Hoefjes krabben!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_

Hoefjes krabben!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 18:50

Haaii,,

Dit lijkt misschien niet zo'n moeilijke vraag.. maar dit is toch echt vervelend!

Ik heb een hele lieve maar ondeugende verzorgpony, t is een shet/welsh en ze is nu anderhalf jaar. Ik heb een klein probleem met hoeven krabben, want ze houdt er niet van als er iemand aan haar hoefjes komt en al helemaal niet krabben! Ik heb erg veel geduld en ik heb al met straffen en belonen gewerkt, maar ze blijft vervelend doen! Als ze de hoefkrabber alleen al ziet, gaat ze al met haar kont draaien naar me toe, alleen trapt ze dan nog niet, dit gedrag negeer ik gewoon, of ik duw haar opzij. Haar voorhoeven gaan op zich nog wel, alhoewel ze me pas heeft gebeten (in mijn zij, toen ik met haar linkervoorhoefje bezig was) en meestal gaat ze steigeren zodat ze met haar volle gewicht op me hangt..! Haar achterhoeven zijn echt naar! Ze trapt naar me (ze raakt ook vaak.. :S) en zodra ik alleen al mijn hand op haar achterbeen leg draait ze haar kont naar me toe en houdt ze haar oren strak in haar nek..!

Ik vind het erg vervelend en het wil me nou nog steeds niet lukken om haar een beetje normaal haar hoeven uit te krabben! We krabben ze elke dag uit dus je zou denken dat ze er aan gewend zou zijn, ze wordt 2 of 3 keer per dag uitgekrabt en dit doen we sinds we haar hebben (nu ongeveer 7, 8 maanden dacht ik). Kan iemand me helpen???

-x- Jodie, King, Farah & Kuni.

MissVanna

Re: Hoefjes krabben!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 18:54

Heb je der van veulen af aan of niet ?¿
Want michien bij de vorige eigennaar is ze niet goed behandeld geweest bij bijv. hoefsmid of gewoon bij de eigenaar.

En anders is het mischien verveling of iets.

kiekpjot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 18:56

Je paard is nog jong dus ik snap het wel
Misschien moet je maar eens een paar keer per dag zonder hoevenkrabber haar achterbenen proberen op te tillen..
Eesrt je hand zachtjes op haar kont leggen en voorzichtig naar benenden glijden kijken hoe ze reageerd altijd klaar staan dat ze iets kan doen en Als ze je bijt als je haar voorhoeven doet gelijk straffen maar niet slaan op het hoofd en klap tegen de hals ofzo..
Suc6:)

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 20:09

ik heb dat ook gehad met m'n vzp shet die was daar eerder ook heel vervelend in :S maar die ging ook steigeren als je er aan kwam met een heovenkrabber ( ik moest ze dan voor het eerst vz in de vakntei ) d8 ik zo van ga ik in de vakantie all1 ff hoefjes enzo optillen.. mrnu zei de da van ze heeft iets aan de hoeven en je moest ze inspuiten met van dat spul.. ( weet niet meer wat) ( achteraf bleek dat de hoefjes kern gezond waren!!) mja.. en met de achterbenen ging ze ook een beetje trappen en net doen of ze omviel en zo met dat steigeren hebik het gewoon zo gedaan elke x dat ik haar heoven ging krabben gewoon kort vastgezet.. ( zodat ze niet omhoog kon,, ) en met de achterhoeven proberen op te tillen en heel veel werken met beloningen misschien moet je proberen gewoon zonder hoeven krabben de hoeven heel even op te tillen zolang zij het wil en dan neer laten zetten en dat een paar x doen,, totdat je ze wel gewoon vast kunt houden en dan gaan hoeven krabben..

( maar dat was ook een jong beesje van 2.5/3 jaar )

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 18:01

Haaii,,

Allemaal alvast bedankt voor de reacties! Ik zal zeker een aantal tips gebruiken, hier nog ff voor iedereen die (tot nu toe) gereageerd heeft ff een persoonlijke reactie:

Bando: Bedankt voor je tip(s)! Ik ga ook wel wat vaker proberen gewoon zomaar een hoefje op te tillen enzo.. alleen kan ik haar niet kort vastzetten omdat ze tussen twee touwen vaststaat, en ik kan haar nergens anders neerzetten! En dat is haar nu aangewend als poetsplaats enzo.. :S

Kiekpjot: Hey harstikke bedankt! Ik ga het zeker proberen.. Thanx!

MissVanna: Nee ik heb haar niet van veulens af aan want ze is niet van mezelf.. ik verzorg haar maar het voelt toch een beetje 'van mij'. Ik draag dus wel bij aan de opvoeding enzo.. Ze is bij ons gekomen toen ze jonger dan 1 was, ongeveer 9, 10 maanden dacht ik.. en het is wel een tijdje iets beter gegaan maar nu is ze echt weer vervelend!
Het lijkt me geen verveling, het zou kunnen maar volgens mij vind ze het gewoon niet leuk! Ze reageert in mijn ogen niet echt verveeld op hoevenkrabben.. Toch bedankt!

Thanxx allemaal! Ik hoop dat er nog meer reacties of tips komen!

-x- Jodie, King, Farah & Kuni.