Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
In een longeercirkel doe ik het zelf altijd.. (ook met een paard die wel eens een sprintje wil trekken) vaak kun je hem eerst even los laten rennen om de energie eruit te krijgen.. Daarna Pessoa eraan en lopen maar.. Moet goed gaan dacht ik zo..

RUBYWHITE schreef:Veel mensen denken dat een longeerlijn dient om je paard "aan het lijntje" te houden als deze gelongeerd wordt...maar zo`n lijn heeft wel degelijk een functie, dus begrijp ik nooit zo goed waarom mensen longeren zonder lijn???
Overigens is Lammert Haanstra bezig met een nieuwe techniek voor longeren voor paarden die meer rechtlijnig moeten/kunnen lopen. Hij gebruikt hiervoor een hele rijbaan 20*40m. Paard loopt dan ook aan de bijzet of pessoa maar wel aan de lijn
Heb er enkele maanden geleden een stuk over gelezen was best intressant. Misschien moet je die richting eens gaan zoeken...
RUBYWHITE schreef:Veel mensen denken dat een longeerlijn dient om je paard "aan het lijntje" te houden als deze gelongeerd wordt...maar zo`n lijn heeft wel degelijk een functie, dus begrijp ik nooit zo goed waarom mensen longeren zonder lijn???
Overigens is Lammert Haanstra bezig met een nieuwe techniek voor longeren voor paarden die meer rechtlijnig moeten/kunnen lopen. Hij gebruikt hiervoor een hele rijbaan 20*40m. Paard loopt dan ook aan de bijzet of pessoa maar wel aan de lijn
Heb er enkele maanden geleden een stuk over gelezen was best intressant. Misschien moet je die richting eens gaan zoeken...
Sily schreef:Je kan toch gewoon meelopen met de longeerlijn?
Ik hou er ook niet van als ik constant voltes laat lopen, dus ik doe de longeerlijn eraan en wandel mee de bak door, ok afentoe moet ik rennende de bak door maar dan doe ik zelf tenminste ook nog wat
sammetje schreef:Ik vind dat zelf wel een beetje link. Maar dat komt ook omdat ik mijn eigen paard ken. Die moet nog een beetje wennen aan haar pessoa en vind het dan heel leuk om bokkend rond te gaan. Zo aan de lijn vind ik dat niet zo erg, dan heb ik haar zo binnengehaald als er iets aan de hand is. Maar los in de bak, brrrrr.... ze haalt zulke gekke capriolen uit dat ik altijd vrees dat ze met haar been tussen zo'n lijn komt.
(maar ik heb dan ook wel een erg lening, huppelig paard.)
Ik geloof dat dit weer op te lossen is met een dubelle longe, maar ja een pessoa EN dubbele longe is wat te druk
Althans dit kreeg ik te horen van iemand