Trappen naar andere paarden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Hinata

Trappen naar andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 17:00

Mijn paardje trapt naar andere paarden, we weten niet hoe het komt, het is geen voerverandering, geen hengstigheid of drachtigheid, en ze doet het alleen naar de friezen en niet naar de andere nrps'ers.. :S Ik wil het heel graag stoppen maar weet niet hoe, ze heeft ondertusse al 4 kale plekken gemaakt op paardenkonten :S mischien heeft iemand hetzelfde probleem of weet hoe je het eruit krijgt, want ik weet het niet meer..

Princess

Re: Trappen naar andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:05

je paard houd gewoon niet van friezen en dit kan je der echt niet afleren hoor, paarden hebben ook zo hun voorkeuren net als mensen, dus gewoon niet meer met een fries in de wei zetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:22

Nou Princess, dat klopt niet.. Geldt ook voor jou Li.
Met Sher is ze gewoon maatjes, die hoorde samen met Mels gewoon bij elkaar. En het verschil is, Sher is zelf dominant en ouder en dat wordt bij paarden zo geaccepteert.
Lanc is ook een NRPS, maar een veulen en daar is Klaas dol op! Dan hebben we de Shetlanders, die zien, ten eerste elkaar weinig, ten tweede zijn ze klein en anders en ook behoorlijk brutaal.
Klaas is een dominante dame, heeft het blijkbaar moeilijk met zichzelf en weet dondersgoed dat ze de dienst uit kan hangen bij onze Friezen! Wat jij kan doen? Je paard, of naast Sherry zetten, poetsen in stal of gewoon bij ons vandaan. Liever niet bij elkaar in de wei, kan wel want Klaartje kan daar ook gewoon afstand houden, maar in en om het erf gewoon op geen enkele manier elkaar opzoeken, hou afstand want je paard is zo weg Li, zeg dus nie't 'Ze doet nu niks' want ze is onvoorspelbaar en gewoon gevaarlijk, neem dus zelf het initiatief en ga weg, hou afstand etc.
Krachtvoer ook gewoon niet of zeer weinig geven, maar dat heeft verder niet met agressie te maken natuurlijk
Ik denk dat je verder geen hulp nodig hebt, je bedoelt het goed maar weet zelf wat je eraan kan doen he!

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 18:13

vandaag heeft ze ook bijna niks gekregen, maar het is gewoon zo dat als ik er bij sta ze niet trapt dat is wel zo, ik loop zo vaak met klaas langs klaar en dat gaat wel altijd goed, maar zodra ik er net ben of de andere kant op kijkt begint ze te trappen,, de kreng