School of paarden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kelloriejj

School of paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 14:42

Hallo bokkers,

Ik zit met een probleem. Een vriendin van mij heeft thuis een eigen stal. Binnenbak, vrachtwagen, mooie en goede paarden/pony's. Zelf rijd ze nog bij de pony's en 1 paard op wedstrijd. Nu was ik deze herfstvakantie bij haar en haar moeder stelde dit voor... Oh wacht, ik moet er nog bij vertellen dat mijn ouders gescheiden zijn en mijn moeder 5 km van die vriendin vandaan woont. Ik woon er ong 40 km vandaan...

Er werd dus voorgesteld dat ik bij mijn moeder zou gaan wonen en voor hun paarden ga trainen en op wedstrijd uitbrengen. Het is natuurlijk een buitenkans, want ik moet het nog altijd met 2 paarden doen. Alleen, me school zit er dus een aardig eind vandaan. Dit zou betekenen dat ik naar een andere school moet, terwijl ik over 1.5 jaar me diploma binnen heb. Ik heb het heel erg naar mijn zin in me 1 na laatste jaar spw4. Maar ik denk dat ik dat ook zou hebben op een andere school en moet ook een stage periode van 1 jaar in, met 1 dag per week school. Ik weet dus echt niet wat ik moet doen.

Zal ik mijn hart volgen en deze buitenkans aannemen en naar een andere school gaan, of zou ik eerst braaf mijn school in doetinchem afmaken en zien of het daarna nog geld..?

lastig...

Bonny_CT

Re: School of paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 14:44

ik zou in dit geval je hart volgen, zo'n kans krijg je niet snel, en je gaat tenslotte bij je moeder wonen dan... en vrienden maak je zo weer op nieuw, tenminste normaal gesproken wel

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 14:50

hmm daar zit wat in ja

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 14:55

ik doe nu opleiding paardensport, woon zelf in de kop van noordholland en zit in deurne op school, mijn vriend woont ook in noordholland zelfde plaats als ik , maar ik heb nog geen moment spijt gehad dat ik door de weeks weg ben, mooi van je hobby ook je werk proberen te maken...

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 14:57

gewoon gaan als je hart het zegt!
je maakt heus nieuwe vrienden in je nieuwe klas !

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 15:07

Maar wat ik nog wel vergeten was te zeggen is dat ik me beste vriendinnen hier in het dorp ook in de steek laat... Maar ik denk dat ze het zullen begrijpen... Teminste, ik hoop het...

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 15:12

Ik denk dat ze dat heus wel zullen begrijpen hoor dat je zo'n kans gewoon niet kan laten schieten.
Ik zou er voor gaan. Zo'n kans krijg je niet vaak.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 15:14

Ik zou er voor gaan, zo'n kans krijg je maar 1x in je leven!

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 15:16

Kelloriejj schreef:
Maar wat ik nog wel vergeten was te zeggen is dat ik me beste vriendinnen hier in het dorp ook in de steek laat... Maar ik denk dat ze het zullen begrijpen... Teminste, ik hoop het...

ze mogen het rot vinden dat je weg gaat , maar ik vidn dat als ze vinden dat je ze in de steek laat zijn het niet je beste vriendinnen.
beste vriendinnen gunnen hun vriendinnen zo'n geweldige kans!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 15:18

Ik zou als ik jou was je school afmaken op een school bij je moeder. Zo'n kans krijg je niet snel en het zonde om hem te laten schieten. Als je vrienden echte vrienden zijn dan snappen ze en respecteren ze je keuze. Mijn beste vriendin is 2 jaar geleden verhuisd en woont nu ook 60 km verderop en we spreken elkaar nog steeds wekelijks. Echte vriendschap vergaat niet door afstand. Ik zou zeggen go for it!!!

Succes met je keuze

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 15:20

bedankt voor de reacties... Jullie willen vast weten wat ik ga doen... Maar dat kan ik niet zo 1 , 2 , 3 beslissen... Ik moet overleggen met me moeder, me vader en zeker me vriendinnen. Denk dat ik volgende week weet wat ik ga doen

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 15:24

we horen het vanzelf wel ! maak geen overhaaste beslissing en volg je hart!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:07

Ik zou er ook voor gaan, zeker met dat stagejaar waarin je nauwelijks op school bent!

assepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:09

ik zou er ook voor gaan in jou geval!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 09:15

Kelloriejj schreef:
bedankt voor de reacties... Jullie willen vast weten wat ik ga doen... Maar dat kan ik niet zo 1 , 2 , 3 beslissen... Ik moet overleggen met me moeder, me vader en zeker me vriendinnen. Denk dat ik volgende week weet wat ik ga doen

het zijn nu je vriendinnen maar wie zegt dat dat over een jaar nog steeds zo is, straks krijg je ruzie en baal je ervan dat je die keuze niet hebt gemaakt..

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 09:21

ik zou persoonlijk voor school gaan .
maarja ik zelf heb ook voor de paarden gekozen waardoor het niet zo lekker gaat op school ik zit nu in me examen jaar dus moet even doorbijten.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:13

inderdaad, je hart volgen als je zeker weet dat je studie er niet onder gaat leiden. Paard zijn leuk en je krijgt weinig kansen om er op door te gaan en als je ze krijgt kun je ze maar beter grijpen. Maar een diploma is nog veel belangrijker. En wat vriendinnen betreft, daar zou ik me al helemaal niet druk om maken....de helft valt vaak toch af als je verder gaat leren (zo is het nu eenmaal) en de echte vriendinnen hou je toch wel.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:19

Ik zou eerst eens uitzoeken wat de mogelijkheden zijn wat school betreft.
Is de overstap gemakkelijk te maken van de ene school naar de andere school.
Pleeg eerst eens overleg met je ouders, oude school en eventuele nieuwe school.
Als het gewoon mogelijk is om deze overstap te maken zou ik ervoor gaan. Moet je studie echter leiden onder deze keuze zou ik het niet doen, je toekomst lijkt me wel een stuk belangrijker.
Zonder diploma ben je nergens, bovendien zou het zonde zijn van je opleiding.

dancinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:24

Ik zou zeker je hart volgen en van je hobbie je werk proberen te maken!
wat anderen ook zeggen, toch is het ook belangrijk om je school af te maken, dat wel..
ik denk dat het bij spw heel makkelijk is om van school te wisselen..
ik denk ook dat je vriendinnen het wel zullen begrijpen..zij, en jij, zullen moet onthouden dat uit het oog niet uit het hart betekend!

Ik heb zelf ook spw4 gestudeerd en ik ben best jalours als ik dit zo lees, ik wou dat ik zo´n kans kreeg!!
ik denk ook dat t best gemakkelijk is om een werkend leren baan hierin te vinden voor bv over 1 of 2 jaar ofzo....

nou lastig hoor..succes met de beslissing!

paardjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 11:09

Moeilijke keuze hoor..!
Aan de ene kant is school natuurlijk heel belangrijk omdat dat de rest van je leven bepaald, maar als jij denkt dat aanbod kan combineren met school zou ik daarvoor gaan verder moeten je ouders het er ook mee eens zijn.

Je kunt in de vakantie's bij je oude vriendinnen langs gaan en ze zullen je beslissing vast wel begrijpen
Verder heb je bij je moeder al een vriendin

Igg heel veel succes met je keuze

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 11:33

School moet altijd voor gaan, maar als je een goede overstap kunt maken naar een school in de buurt van je moeder en je bovendien denkt dat je bij je moeder ook prettig kunt wonen, dan kun je het wellicht combineren.
Bedenk wel dat er in de paardenwereld bijna niet een belegde boterham te verdienen is. Het klinkt wel leuk, van je hobby je werk maken, maar financieel zit er meestal niet heel veel in. Soms is het toch beter om een hobby als hobby te houden

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:13

Eerst kijken of er mogelijkheid is om een school daar in de buurt te vinden, zo leer je ook gelijk veel mensen kennen. Als er geen school in de buurt is kan je evt altijd nog met het OV gaan.
Krijg je trouwens wel betaald van die mensen?

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 19:00

Er zit een school in de buurt, 5 kilometer verder... Ik ben nog steeds hard aan het denken... Vind het een moeilijke keuze...

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 19:12

:s

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:54

Volg je hard meid .. dat is altijd het beste En ik denk niet dat je nog een keer zo'n kans krijgt .. succes met een keuze maken