meter ongeveer. het is niet heel licht zand maar beetje bruin/rood achtig, we rijden er niet in is puur voor het buiten kunnen staan. hier komt ze dus vanaf nu ongeveer bijna de hele dag in i.p.v op stal, ik vind het super want nu kan ze haar energie beetje kwijt en buiten lopen. wie van jullie heeft er nog meer een zandpaddock en gaat dit goed? ik ben alleen beetje bang van zandeten maar goed.. er blijven nadelen.
nog een nadeel wat ik vandaag ontdekte: rollen met nat deken is leuk! (en heel vies!!!
) maar goed ik poets haar deken dan wel schoon elke dag (word die daar niet minder waterdicht van?) want ze houd van rollen, maar goed er zitten meer voor dan nadelen aan een paddock naar mijn idee en ik denk dat ik mijn pony er een groot plezier mee doe. dat ze dan viezer is moet ik maar op de koop toenemen.graag jullie ervaringen met paddocks en hoe reageren jullie paarden erop?in de winter heb ik dus geen weidegang (nu al bijna niet meer door de vele regen zijn de weilanden helemaal nat) en vond dit dan DE oplossing, zijn jullie het met me eens?
maar mocht je bang zijn dat je paardje te veel zand binnen krijgt kan je of een hooizak of een simpele houten bak in de paddoc zetten en daarin het hooi gooien. let wel ik heb het niet, maar das omdat mijn 2 jarige draak die dingen niet op hun plek kan laten staan
zelfs de waterbak gaat hier aan de wandel.