Haaii,,
Dit lijkt misschien niet zo'n moeilijke vraag.. maar dit is toch echt vervelend!
Ik heb een hele lieve maar ondeugende verzorgpony, t is een shet/welsh en ze is nu anderhalf jaar. Ik heb een klein probleem met hoeven krabben, want ze houdt er niet van als er iemand aan haar hoefjes komt en al helemaal niet krabben! Ik heb erg veel geduld en ik heb al met straffen en belonen gewerkt, maar ze blijft vervelend doen! Als ze de hoefkrabber alleen al ziet, gaat ze al met haar kont draaien naar me toe, alleen trapt ze dan nog niet, dit gedrag negeer ik gewoon, of ik duw haar opzij. Haar voorhoeven gaan op zich nog wel, alhoewel ze me pas heeft gebeten (in mijn zij, toen ik met haar linkervoorhoefje bezig was) en meestal gaat ze steigeren zodat ze met haar volle gewicht op me hangt..! Haar achterhoeven zijn echt naar! Ze trapt naar me (ze raakt ook vaak.. :S) en zodra ik alleen al mijn hand op haar achterbeen leg draait ze haar kont naar me toe en houdt ze haar oren strak in haar nek..!
Ik vind het erg vervelend en het wil me nou nog steeds niet lukken om haar een beetje normaal haar hoeven uit te krabben! We krabben ze elke dag uit dus je zou denken dat ze er aan gewend zou zijn, ze wordt 2 of 3 keer per dag uitgekrabt en dit doen we sinds we haar hebben (nu ongeveer 7, 8 maanden dacht ik). Kan iemand me helpen???
-x- Jodie, King, Farah & Kuni.