Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Piroska schreef:Mij is het ook afgeraden, omdat het de sterkte uit de laats haalt. De rist zit namelijk op het stevigste deel van de laars
en ja dat maakt het erg lastig om erin en eruit te komen. de mijne zijn al jaren oud, en ik heb nog nooit een kapotte rits gehad. tegenwoordig gebruik ik ze nog maar zelden maar vroeger liep ik er dagelijks op. ook in de bagger oid en nooit problemen gehad.
ook vanwegge mijn kuitmaat en ook die gingen jaren mee (die gingen alleen kapot omdat de laars te smal werd en er dus te veel druk op de rits kwam)
Maflinger schreef:rectiligne Dallas

PriscaZ schreef:Ik heb op maat gemaakte zonder rits en MH Sportive riders met rits. Beide kalfsleder. Ik rijd bijna altijd met de MH laarzen. Stuk simpeler aan te trekken en ik gebruik deze nou net als trainingsaarzen. Dus door de blub etc. Ik vind het namelijk zonde mijn goede laarzen daarvoor te gebruiken. Heb ze nu een jaar en ze bevallen uitstekend.
Dat ze hun stevigheid verliezen, hangt er deels ook vanaf hoe je ze wegzet als je ze niet aan hebt. Ik heb mijn laarzen onderste boven hangen. Er komt dan dus geen druk op de laars. Dan maakt het niet uit. Of neerzetten met een spanner (of lege colafles) erin. De ritsen worden zwak als ze steeds op dezelfde plaats omknakken en dat voorkom je zo (is mij aangeraden met kopen)

Urielle schreef:Misschien dat het ondersteboven hangen een goede tip is voor mij
Maar hoe doe je dat precies, heb je daar een standaardje voor ofzo?