Vraagje aan de Belgen op Bokt:
Ik wil binnenkort mijn BE-rijbewijs halen en een tweepaardstrailer aanschaffen. Nu sprak een vriendin van me erover dat er nogal wat haken en ogen aan zitten.
Ten eerste is het niet zo dat als je wettelijk met die trailer mag rijden je ook door de verzekering gedekt wordt bij ongevallen, die volgen schijnbaar niet de wettelijke richtlijnen. Hiervoor ga ik komende week eens navraag doen bij de verzekeringsagent wat wij volgens de verzekering dan met onze auto mogen trekken.
Maar nu zit ik met nog een probleem: de trailer moet op de trekkende auto verzekerd worden maar de wagen die voor de trailer gaat is een leaseauto van de zaak. De verzekering staat wel op onze naam maar het is een aparte bedrijfsverzekering waar verm. de trailer niet in mee genomen kan worden. De auto zelf staat op naam van de zaak. Heeft er iemand ervaring met dit probleem en hoe hebben jullie dit opgelost?
Wellicht is het voor mij anders een betere stap om mijn C-rijbewijs te halen en met de grote veewagen op pad te gaan?