tips voor koop van zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

swiftyfreak

tips voor koop van zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 17:54

Ik zou voor mijn b- pony een zadeltje willen aanschaffen maar ik ken er echt niets van! hebben jullie misschien tips waarop ik moet letten of hoe je ong. kan zien hoe een zadel ik moet hebben. Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen!

groetjes Diede

LPtjuh

Re: tips voor koop van zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:56

informeer in de buurt naar een goede zadelmaker/ ruitesportzaak.
neem je paardje daar mee naar toe en pas daar een aantal zadels , koop de best passende voor beide

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 08:34

sluit me volledig bij LPtjuh aan, goede zadelmaker heb je altijd kwaliteit...

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 08:37

je kunt het beste de zadelpasservice van een grotere paardenwinkel langs laten komen, zoals divoza oid.
deze komen dan llangs met verschillende zadels en kijken voor je of de pasvorm goed is

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:15

missnynke schreef:
je kunt het beste de zadelpasservice van een grotere paardenwinkel langs laten komen, zoals divoza oid.
deze komen dan llangs met verschillende zadels en kijken voor je of de pasvorm goed is

Nou, van Divoza heb ik niet zo'n hoge pet op. Die hebben op stal een zadel als passend verkocht, waarvan op een km afstand te zien was dat het niet paste.

Goed controlemiddel: Neem een stuk stevig (koper)draad en vouw dat precies over de rug van je pony, op de plek net achter de schoft, in het verlengde van de singel. Houdt dit stuk draad vervolgens onder het zadel op dezelfde plek, heb je een idee over de pasvorm.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:37

Moet je even kijken in dat andere topic, daar heb ik een heel verhaal geschreven! Dat meisje ging een tweedehands zadel kopen en vroeg ook waar ze op moest letten.

viewtopic.php?f=13&t=483385

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:43

Laat een zadelpasservice langskomen
Ik weet niet waar je woont maar het Drunens Ruiterhuis vind ik erg goed met zadels.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:51

inderdaad ik vind dat ook: koop geen zadel zonder bij de zadelmaker te zijn geweest. Deze mensen hebben er gewoon heel veel verstand van en kunnen je ook uitleggen waarom iets wel en niet past. Je betaald misschien iets meer, maar je hebt er zoveel profeit van. Ik weet ook nog een hele goeie. Pm maar voor info!!

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 11:11

vertrouw ook niet iedereeen!
Mij werd een zadel aangesmeerd dat niet eens paste...
Nu laat ik hem echt door een zadelmaker passen...
@ loutjuh: hahaha jou onderschrift

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:47

ken je niemand die er wel verstand van heeft? nee die anders mee.
idd door een zadelmaker naar laten kijken, liefst vantevoren informeren wat ervaringen van andere mensen daar zijn.(je hebt ook slechte zadelmakers)

en ik heb persoonlijk liever een goede tweedehandse dan een nieuwe van goedkoop leer die naar een jaar lelijk is.