verveling op stal tegen gaan.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sidneey

verveling op stal tegen gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 15:20

Hey!

Sinds vandaag staat mijn haffie weer op stal (wel open stal met betonnen uitloop). Hij staat nu alleen, morgen komen zijn broertje en de shet erbij, zijn broertje gaat vanaf 1 Nov. naar de manege shet blijft wel thuis. Alleen hij verveeld zich behoorlijk snel, en gaat dan hinniken, met de poetsringen klooien, dit is erg vervelend voor de buren. Ik heb nu al een lik-it opgehangen en aan de poetsring een speel-bal gehangen. Maar hebben jullie nog meer dingetjes om verveling op stal tegen te gaan? Vooral dingen die je zelf kan maken, heb momenteel niet veel geld maar wil wel dat mijn paardje het naar z'n zin heeft op stal! Heeft iemand ideeen?? Alvast bedankt.

Groetjes marcella&(snel verveelde pony ) sidney

Talisa

Re: verveling op stal tegen gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 15:22

Een oude voetbal met wat gaatjes erin en dan wat biks erin doen zodat ie veel de bal moet ronddraaien om er wat eten uit te krijgen ?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 15:23

Ehm als de mogelyk heid er is, lekker op de wei zetten? Das t beste..
Anders een maatje idd en zown speelbal is een idee ja

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 15:30

@moonlight; tsja als je in een voetbal prikt loopt ie toch leeg?
@rakkertje; mijn vriendin heeft een wei, dat is dichtbij, maar beetje lang verhaal, het land is niet echt van hun maar van de ambachtsheerlijkheid (moeten ze nog kopen maar duurt allemaal beetje lang), en van hun (ambacht) mogen er geen paardjes meer bij, hij mag er wel af en toe een paar uurtjes op ofzo. Maar nee heb niet de mogelijkheid hem 24/7 op de wei te hebben. Helaas, zou zelf ook niets liever willen, maar het is niet anders.

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 16:26

Heb al 1 idee
Ik ga een cola fles ophangen met een gat in de bodem zodat als hij der tegenaan stoot, er steeds een paar brokjes uitvallen, is tie lekker lang bezig
Maar alle verdere ideeen zijn og steeds welkom!!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 16:28

hang een hooinet op met hooi erin of leg een skippybal op de grond

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 17:15

m00nlight schreef:
Een oude voetbal met wat gaatjes erin en dan wat biks erin doen zodat ie veel de bal moet ronddraaien om er wat eten uit te krijgen ?

Haha wat een leuk idee
Ik zou t verder ook niet weten.. let er wel op dat ie zichzelf niet eraan kan verwonden.. Zou wel erg sneu zijn anders

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 17:21

Ja daar let ik ook wel op
Maarja zo dom zal die toch wel niet zijn
Maar zijn der verder geen dingen? een skippybal lijkt me ook wel leuk, maar ben bang dat ie der dan over struikeld ofso...

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 17:38

neemt een skippybal niet teveel ruimte in?
ik zit ook met een paardje dat zich nogal verveelt op stal, hij staat wel een keer per dag buiten, maar voor de rest zit die binnen (enkel 's winters) enja, ik heb ook al allerlei dingetjes gekocht (hooinet, jollybal => die hij negeert, stro, zoutsteen etc.) maarja, dat is die in een halfuurtje al beu enja, dan zit die daar maar voor de rest van de dag.
Ik ga deze winter die jollybal omhoog hangen, lickit kopen en mss iets met snoepjes verstoppen in zijn stal of dat biksideetje uitproberen

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 17:39

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 17:56

@kowloon1, Ja in een stal zal het wel teveel ruimte innemen, ik wou het op de uitloop leggen (is best wel groot)
@maanmeisje, Lijkt me ook wel wat, alleen ben ik bang dat die haflinger van mij (met zijn nogal forse gewicht) hem snel sloopt als zo;n ding op de grond ligt, ik hadt het hier gezet omdat ik dacht crea bea om dingetjes die je zelf kan maken voor in de stal.
Maar denk dat ik het beter bij VMR had kunnen plaatsen...

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 17:56

oja, heb je misschien een site waar ze die voerballen verkopen of een bepaalde winkel. En hoeveel kostte ze ongeveer?

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:02

(hymelaya)liksteen, goed gevuld hooinet, jollybal, van alles eigenlijk Een pensionpaard bij ons heeft een ding met een gat erin (lijkt een beetje op een raket), daar doe je dan biks in en als hij eraan rolt komt dat er dus uit. Maar met zo'n voetbal is dat natuurlijk hetzelfde, alleen wat goedkoper denk ik.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:23

sidneey schreef:
@maanmeisje, Lijkt me ook wel wat, alleen ben ik bang dat die haflinger van mij (met zijn nogal forse gewicht) hem snel sloopt als zo;n ding op de grond ligt, ik hadt het hier gezet omdat ik dacht crea bea om dingetjes die je zelf kan maken voor in de stal.
Maar denk dat ik het beter bij VMR had kunnen plaatsen...

Slopen? Slopen?
*kijkt verbaasd

Zelfs al zou ik ze willen slopen... Dan kan ik dat niet eens.

Je kunt het op de 2e foto wel zien, de voerbal krijgt rake klappen. Mijn paard trapt er keihard tegenaan. De voerballen gaan al 4 jaar mee.
En nog steeds werken ze prima.

Het is een equiball, we hebben ook nog een ander merk, maar die is niet zo stevig en kleiner. Van de equiball heb ik volgens mij iets meer dan 80 gulden voor betaald. Hoe duur ze nu zijn weet ik niet. Ik heb ook geen idee of dit merk nog te krijgen is. Een ander merk zal vast ook prima zijn, maar daar heb ik niet veel ervaring mee.

Ik vind het ook eerder wat voor VMR.

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:40

ik heb een snack a ball kijk op www.paardendrogist.nl
de mijne was 30 euro en ze vind het helemaal gewelding doe er altijd meusli in is ze uren mee zoet

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 20:31

Ik heb je topic verplaatst van CB naar VMR.

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 21:03

Tja, ik had een paar jaar geleden het geniale idee om een skippy-bal op te hangen. Fantastisch plan, hij hing heel leuk aan een halstertouw en ik had voor weinig geld een speeltje.
Een dag later kwam ik op stal ... hing het handvat van de skippy-bal nog aan het touw en de rest van de bal lag in de hoek van zijn stal. . W.s is hij ertegenaan gaan staan .
Nu heb ik allerlei dingen in zijn stal hangen om verveling tegen te gaan, een 'speelappel' en een 'lick-itt' maar hij doet er weinig mee.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 21:05

Zo'n lick'itt is vaak hap slik weg. Kennen ze beter hap'itt noemen

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 21:56

Hihi, ja die lik-it daar vindt hij om de 1 of andere reden niet zoveel aan. Ik bij tentenkamp een hele voorraad ingeslagen (had al meer gehoord dat ze snel op waren) maar hij kijkt er amper naar om
Bedankt voor al jullie reacties! Ik ga zeker een paar dingen uitproberen en ga ook voor zo'n voerbal kijken, probeer eerst de cola fles maar is. misschien vindt ie er wel weer niks aan en dan heb ik straks zoon ding van 30 euro waar die niks mee doet

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 22:33

Nou de cola fles is inmiddels gemaakt, als jullie interesse hebben wil ik er wel een foto van maken, of het een beetje werkt

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 13:15

Hier is een foto van mijn zelfgemaakte voertonnetje. Totaal 5 euro gekost en net zo sterk als een equibal van de paardendrogist.
alleen de randjes van het gat zijn op deze foto nog niet gladgevijlt.[img]Afbeelding[/img]

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 15:52

Oja, ik zal eens gaan kijken bij de welkoop oid. bedankt!

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 16:09

Verder iemand nog ideeen?

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:12

ik heb trouwens een skippybal ophangen in de stal en niet op de grond liggen hij zit er regelmatig aan ook al is dat kreng leeg maar hij speelt er regematig mee. vanmorgen liep die los in de bak
en er lag een grote speelbal in de bak sjee je had hem moeten zien springen echt wel lache joh met 4 benen in die lucht sorry moest ik eff kwijt

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:16

mijn pony krijgt de hele dag hooi, dat houd zijn verveling tegen en t is nog natuurlijk ook..