Ifor williams trailer: aanrader of juist niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kaj

Ifor williams trailer: aanrader of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 20:55

Na me een hele tijd georienteerd te hebben op een b-rijbewijs vrachtwagentje heb ik toch besloten om het maar op een trailer te houden.

Mijn auto is zeker geschikt om een trailer te trekken en qua belasting en dergelijke is een trailer toch voordeliger dan een vrachtwagen.

Ik heb zelf geen e-rijbewijs maar heb wel een chauffeur en wil tzt zelf ook mijn e gaan halen (gewoon voor de veiligheid je leert altijd wel iets van zo'n cursus)

Na een beetje te hebben rondgekeken heb ik mijn oog laten vallen op een ifor williams 1,5 paards met vooruitlader.

Deze trailer komt op mij over als degelijk en betrouwbaar.
Tevens ben ik erg gecharmeerd van het vooruitlaadsysteem aangezien ik vaak alleen zal moeten uitladen.

Echter ik ken niemand die ervaring heeft hiermee.

Zijn er bokkers onder ons met deze trailer (of met ervaring hiermee?)
En wat zijn de voors en tegens?

Heeft iemand nog redenen waarom ik beter verder zou kunnen kijken of juist pluspunten etc.

Dat de trailer erg zwaar is weet ik al maar dit hoeft geen probleem te zijn omdat ik een flinke trekauto heb.

Bambino

Re: Ifor williams trailer: aanrader of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:09

Het is een erg fijne trailer wij hebben de 2 paard hij ligt super vast op de weg egt een hele fijn trailer super stevig ook..

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:20

Ifor williams trailers zijn echt hele stevige en degelijke trailers met een super wegligging. Alleen zitten alle luikjes ed vast met pinnen, dat hele goedje rammelt zo en vind ik zeer irri Maar verder prima trailer!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:24

IW trailers zijn wel heel erg zwaar, je moet wel zeker weten dat je auto deze inclusief lading mag trekken.

Maar waarom een vooruitlader als je wel een chauffeur bij je hebt?
En je kunt je paard wel aanleren om achteruit te lopen terwijl jij hem op wacht bij de klep. En hetzelfde geldt voor het laden. Jij blijft naast de klep staan en paard loopt de trailer, stang er achter en dan vastzetten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:26

Wij hebben ook een IW anderhalfpaards . Fijn trailertje, de vooruitlaatklep is ook erg handig . Idd alleen wat zwaar .

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:28

VValar, dat wou ik ook zeggen ja, het zijn wel rammelbakken.
En soms zijn die sluitingen dusdanig "degelijk" dat ze met een hamer los geramd moeten worden.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:33

Hier nog een Ifor Williams eigenaar. 720 kg voor een 1 1/2 paards is erg veel. Het is wel een trailer die je met goed onderhouden, wel 20 jaar meegaat. Je ziet nog heel vaak van die hele oude koeietrailers rijden.
Een aanrader!!!
Dat rammelen van die kettinkjes kan je voorkomen met een krimpkous.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:34

Margreet schreef:
VValar, dat wou ik ook zeggen ja, het zijn wel rammelbakken.
En soms zijn die sluitingen dusdanig "degelijk" dat ze met een hamer los geramd moeten worden.

Hehe dan weet je in ieder geval wel zeker dat je paard er niet zomaar per ongeluk uit loopt

Trouwens die vooruitlader, zit die er nu standaard op? Want een jaar geleden kon je nog de keuze maken om een trailer te kopen met of zonder vooruitlader.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:40

Ik heb ook een Ifor, 2 paards en hij weegt geloof ik 780 kg. Mijn merrie kan dus absoluut niet achterwaarts de trailer uit, die laat zich namelijk achterover donderen, of ze staat al op de klep voordat die de grond raakt. Met andere woorden levensgevaarlijk. Nu met de voorlader loopt ze zo zonder ook maar te twijfelen de trailer in en uit!!!!!!!
Geweldige trailers, als er iets me is kan je het vak zelf wel repareren, en ze gaan heel lang mee. 20 jaar is geen uitzondering!!!! En dat zie ik een polyester nog niet doen

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 22:48

tienus63 schreef:
IW trailers zijn wel heel erg zwaar, je moet wel zeker weten dat je auto deze inclusief lading mag trekken.

Maar waarom een vooruitlader als je wel een chauffeur bij je hebt?
En je kunt je paard wel aanleren om achteruit te lopen terwijl jij hem op wacht bij de klep. En hetzelfde geldt voor het laden. Jij blijft naast de klep staan en paard loopt de trailer, stang er achter en dan vastzetten.

Chauffeur is voor het beginstadium aangezien ik zelf nog geen e-rijbewijs heb, later wil ik alleen op pad. Plus de chauffeur is niet erg handig met paarden (zeg maar gerust bang )
Dus hulp met uitladen hoef ik niet te verwachten.

En zoals ik al aangaf. Ik heb een zware trekauto tot mijn beschikking die voldoende mag trekken.
Ik was van plan binnenkort eens bij wat dealers langs te gaan om wat trailers te bekijken.
Ik ben er nog niet helemaal uit maar tot nog toe lijkt de ifor williams me perfect. Rammelen is inderdaad wel jammer maar niet onoverkomelijk.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 23:02

Polyester trailers rammelen ook wel eens hoor.... dus dat maakt niet uit.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 23:07

Wij hebben sinds 3 maanden een 2 paards en ik vind hem van alle trailers die we gehad hebben veruit de meest degelijke trailer.Ze gaan inderdaad heel lang mee en hebben een aluminium bodem met een heel dikke rubberbodem met hout eronder.De tussenschotten zijn supermakkelijk weg te halen zelfs door een niet zo sterk iemand.