Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Citaat:Ongeveer 5000 jaar geleden werden paarden voor het eerst gevangen om ze te gebruiken. Voor deze tijd werden ze alleen opgegeten! De paarden hielpen de mens met het zware werk, bijvoorbeeld de kar trekken op het land. Later gingen de mensen de paarden berijden.
Paarden werden ook gebruikt in het leger. Dat noemde ze de Cavalerie. Caval komt van Cheval, het franse woord voor paard. Het paard ging mee de oorlog in en streed samen met de soldaten voor het land.
Het paard was dus een belangrijk hulp- en vervoersmiddel van de mens en een belangrijke strijdmakker voor de soldaten. Het paard stond dicht bij de mens en was de mens altijd van dienst waardoor het paard edel is geworden. Ook was het vroeger zo dat alleen de adel paard reed. Zij konden zich dat permitteren. Alles wat met adel te maken had was bijzonder, was edel. Zo dus ook het paard.
tunes schreef:Dat heefd niets met de geschiedenis te maken als wel met een aantal andere dingen de belangrijkste is : een paard werkt niet voor je als je hem beledigt. Je moet hem met respect behandelen anders lig je er zo naast. Een paard maakt geen onderscheid tussen mensen. Hij gooit een koning net zo makkelijk op de grond als een bedelaar. Hij beoordeeld je aan de hand van hoe je met hem omgaat en niet wie of wat je bent. Verder is het paard het enigste dier dat de mens recht in de ogen kan kijken. Ik zal het zo nog wel even nazoeken maar volgens mij was dit het.
tunes schreef:Verder is het paard het enigste dier dat de mens recht in de ogen kan kijken.
Bitch schreef:tunes schreef:Verder is het paard het enigste dier dat de mens recht in de ogen kan kijken.
Dat kunnen mijn katten ook... dus dit lijkt mij onzin.
enige! enigste bestaat niet...
tunes schreef:Verder is het paard het enigste dier dat de mens recht in de ogen kan kijken.
*