hoeveel zijn jullie kwijt aan voer per maand?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

imka

hoeveel zijn jullie kwijt aan voer per maand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 14:00

Hey,
Even een vraagje, ik kan mijn toekomstige paard op een pensionstalling zetten en het is aardig dichtbij. Het is een rustige pensionstalling met hooguit 6 paarden. Ik ben 150 euro p/m kwijt en krijg daarvoor: stalling, wei, buitenbak, afspuitplaats, hooi en stro. Moet dus zelf uitmesten en voeren. Maar nu ben ik dus benieuwd wat je kwijt bent aan voer p/m ong. Ik kan namelijk ook een stalling krijgen op een manege voor 180 euro p/m met alles erbij en er word voor je uitgemest. Wat zouden jullie aanraden en wat zijn jullie kwijt? Alvast bedankt!

amber_steph

Re: hoeveel zijn jullie kwijt aan voer per maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 14:05

ik zou als ik jou was naar die 180 gaan..
omdat je denk ik, niet elke dag kan, en je moet wel elke dag uitmesten vind ik..
ik betaal rond de 20 euro..
betaal 2 zakken per maand..
krijg 's ochtends en 's avonds voer

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 14:06

Ik betaal €0,31 voor een kg biks (Pavo Condition) en €0,45 voor een kilo musli (Hartog Balance, structure mix). Ik weet niet hoe jij van plan bent te voeren of hoe het paard vroeger werd gevoerd maar zo kun je het een beetje uitrekenen

FenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 14:08

H0ojj,,

Ik weet niet hoeveel je kwijt bent aan voer (heb ik verder geen verstand van) maar ik denk dat je een beetje moet kijke naar hoeveel tijd je hebt. Als de manege niet heel veel verder is dan de "gewone" pensionstalling zou ik dat doen als je wat minder tijd hebt. Ik ben namelijk wel ongeveer 20 min. bezig met uitmeste (maar mijn verzorgpony maakt er ook wel een zooitje van) Maar ik vind het wel leuk om te doen. Ik zou even kijken wat ovor jou zwaarder weegt. Vind je uitmesten leuk of niet leuk om te doen? Heb je veel of wat minder tijd voor je paard. Welke van de 2 stallen is gezelliger? Waar kun je ook instructie krijgen (misschien op de manege wel gratis is bij ons tenminste zo) Als je dat allemaal tegen elkaar afweegt moet je een heel end kome denk ik:)

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 14:14

Ligt er ook aan wat je je paard voert.

Ik voer de mijne 2kilo brok en 2 kilo haver per dag.

Er zit iets van 20 kilo in een zak dus doe 10 dagen met 1 zak.

Dus zeg 3 zakken haver en 3 zakken brok per maand.

3x 10 voor brok = 30
3x 8 voor haver = 24.

Dus als ik jou was lekker voor de 180 gaan. Ook lekker dat je niet hoeft te mesten!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 14:32

Het hangt er idd vanaf wat je je paard voert. Mijne krijgt hetvolgende:
- Pavo Basic +: 8,40 euro
- Pavo Cerevit: 6,25 euro
- Pavo Slobber: 10,35 euro
- melasse: 7 euro
- maïsvlokken: 6,20 euro
- bietenpulp: 5,50 euro
- wortels: momenteel eigen kweek, anders 1 euro/25 kg

In de zomer ben ik goedkoper af als in de winter, gemiddeld ben ik iets van een 50 euro per maand kwijt voor Memuska en Maykel samen (ik betaal zijn voer er bij omdat zijn eigenaars zo aardig zijn dat Memuska er gratis mag wonen )

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:16

xxdorisxxe schreef:
ik zou als ik jou was naar die 180 gaan..
omdat je denk ik, niet elke dag kan, en je moet wel elke dag uitmesten vind ik..
ik betaal rond de 20 euro..
betaal 2 zakken per maand..
krijg 's ochtends en 's avonds voer

k denk ook dat dit verstandiger is want die voor die 30,- heb je toch heel wat meer! Zelf uitmesten is makkelyk maar als je een keer echt niet kan moet je al iemand anders vragen enzovoort.

En voer is niet zo heel duur. Ik voer subli sport of basisbrok en das hooguit 1 zak per maand en dies rond de 10,- .

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:15

Alleen al voor het uitmesten zal ik naar die andere stal gaan.. Als je geen tijd hebt, hoef je het niet zelf te doen.. Ook al vind je het helemaal niet erg, en weet je dat je paard altijd een schoon bed heeft

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:16

ha mij kost het voer voor mijn E pony ongeveer 10 euro per drie maanden

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:19

ik zou voor de 180 gaan! je hebt dr alles en het scheelt niet zoveel in prijs.. en bij die andere zit je dus weer als het regent.. met slecht weer enzo dan kun je dus niet rijden (waarschijnlijk).

imka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 17:21

bedankt voor jullie reacties.. vind het nogsteeds een moeilijke beslissing hoor. En qua rijden.. ze hebben geen van beide binnenbak. Maar ik kan wel in een binnenbak rijden die iets verder weg is. Ik denk nog even goed na en reacties zijn nogsteeds welkom

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:40

ik kies er bewust voor om zelf uit te mesten dus ik zou zowiezo niet naar een stal gaan waar het voor me gedaan werd.

over dat voeren.. moet je zelf ook geven?? of alleen kopen een klaar zetten en doen hun het.

uitmesten kost echt niet veel moeite en werk hoor..

ik moet nu zelf voer kopen, maar het wordt wel voor me gegeven alsik hetklaar heb gezet.

ik heb ongeveer 2 zakken pavo all sports a 8,85 per zak
en 2 zakken hippostar vipagraan.. uhm.. eurotje of 10 per zak?? weet niet precies.
ook krijgtie pavo herbasan na het werken.

ik zal niet alles opmaken permaand, maar laten we zeggen dat ik zo'n 40 euro kwijt ben aan voer. maar danheb ik wel het voer waar jij het super op doet.

wat voor eenbix zou je krijgen op die manege.. als die bix jou niet aanstaat dan moet je het niet doen.

imka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 18:55

niet onbelangrijk: het word ook een recreatiepaard waar ik af en toe en les op heb. Dus veel brok hoeft hij niet te hebben