bult!!!!!!!!!!!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

misty1

bult!!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 18:16

hoi

ik was gisteren aan het rijden met me paardje in het land, toen ging k even naar de groep toe en mijn andere draaide zich om en schopte dat paardje waar ik op zat . heb haar daarna goed uitgestapt.
op stal ging ik haar afzadelen en opeens zag ik een bult in haar nek, (waar mijn andere had geschopt) dus heb ik een emmer met water en een spons gepakt en heb die spons met koudwater op die bult gedaan.

vandaag ben k dus weer wezen kijken en nu was de bult wat minder , maar was dat koude water wel genoeg? want had van iemand gehoord dat je dan cooling gel er op moet. Moet dat dan ook?

kiekpjot

Re: bult!!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 19:02

Dat kan je doen proberen maar vraag altijd na aan de kassa of dat zeker helpt

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 07:05

En goed in de gaten houden, als de bult niet wegtrekt, toch even de DA bellen.

miesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 09:09

ik denk dat je niet persee cooling gel op hoef te doen! mijn paardje word ook wel eens geschopt en heeft dan ook een bult hij heeft er voor de rest niet egt last van. het trekt naar een paar dagen wel weg!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 09:12

cooling gel kan bij schaafwondjes vaak flinke irritaties opwekken
dus doe er niet zomaar cooling gel op
enkele dagen met een ijskoude spons steeds afdeppen is meer dan voldoende
vaak zijn er na een schup kleine schaafwondjes, dus wees voorzichtig met coolinggel !!
eventueel wat groene leem zou wel kunnen, dit kun je elke dag erop smeren, en er later weer af borstelen

maar eerlijk gezegt zou ik me er verder niet te druk om maken
het is gewoon een blauwe plek.als jij daar een van hebt doe je er toch ook weinig aan ? en gaat ie vanbzelf weer weg >?

misty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 16:37

ja das waar. maar ja, heb het paardje nog niet zolang (naja bijna een jaartje). maar de bult is bijna weg:D:D heb zaterdag weer koudwater er op gedaan met een spons toen was ie al wat kleiner dus

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:07

Het beste is om er niks mee te doen. Het zal vanzelf wel weer overgaan, en zo niet kun je een DA bellen. Maar als ze er geen last van hebt, gaat het vanzelf wel weer over